Dessert på julaften?

Vi har multekrem og kromkaker. :D

Vi skal ha krumkake som er forma som kopper med is og varme bær :)

Vi spiser riskrem ;)

Vi har riskrem her og.

Hva med plommegrøt eller lignende? Jeg fikk dette servert nå i helgen. Utrolig godt :)

Her er det også tradisjon med riskrem. Gelé ville jeg nok gått for som melkefritt, eller frukt

Riskrem med rausaus og mandler på. :D gleder meg :D

Og du synes den er god?
Vi lagde med havremelk og havrekrem. Smakte veldig mye vanilje og var ikke god. Har du noen gode tips for å få den god da?
Ja. Alle elsker den. Til 3-4 porsjoner trenger du
1 pose toro lettkokt risgrøt
4-5 dl rismelk
1 eske alpro kremfløte
1/2 ss sukker
og en liten dæsj vaniljesukker

Ha 2/3 av melka og posen med grøt i en kjele. Kok opp under omrøring. Senk varmen, og rør hele tida mens den koker. Ha i litt og litt mer melk hvis du ser behov. Noen ganger må jeg ha mer, andre ganger mindre. Etter 5-6 minutter skal den ha god grøtkonsistens. Avkjøles helt. Pisk kremfløte, sukker og vaniljesukker og bland i.

Riskrem

Vi har riskrem. Jeg spiser det bare fordi vi "må ", det er jo ikke akkurat min favoritt, og i alle fall ikke etter en sånn tung middag, jeg ville heller hatt noe lett. Bær og is, eller karamellpudding f.eks. Familien er ikke enig, så vi har riskrem. Melkefrie alternativer er jeg ikke god på, her i huset er det eggefritt som gjelder. Men jeg kan du god sjokoladekake uten egg og melk da, crazy chocolate cake

Back
Topp