desserttips, bryllup

Dollface

Forumet er livet
VIP
til 60 personer, som kan lages 1-2 dager på forhånd og som kan stå kaldt (ikke fryses)...??

Til mitt bryllup lagde mamma panna cotta. Hun lagde det dagen før tror jeg. 70 gjester. Ble kjempebra emoticon

Fuglen skrev:
Til mitt bryllup lagde mamma panna cotta. Hun lagde det dagen før tror jeg. 70 gjester. Ble kjempebra emoticon

hadde ho laga det før, eller var det første gang? serverte dere i porsjoner, i glass/skåler?
som her: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/panna-cotta/

Hmm.. Panna Cotta, Creme brulee, riskrem, sjokolade/karamellpudding..
Eller gele, alltid en vinner ;p

Hun hadde tenkt å servere det i glass, men så hadde de ikke glass i riktig størrelse der, så endte med skål (type suppe-skål). Hun hadde test-laget det i forveien, sånn at hun visste hvordan hun skulle lage det. Lagde det ferdig formiddagen dagen før, lot det stå kjølig natta over også ble det pyntet med bær rett før servering.

Fuglen skrev:
Hun hadde tenkt å servere det i glass, men så hadde de ikke glass i riktig størrelse der, så endte med skål (type suppe-skål). Hun hadde test-laget det i forveien, sånn at hun visste hvordan hun skulle lage det. Lagde det ferdig formiddagen dagen før, lot det stå kjølig natta over også ble det pyntet med bær rett før servering.

aha.. må teste på forhånd ja :)

Hoppsideisjohei skrev:
Hvilken årstid er bryllupet? Og hva skal det være til forrett og middag?

sign
vi hadde måltekrem

hva har dere til middag og sånt da??

å lage noe mer enn en dag før ville jeg ikke satset på.

1 dag før panna cotta,creme brulee(må brenne sukkeret like før servering)

sjokoladebrownies/konfektkake kan jo lages ett par dager før.. og serveres med vaniljesaus og friske bær

ellers multekrem,laget på dagen det skal serveres

Hoppsideisjohei skrev:
Hvilken årstid er bryllupet? Og hva skal det være til forrett og middag?

Det er om en mnd.. altså i juni :)
Vi skal ha grillbuffet.. ingen forrett :)

Back
Topp