Desember baby

Har en desember gutt fra før, og det er ikke det jeg ønsker mest igjen. Er nok veldig små når de starter på skolen desverre... vi har ikke hatt den diskusjonen ennå, men jeg må nok veie mitt for og imot kjenner jeg.

Du kan få termin i februar, men ende opp med en prematur baby født i desember også ;) Så jeg ville ikke ha kasta bort noen prøveperioder, både det å bli gravid og når babyen kommer ut er ganske uforutsigbart :)

Det er jo sant. Skjedde en venninne av meg, bursdagen ble 28 desember for 3 år siden.:)
Han var stor og fin, så ingen problemer pga prematur fødsel.

Du kan få termin i februar, men ende opp med en prematur baby født i desember også ;) Så jeg ville ikke ha kasta bort noen prøveperioder, både det å bli gravid og når babyen kommer ut er ganske uforutsigbart :)

Vet! Skal ikke nevne det til mannen, for da vil han sikkert hoppe over februar også :p :o Jeg vil ikke hoppe over noen prøveperioder, spiller ingen rolle for meg når den kommer :D

Samboern er desemberbarn, 1. Juledag faktisk.. Han syns ikke noe om å ha bursdag midt i jula. Men jeg har ærlig talt ikke tatt dette temaet opp med han, for jeg syns også det er uaktuelt å hoppe over pp'er. [emoji85] For noe tull spør du meg!
Så lenge barnet er frisk har det vel ingenting å si når på året det er født! [emoji173]

Jeg bryr meg ikke.
Før ville jeg ikke satset på det, men nå vet jeg bedre.
Jeg kommer til å være så heldig hvis jeg i det hele tatt vil kunne få barn, så hvis jeg får desember barn, så får jeg desember barn.

Jeg er helt enig med alle som mener at et friskt barn er viktigere enn fødselsdato.
Samtidig så er jeg redd for at et barn født sent på året kan få det litt vanskeligere på skolen enn de som er nesten et år eldre i samme klasse.
Hvis vi ikke blitt gravide før en beregnet termin i des 2019 så kommer jeg absolutt ikke til å hoppe over noen pp, men jeg håper vi ikke trenger å vente så lenge.

Jeg er helt enig med alle som mener at et friskt barn er viktigere enn fødselsdato.
Samtidig så er jeg redd for at et barn født sent på året kan få det litt vanskeligere på skolen enn de som er nesten et år eldre i samme klasse.
Hvis vi ikke blitt gravide før en beregnet termin i des 2019 så kommer jeg absolutt ikke til å hoppe over noen pp, men jeg håper vi ikke trenger å vente så lenge.

Eller et barn født i januar kan bli latere fordi alt kommer så mye raskere i begynnelsen enn for barnet født i desember, som kan bli mer arbeidssomt fordi h*n må jobbe litt mer enn januarbarnet. Alt kan snus til noe både positivt og negativt tenker jeg :)

Mannen min vil gjerne at jeg skal unngå å gå høygravid når det er varmt, så i en perfekt verden då ville han ha ventet til mai før vi begynte å prøve, men siden jeg har problemer med eggløsning o.l så tror jeg ikke det er realistisk da vi kan ha store problemer før det sitter en spire... og jeg er ikke sikker på om det er verdt det å vente enda lenger å prøve hvis det kommer til å ta lang tid..

Jeg skjønner tankegangen veldig god, men hvor realistisk det er, det vet jeg ikke.
For til og med når alt ligger til rette for at alt skal gå bra, er det bare 20 % sjanse for at en spire sitter.
I tillegg ender hver 5 graviditet i abort, gjerne før man vet at man er gravid, og det er der de fleste kjemiske graviditeter går under..

Jeg tenkte sånn før jeg startet prøving, på vei inn i pp18 betyr fødselsdato absolutt ingenting.

Takk for alle svar :D Spiller ingen rolle for meg når den kommer, velkommen når som helst!! Godt med noen argumenter til mannen ;) Krysser fingrene for positiv test for alle i 2018!!

Det er mulig vi hopper over et par prøveperioder for å unngå barn for sent på året. Mannen er desemberbarn og synes det var tøft med skolestart som femåring, i tillegg har han i alle år synes det har vært kjipt med bursdag rett før jul. Nå er vi helt i starten av prøvingen, da. Hadde nok tenkt noe annet om vi hadde forsøkt lenge.

Det er mulig vi hopper over et par prøveperioder for å unngå barn for sent på året. Mannen er desemberbarn og synes det var tøft med skolestart som femåring, i tillegg har han i alle år synes det har vært kjipt med bursdag rett før jul. Nå er vi helt i starten av prøvingen, da. Hadde nok tenkt noe annet om vi hadde forsøkt lenge.

Jeg ville heller hatt bursdag i jula enn å ikke være født i det hele tatt jeg da[emoji87]

Jeg ville heller hatt bursdag i jula enn å ikke være født i det hele tatt jeg da[emoji87]

Jada, og han er jo glad for å bli født, men hvorfor ikke gjøre det enklere for vårt fremtidige barn enn hva han selv hadde, hvis vi kan. To måneder fra eller til spiller ingen rolle for oss per i dag, så må vi heller se hvor lang tid prøvingen tar.

Hadde du spurt meg for noen år siden hadde jeg nok brydd meg om det, men nå som jeg har forstått hvor vanskelig det kan være å lage baby har det ikke lengere noe å si.. :) Vi kommer til å bare kjøre på, så er barnet hjerte velkommen uansett hvilken mnd det blir :) (Vi gjør det beste ut av situasjonen)

Back
Topp