Det å dovne bort både her og der!

Cece

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Har tidligere slitt med bortdovne fingre og tær (uten å være gravid, altså). Fikk bukt med det med kiropraktor og trening (nerver i klem i ryggen). Men nå er det ekstremt!!

Om morgenen er begge føttene og alle tærne "borte". Utover dagen er det kun tærne som sover. Tomlene har jeg "mistet", og pekefingrene nesten. Og nå- underleppa også!!! Normalt???

Hørtes slitsomt ut! Her dovna hånda bort for kanskje et år siden og jeg måtte operere pga nerver i klem... Prøv å "vekke" kroppen din ved å stryke den eller noe?

Normalt vet jeg ikke, men jeg har det slikt med det ene benet mitt... Da snakker vi total lammelse fra Hodten og ned.... Dette kommer av at de stakk feil med epiduralen med nr 1! Lammelsen forsterker seg voldsomt under svangerskapet, det er pga det forskyver seg litt i ryggen fikk jwg beskjed om...

heele venstrearmen min dovner bort om jeg sover for lenge på ryggen.. men det er nok bare nerva elr noe som klemmes..

Ta en tlf til legen for sikkerhets skyld? Jeg mener jeg har lest om en type lammelse som kan dukke oppi svangerskapet (ikke bare fingre/hender som sovner for man ligger på de eller pga carpal tunnel syndrom). Har du googlet?

Har tidligere slitt med bortdovne fingre og tær (uten å være gravid, altså). Fikk bukt med det med kiropraktor og trening (nerver i klem i ryggen). Men nå er det ekstremt!!

Om morgenen er begge føttene og alle tærne "borte". Utover dagen er det kun tærne som sover. Tomlene har jeg "mistet", og pekefingrene nesten. Og nå- underleppa også!!! Normalt???

Nei off dette hørtes ikke godt ut:( vet hvordan det er når ulike koppsdeler dovner- noe som jeg er plaget med til vanlig , altså jeg har blitt bedre under svangerskapet. Hadde tatt meg en tur til legen, greit å få det sjekket ut!?:) det som funket godt på meg var trening / bevegelse !

Normalt vet jeg ikke, men jeg har det slikt med det ene benet mitt... Da snakker vi total lammelse fra Hodten og ned.... Dette kommer av at de stakk feil med epiduralen med nr 1! Lammelsen forsterker seg voldsomt under svangerskapet, det er pga det forskyver seg litt i ryggen fikk jwg beskjed om...

Uff :-o ti merket du dette ? Under fødselen? Etterpå? Eller ikke før du var gravid igjen? Har før svangerskapet også hatt problemer med å dovne bort, hovedsaklig den ene siden, meste de ene benet. Hadde også epidural under første fødsel...,

I dag er det ekstremt. Begge hendene (hele, liksom!) er nummen... Og leppa skikkelig!!

Må kanskje bestille en legetime
Det synes jeg du bør gjøre! Viktig å ta sånt på alvor! Graviditet påvirker mye, og kan ogdå være en tid man oppdager sykdommer fordi symptomer blir forsterket! Ikke for å skremme deg og tenker ikke på noe spesielt, men ta den telefonen til legen!

Uff :-o ti merket du dette ? Under fødselen? Etterpå? Eller ikke før du var gravid igjen? Har før svangerskapet også hatt problemer med å dovne bort, hovedsaklig den ene siden, meste de ene benet. Hadde også epidural under første fødsel...,
Merket det når de stakk epiduralen i nerva til benet ;) hele benet spratt opp;)
Etter det så begynte det...

Vært hos lege. Påvist Carpal Tunnel Syndrom (hendene). Må bruke nattskinne fremover for å hindre forverring i nerveparesen. 1000 spenn! Grøss!

Føtter og leppe skyldes trolig nerver i klem. Har tatt blodprøver for å se om jeg har for mye/lite av salter/kalsium.

Vært hos lege. Påvist Carpal Tunnel Syndrom (hendene). Må bruke nattskinne fremover for å hindre forverring i nerveparesen. 1000 spenn! Grøss!

Føtter og leppe skyldes trolig nerver i klem. Har tatt blodprøver for å se om jeg har for mye/lite av salter/kalsium.

godt du fant ut av hva set var å får noe som ikke gjør det værre da værtfall :)

Uff, har begynt å kjenne at jeg dovner i det venstre benet i dag, sammen med smerter nede ved symfysen. Carpal Tunnel er ikke noe godt, tror jeg..

Lykke til! Håper det ikke blir værre ;-)

Godt at de fant ut av det:-) får håpe det hjelper- forferdelig kjedelig å gå slik! Lykke til :-)

Så bra de fant ut hva det var. Hadde carpe tunnel sist sv.skap. Merker heldigvis ikke så mye til den nå, fordi det var helt jævli sist..:/

Back
Topp