Det beste symptomet: fett hår! Oh joy!

Hmmmmmm

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Har fått så herlig fett hår de siste dagene. Det er så lettvint når håret blir liggende på samme plass etter at man har dradd fingrene gjennom det. Og det helt uten hårspray eller andre stylingprodukter. LOVE IT!

Eller.... ikke!

Noen gode tips til en stakkar som ikke kan ha håret hengende løst?

Tørrshampo? =)

Redken oil detox shampoo er fantastisk for å tørke det litt ut, den brukes ikke hver gang. Men bruk et par ganger først for å tørke det ut, deretter går du på din vanlige shampoo og bruker den igjen når det begynner å bli fett igjen. Den er ikke farlig.
Om du masserer godt når du vasker håret, så stimulerer du talgkjertlene i hodebunnen = mer fett hår. Masser ikke så hardt når du vasker det så vil deg også hjelpe.
Ellers er litt tørrshampoo helt fantastisk ;)

Tenker du rene oppsett uten produkter:
-hairbun
-fletter
-sette opp med hårbånd osv :)

Håper det var til litt hjelp :)

Aldri brukt. Blir det mindre fett da?
Tja.. vil si det =)
Bruker det de gangene jeg ikke rekker hårvasken når jeg egentlig burde (typ når alt går i dass og vi skal ut og møte andre mennesker mer enn "heihadet")
Synes det hjelper.

Så er det de andre gamle tipsene, bytte shampo, vaske sjeldnere, bytte balsam/spraybalsam istedenfor osv.

Vasker du håret for ofte får du overaktive talgkjertler, og håret blir bare enda mer fett :/

Redken oil detox shampoo er fantastisk for å tørke det litt ut, den brukes ikke hver gang. Men bruk et par ganger først for å tørke det ut, deretter går du på din vanlige shampoo og bruker den igjen når det begynner å bli fett igjen. Den er ikke farlig.
Om du masserer godt når du vasker håret, så stimulerer du talgkjertlene i hodebunnen = mer fett hår. Masser ikke så hardt når du vasker det så vil deg også hjelpe.

-hairbun
-fletter

Takk for tips :)

Tror jeg må gå til anskaffelse av litt nye hårprodukter gitt :) Blir helt tullete av dette håret mitt for tiden. Flette og hairbun er det det går i om dagen :)

Takk for tips :)

Tror jeg må gå til anskaffelse av litt nye hårprodukter gitt :) Blir helt tullete av dette håret mitt for tiden. Flette og hairbun er det det går i om dagen :)
Den fra redken er fantastisk, jeg har brukt den tidligere da jeg slet med fett hår :)
Av tørrshampoo er favoritten Sebastian sin drynamic, den er det litt hold i og den blir ikke så hvit i håret :) Du får også bort den følelsen av fett hår, den har jeg ikke fått bort med andre tørrshampooer :p ;)

Tja.. vil si det =)
Bruker det de gangene jeg ikke rekker hårvasken når jeg egentlig burde (typ når alt går i dass og vi skal ut og møte andre mennesker mer enn "heihadet")
Synes det hjelper.

Så er det de andre gamle tipsene, bytte shampo, vaske sjeldnere, bytte balsam/spraybalsam istedenfor osv.

Vasker du håret for ofte får du overaktive talgkjertler, og håret blir bare enda mer fett :/

Jeg prøver å ikke vaske det for ofte og jeg bruker ikke balsam hvis ikke det er helt krise.

Innbiller meg at det ikke hjelper at jeg går veldig mye med lue. Men det må jeg når det er så kaldt og så mye snø som det det er her jeg bor.

Tror jeg skal shoppe litt på nett i kveld gitt :) hardt liv asså ;)

Å det hadde jeg glemt at jeg pleier å få også... Kommer vel snart! Tørrshampo er min redning ;) funker supert. Men ikke alle er like gode... Noen jeg har prøvd gjør det bare værre. Kan anbefale batiste. Denne finnes også i flere fargenyanser for de som har mørkere hår... (Da blir ikke håret gråhvitt).

Ville også prøvd flere av de andre tipsene du har fått her!

-hairbun
-fletter

*tar med meg tips* ;)

Samme her.. Men jeg MÅ bruke balsam, (så noen tipset om å kutte ut det).. Jeg har tykt langt hår og uten balsam får jeg floker.. Eller rettere sagt barbiehår

Samme her.. Men jeg MÅ bruke balsam, (så noen tipset om å kutte ut det).. Jeg har tykt langt hår og uten balsam får jeg floker.. Eller rettere sagt barbiehår
Bruk balsam fra en hestehale og ut, bruk heller spray balsam i tillegg etterpå oppi sexyhair sin soy tri wheat leave in balsam er helt fantastisk :)
Det hjelper meg ;)

jeg og merker at håret blir fortere fett nå! men jeg kan ikke bruke noe tørrshampo eller slik har altfor tykt og krøllete hår, om det skal se ok ut uten strikk må det være nyvasket x)

jeg og merker at håret blir fortere fett nå! men jeg kan ikke bruke noe tørrshampo eller slik har altfor tykt og krøllete hår, om det skal se ok ut uten strikk må det være nyvasket x)
Prøv shampoo for fett hår for å tørke det litt ut, så holder det seg lengre og finere skal du se ;)

Back
Topp