Det å bli blond

Dramadama

Gift med forumet
Jeg sitter her og vurderer å bli blond..
Jeg er egentlig kommunegrå, men har farget det ganske mørkt siden jeg var 16. Altså 10år.
På onsdag så bleket jeg striper i håret, og jeg synes ikke det ble så aller verst.
Så jeg vurderer å bleke litt mer etterhvert.

Men hva er det den beste måten å gjøre det på? Litt striper hver mnd og ta det gradvis eller bare bli blond med en gang?
Sliter det voldsomt på håret? Jeg har aldri vært borti bleking før, så jeg er totalt lost på dette området :P
(Jeg vil forøvrig ikke bli platinablond, men blondere enn "mellomblond" :P  )

ville stripet opp det gradvis :) mange mange hettestriper blir fint. gjør det til du blir fornøyd med fargen. skal ikke være behov for så mange omganger 
det sliter jo naturligvis litt på håret, men det er bedre en å bleke det ned. og hvis du er flink til å behandle det og ikke bleker det veeeldig mye blir det nok det beste 

ville stripet opp det gradvis :) mange mange hettestriper blir fint. gjør det til du blir fornøyd med fargen. skal ikke være behov for så mange omganger 
det sliter jo naturligvis litt på håret, men det er bedre en å bleke det ned. og hvis du er flink til å behandle det og ikke bleker det veeeldig mye blir det nok det beste 

jeg drev og bleket håret mitt...og det ble så skaddet til slutt,...tynt og skaddet....tørt...

så jeg gikk over til hony blond...en litt mørkere blondfarge(ikke bleking)hårert ser bedre ut nå..

jeg ville nok tatt striper...og ventet til neste striper igjen...men vær forsiktig;)

Foxy84 skrev:
jeg drev og bleket håret mitt...og det ble så skaddet til slutt,...tynt og skaddet....tørt...

så jeg gikk over til hony blond...en litt mørkere blondfarge(ikke bleking)hårert ser bedre ut nå..

jeg ville nok tatt striper...og ventet til neste striper igjen...men vær forsiktig;)

Gjør du det hos frisør eller? Skal jeg bare spørre etter hoy blond? :P
De stripene jeg fikk nå var det en venninne som gjorde på meg. Foliestriper. Men vil prøve hette neste gang :)

Min erfaring er at håret blir veldig skadet hvis man bleker/striper det, men at det går over rimelig kjapt.
Men bruk noen kroner på god shampo/balsam/kur.
Og gå for all del til frisøren.

Tøsa skrev:
Min erfaring er at håret blir veldig skadet hvis man bleker/striper det, men at det går over rimelig kjapt.

Da skal jeg høre med frisøren nedi sundet her :)

Viktig å ta det gradvis ! Jeg hadde helt svart hår når jeg begynte prosjektet med å bli blond.. Brukte 2 mnd'r på å komme meg til brunt hår med gylne striper i. Da var jeg så lei at jeg heiv oppi 4 pakker med bleiking på en dag, mistet halve håret og det var bare noen tuster her og der ! Så virkelig, ta det gradvis.. 

Huff, jeg skjønner ikke at noen vil stripe og bleke håret blondt, det sliter jo så ille og man må holde på med det hver 4 uke for å unngå ettervekst :p Bedre å være helt naturlig :)

Men ja, gjør det gradvis hvis du skal gjøre det og hos frisør

Dramadama skrev:

Tøsa skrev:

Da skal jeg høre med frisøren nedi sundet her :)

lykke til. billigste pris jeg fikk når jeg skulle bleke hele håret sist var 1200 :P

inamaria skrev:

lykke til. billigste pris jeg fikk når jeg skulle bleke hele håret sist var 1200 :P

Hoho. Har de ikke lærlinger da? :P
Jeg ringte gamle hjemstedet mitt og der skulle de ha 800. Kanskje jeg heller får dra dit om det blir for gærli da ;)

Nova85: Den langsiktige planen er at jeg skal gå tilbake til min normale farge som Gud ga meg, men avfarging funker ikke :P  Har prøvd det to ganger tidligere.
Så da kan jeg likesågodt ha det litt moro med litt blondt her og der før jeg farger det mellomblondt :)

Dramadama skrev:

Nova85: Den langsiktige planen er at jeg skal gå tilbake til min normale farge som Gud ga meg, men avfarging funker ikke :P  Har prøvd det to ganger tidligere.
Så da kan jeg likesågodt ha det litt moro med litt blondt her og der før jeg farger det mellomblondt :)

Hehehe. Skjønner. Da er det jo bare å kjøre på

Dramadama skrev:

inamaria skrev:

Hoho. Har de ikke lærlinger da? :P
Jeg ringte gamle hjemstedet mitt og der skulle de ha 800. Kanskje jeg heller får dra dit om det blir for gærli da ;)

Den prisen var hos lærling. andre steder fikk jeg pris på 1400,- men farging kunne de ikke slå av mer enn 200 kr på :P heldigvis fant jeg en groupong deal jeg kunne bruke, så jeg betalte bare 559,- i stedet :D

Back
Topp