Desember baby

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Er et par prøveperioder frem, men mannen vil unngå sent november, hele desember og tidlig januar for å unngå desember barn :o Hjelp!! "Kaste bort" ca to prøveperioder bare på grunn av det :( jeg synes det ikke spiller noen rolle.. Tanker??

Har tenkt på det samme selv, men har vel kommet til at jeg mest sannsynlig ikke klarer å vente så lenge dersom det ikke blir noe før... Har ikke snakket med mannen om det, men tror ikke det spiller noen rolle for han når på året barnet blir født :)

Jeg ønsker heller ikke nov/des/jan/feb barn av flere grunner. Hadde vi hatt problem med å bli gravide hadde jeg nok ikke brydd meg, men nå ble vi raskt gravide sist, så får vi se hvordan det går denne gangen.

Det spiller ingen rolle for meg - det som betyr noe i min verden er AT man får det til og at ungen er frisk [emoji177]

Mannen min tenker det samme, med å særlig unngå termin i desember/tidlig januar.

Kunne ikke brydd meg mindre om/når/hvis ungen kommer :)
Og blir det et problem for ungen å være født sent/tidlig på året skal jeg jammen fortelle h*n hvor utrolig ønsket h*n var og hvor hardt vi jobbet og hvor mye sorg det har vært underveis [emoji57]

Har to vårbarn og syns det hadde vært greit å treffe en annen årstid. Hvis termin ser ut til å treffe akkurat de to siste ukene i desember så hopper vi nok over akkurat den pp men ellers lar vi det skje når det skjer.

Er selv desemberbarn og det er LITT kjipt, men en annen dato hadde ikke vært meg som satt her :angelic: jeg kom lenge etter min bror så tror nok at jeg var et veldig etterlengta barn

Har to vårbarn og syns det hadde vært greit å treffe en annen årstid. Hvis termin ser ut til å treffe akkurat de to siste ukene i desember så hopper vi nok over akkurat den pp men ellers lar vi det skje når det skjer.

Er selv desemberbarn og det er LITT kjipt, men en annen dato hadde ikke vært meg som satt her :angelic: jeg kom lenge etter min bror så tror nok at jeg var et veldig etterlengta barn

Vi har tenkt det samme. Vil helst hoppe over den prøveperiode hvis termin blir i desember

Vi kommer nok til å hoppe over termin fra november til januar. Tidligere har jeg fått 2-3 uker før termin så for å være sikre på at det ikke blir desember så tenkte vi å droppe januar og.
Men jeg er ikke helt sikker på at jeg vil ta pause...får se når vi kommer så langt.:bored:

Samtidig så begynner jeg ny jobb 1 feb, og hvis jeg ikke er gravid før det kan det være delig å få litt tid til å sette seg inn i nye ting før tretthet og kvalmen kommer:wacky:

Etter 3,5 år med prøving, så bryr jeg meg overhode ikke om det[emoji5]

Ser den. For min del har vi prøvd i 1,5 år nå, først tenkte jeg at det hadde vært krise å bomme feks på barnehageopptak og andre sånne ting. Nå er snart det andre opptaket i ferd med å fly raskt forbi, så med tanke på at det kan ta tid - eller ikke - så blir det opp til dere å bestemme hva som er viktigst [emoji4]

Tenkte samme jeg i fjor.... jentungen er født i november og hadde ikke lyst på termin på ca lik dag... julebaby ville jeg å unngå.... vel tror ikke jeg tenker sånn om det skulle drøye enda lengre før spiren sitter.... liksom bare oktober igjen nå.....

Som sagt ei som er født i november og ikke vært noe ulemper så langt med det [emoji5]

Er et par prøveperioder frem, men mannen vil unngå sent november, hele desember og tidlig januar for å unngå desember barn :eek: Hjelp!! "Kaste bort" ca to prøveperioder bare på grunn av det :( jeg synes det ikke spiller noen rolle.. Tanker??

Du kan få termin i februar, men ende opp med en prematur baby født i desember også ;) Så jeg ville ikke ha kasta bort noen prøveperioder, både det å bli gravid og når babyen kommer ut er ganske uforutsigbart :)

Sniker fra desember 2017:) vi vurderte å hoppe over PP som gjorde at det ble termin i desember, men da det ikke klaffet i PP 5 (ja, jeg var utålmodig) så kjørte vi på. Og lillebror kom til verden 10.des og jeg kunne ikke vært mer glad :Heartred

Da vi prøvde på første valgte vi å ikke hoppe over noen pp, og har i dag verdens skjønneste desemberjente[emoji177] Er selvfølgelig SÅ glad vi så forbi dette dumme som har oppstått (synes jeg personlig) med at babyene ikke skal være født sent på året[emoji5]

Last edited:
Er ike noe stress med desember baby ! Skjønner ikke det stresset med å ikke skulle bli gravid pga hvilken mnd det blir. Var veldig koselig med baby i desember. Inne kos, familien hadde god tid til å bli kjent , og høytiden ble ekstra stas det året :) Gjør meg ikke noe om det blir en desember til! selv om jeg helt ideelt kunne tenke meg sept/ okt eller faktisk januar for å spre bursdagene til ungene.. hehe :)

Sniker fra desember 2017. Vi var også inne på å hoppe over desember. Men ønske var større enn hvilke måned babyen blir født i. Men nå ser det ut som det blir en januarbaby i stedet. Gubben her er født i desember aldri plagd han. Men ser f.eks på eldste som er født midt i fellesferien at det ikke alltid er like kjekt. Så syns faktisk den tiden er mer kjip for barnet da fleste parten av vennene er bortreist rundt bursdagen.

Sniker fra desember 2017. Vi var også inne på å hoppe over desember. Men ønske var større enn hvilke måned babyen blir født i. Men nå ser det ut som det blir en januarbaby i stedet. Gubben her er født i desember aldri plagd han. Men ser f.eks på eldste som er født midt i fellesferien at det ikke alltid er like kjekt. Så syns faktisk den tiden er mer kjip for barnet da fleste parten av vennene er bortreist rundt bursdagen.

Ja men så blir de voksne og kan ha bursdagsfeiring UTE (enkelte år med ordentlige sommere) så da er det plutselig stas igjen. Min bror er sommerbarn og jeg misunner ham litt det

Vi er ikke helt bestemt, men i og med at jeg har fått de to andre tett/rett på termin så får vi se det an. UL terminen min har uansett alltid blitt flytta, men aldri med mer enn et par dager. Tenker å unngå jul, romjul og nyttår for sikkerhets skyld.

Men vi har gang på gang vist oss ekstremt dårlig på sånn timing så du skal se vi får baby nettopp på julaften :dance018

Back
Topp