Desemberbarn.

Jeg husker når vi begynte å prøve for flere år siden så ville vi vente til over april for å unngå desemberbarn. Har hørt at det er kjipt med bursdag på julaften (får ikke en dag for deg selv). [emoji23]
Så synes det er litt morsomt at det klaffet nå!
Noen fler som egentlig ville vente pga spesiell dato? Eller noen som har siktet seg inn på en julegave (i den grad det går)? [emoji23]
Samme her.. jeg har 2 barn som er født i desember.. så dette blir barn 3 i desember.. :p det var meningen å ta en pause mars/april.. men så "glemte" mannen å hoppe av i svingen.. DA klaffet det gitt! Rart med det der :p

Vi ønsket i utgangspunktet vår- eller sommerbarn og vurderte en liten stund å ta prøvepause i februar og mars. Men etter å ha prøvd i nesten 5 måneder fant vi ut at det ikke var så lett å planlegge som vi trodde og at det var viktigere å få barn enn når på året det ble født. Pappa gikk bort en drøy uke før jeg ble gravid så jeg tror det er en mening bak det. I tillegg får man et litt annet perspektiv på livet når sånt skjer. Man slutter å ta ting for gitt. Det er ikke en selvfølge at man kan få barn.

Julen blir jo også veldig spesiell i år og da er det fint med noe positivt og som tar fokuset litt bort fra at noen mangler.

Nå er jeg bare overlykkelig over å være gravid og jeg kunne ikke brydd meg mindre om at det blir et desemberbarn :)
Kondolerer:Heartred vet hvordan det er å miste sin far :Heartred Sant som du sier.. man slutter å ta ting for gitt.. blir koselig med baby til jul :love7

Jeg husker når vi begynte å prøve for flere år siden så ville vi vente til over april for å unngå desemberbarn. Har hørt at det er kjipt med bursdag på julaften (får ikke en dag for deg selv). [emoji23]
Så synes det er litt morsomt at det klaffet nå!
Noen fler som egentlig ville vente pga spesiell dato? Eller noen som har siktet seg inn på en julegave (i den grad det går)? [emoji23]

Jeg (og to venninner) hadde (alle tre) termin 24/12
Datteren min ble født to dager før, 22/12.. Vi har begynt å feire bursdag noen uker før for å ikke komme så nærme julaften.
Nå får vi en attpåklatt i desember, 4/12, mest sannsynlig :) Ble gravid noen dager etter tok ut spiralen, vi planla egentlig en 2018 baby men 2017 er helt fantastisk det :happy093

Jeg (og to venninner) hadde (alle tre) termin 24/12
Datteren min ble født to dager før, 22/12.. Vi har begynt å feire bursdag noen uker før for å ikke komme så nærme julaften.
Nå får vi en attpåklatt i desember, 4/12, mest sannsynlig :) Ble gravid noen dager etter tok ut spiralen, vi planla egentlig en 2018 baby men 2017 er helt fantastisk det :happy093
Da venter vi samtidig [emoji4]
Morsomt at alle tre fikk "samtidig". Og kjempelurt å feire litt før julebalubaen. Går jeg mye over så får jeg huske på det [emoji4]

Skulle liksom ha pause i mars vi, men hva skal jeg si... aktiv pause [emoji23] Gikk ikke inn for det, trudde virkelig jeg hadde bomma el. Så gleden var jo stor fordet da når den satt [emoji87][emoji87]

Tenkte endel på det i starten av prøvinga, men etter tre år, en SA og prøverør nå kunne jeg nok ikke brydd meg mindre. Håper å unngå julaften da.

Var ikke planen då vi ikke reknet med at det var ledig tid på sykehuset men når de plutselig hadde tid i mars i steden for juni/ august klarte vi ikke å si nei etter flere nedturer:) sjokket var stort da vi fikk positiv test ❤

Hadde prøvd så mange måneder nå at det ikke spiller noen rolle når det blir. Hadde egentlig gitt opp å gjøre det på den naturlige måten nå, men plutselig klaffet det!

Jeg er selv født ganske sent i desember, og derfor har den måneden alltid blitt veldig spesiell og fin med adventstid, bursdag og jul. Har vel av og til fått en kombi-presang, men det har gått greit. Har termin 20. desember, men håper det blir litt før.

Hadde prøvd så mange måneder nå at det ikke spiller noen rolle når det blir. Hadde egentlig gitt opp å gjøre det på den naturlige måten nå, men plutselig klaffet det!

Jeg er selv født ganske sent i desember, og derfor har den måneden alltid blitt veldig spesiell og fin med adventstid, bursdag og jul. Har vel av og til fått en kombi-presang, men det har gått greit. Har termin 20. desember, men håper det blir litt før.
Ja en desemberbursdag kan jo kanskje gjøre alt litt mer spesielt den tiden [emoji4] litt ekstra stas...

Jeg hadde mistet litt piffen og var lei av å være fanatisk på testing og tenke på det hele tiden. Valgte å ligge det vekk i noen mnd men mannen var veldig giret. Så da klaffet det visst [emoji85] jeg er selv født 29 november og syntes det er koselig å ha bursdag ved advent.

Barnet vil sikkert med tiden tenke at det er kjipt med bursdag sent.
Men se det på en annen måte. Når barnet endelig skal feire 18-årsdag, så kan alle vennene bli med ut, siden de er blitt 18. Kjipere å bli 18 i januar, og alle vennene har bursdag senere enn deg [emoji4]

Gleder meg stort til å få adventsbarn. Advent og jul er jo den beste tida av året, og nå blir det bare enda bedre [emoji4]

Er desemberbarn sjølv, og har ikkje hatt store plager med det ;) Selvfølgelig litt kjipt når ein blir 18 sist i kullet, men ellers var det ikkje noko eg tenkte mykje over. Men synst det er greit å sleppe unna romjuls-fødsel, termin 7.12, så trur eg skal ha nok klaring..:angelic:

Virker som vi alle er ganske enig. Flere har vært innom om å unngå desemberbarn, men når det kommer til stykket så driter vi i det [emoji6] Er bare kjekt å vente et lite nurk!

Vi har prøvd i flere år, så for oss spiller det ingen rolle om det blir desember barn:) Er bare lykkelig over å endelig være gravid igjen.
Har termin 20. desember, så håper jo litt på at barnet kommer til termin eller før. Har ikke veldig lyst til å ligge på føden på juleaften eller i romjula.

En annen positiv ting kan kanskje være at det ikke er så fult på fødeavdelingene denne måneden. Jenta mi er født i august. Den gangen hun ble født var det aldeles overfylt og kaos på føden.. Satser på å slippe det i desember:)

Back
Topp