Det å være gjerrig.

Huff ja [&o] Har ei veninne som bestandig tar en svarvei ved å få meg til å betale alt (f.eks hvis vi er ute å spiser) og så sier hun at jeg får denne 100lappen nå, og resten senere.. Resten ser jeg aldri mer.. Og ofte er det 40 kr, og til slutt blir det mye penger [&:] Hun er også alltid blakk, skal spleise på drinker og drikke(eh, ja!!) på utesteder, og plutselig er hun forsvunnet og kommer tilbake med et tomt glass.[:-] Og den flaska med bacardi e.l vi spleisa på som der er noe igjen i tar hun med seg hjem og den blir nok hennes. [&o][&o] (jeg vet hun ikke har dårlig råd..)

Jeg liker å spandere, men gjør det ikke hvis jeg ikke vet personen kommer til å spandere på meg..

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg synes folk som forventer å få noe av andre er værre enn de som er gjerrige jeg. [:-]

Selvfølgelig bør man kunne hjelpe venner og familie hvis det er noe, men det er en skikkelig uting å bli fornermet fordi man må gi tilbake noe man har lånt, forvente at andre skal betale eller gi ting til deg osv. Noe det virker som det er ganske mange som forventer faktisk.

Hvis jeg har "lånt" 20 kr av noen,og de forventer helt seriøst å få de tilbake da blir jeg litt satt ut. Men det er meg. Sånt for meg går liksom opp i opp.

ORIGINAL: MorStine

Helt enig! Det å være gjerrig er en måte å miste venner på effektivt. Har dessverre hatt en del venner som er slik..

Eksempel.. Dersom en jentegjeng skal på roadtrip og det ville kostet 200 kr for bensin begge veier ville jeg GLATT betalt dette om jeg var sjåføren.. Men har en venninne som satt med kalkulator og reknet ut ned til den minste detalj hvor mye vi måtte betale for å sitte på (Skal sies at det var hun som hadde et ærend, vi var bare med for å holde med selskap, i tillegg til at hun slett ikke sliter med økonomien).

Et annet eksempel er en som pleide å holde hjemmefester før, en gang var det en person som "fikk" to øl av han, fordi han ikke hadde mer å drikke selv.. Gikk en uke etter festen, så mottok han faktura i posten med beløpet for ølen + renter (!!!!!!!).. Er det mulig!? Skal sies at han har heller ikke dårlig økonomi, tvert i mot.. DA er man smålig, da!

OI da ER man idiot  i hue ass[:-][>:][>:]

Back
Topp