Desember 2025

Malave

Glad i forumet
Assistert-jentene
Utmarsj 2024
Velkommen til desembergruppa! :santa jeg har utsatt å lage gruppe fordi jeg har vært mye lei meg rundt denne prosessen i det siste, men jeg erfarer at jeg finner mye støtte her inne og henger her uansett så da kjører vi på. Regner med vi er litt færre folk enn vanlig pga. julestengte klinikker.

Er du med? Skriv:
Navn - Alder - Barn du prøver på - Forsøk nr - Klinikk - evt medisiner - oppstart

Venter på oppstart/innsett:
Frk.Fryd85 - 40 - B2 - søskenforsøk FER #1 - Hausken Bergen - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - forhåpentligvis innsett uke 50

helleoglykke - 24 - B1 - forsøk 11 (4 etter MA)- Medicus - Gonal-F, Fyremadel, Gonapeptyl, Albyl-E og Fragmin- oppstart 01.12 (kun egguttak nå)

Babydrømmernr2- 33 -B2 - 1.FET - Ovitrelle og cyclogest - innsett uke 51

Stimulerer:
Hundemamma_92- 33- B1- OUS- Forsøk nr 1- Gonal-F, Fyremadel, Ovitrelle og Cyclogest - ICSI- oppstart sprøyter 18.11, egguttak 03.12

Hylleblomsten- 30- B1- Forsøk nr 1- Klinikk OUS - Gonal-F, Fyremadel, Otrivelle og Cyclogest - egguttak 1/12

Morellakris - 38 - B2- Forsøk nr. 2 (men hatt tre mislykkede fryseinnsett i fra forrige forsøk) - Porsgrunn - Rekovelle og Fyremadel - oppstart 2.12

Ruger::smiley-angelic001
Malave - 32 - B2 - innsett #4 på søsken - St. Olavs - progynova, cyklogest, Duphaston - innsett blasto 1/12

Drikkeflaske - 36 - B2 - IVF 1 (for dette barneønsket, men har vært gjennom 3 forsøk tidligere før vi fikk vårt første barn) - Livio :) - innsett 2/12

Hæppi - 32 år - B2 - Første søskenforsøk (fryseforsøk) - Cyclogest - Innsett 02.12

Kassy92 - 33 - B2 - HUS - IVF1 - GonalF, Fyremandel, Ovitrelle, Utrogestan - hadde innsetting 2. desember og skal ta blodprøve 16. desember

Lasorah - 36 - B2 - søskenforsøk FER #1 - Volvat Spiren Trondheim - Ovitrelle, cyclogest - Innsett 4.desember.

Mummitrolle - 34 - B3 - femar, Ovitrelle & cyclogest - innsett nr 3, 05.12

Totalfrys:

Avbrutt:

Gravid::gen014

Ikke gravid: :Heartred

Videre til 2026:

Harelabb - 29år - b1 - st.olavs - første forsøk - har fem blasto på frys. Innsett forhåpentligvis i januar

Seline - 29år - b1 - 2.ivf (1.ivf offentlig) - har 6 blasto på frys. Innsett i januar

Last edited:
Endelig desembergruppe!

Frk.Fryd85 - 40 - B2 - søskenforsøk FER #1 - Hausken Bergen - Letrozol, Ovitrelle, Cyclogest - forhåpentligvis innsett uke 50

Er så innmari spent!! Har bare det ene egget på frys fra uttaket med barnet vi har nå, og har aldri vært med på fryseforsøk før. Skal være i naturlig syklus. Er så redd for at blastocysten ikke overlever opptining i morgen… :nailbiting: samtidig er det greit at det da er jul og kos først, så kan man mentalt gjøre seg klar for nytt forsøk i 2026 en gang. Men man håper jo virkelig, man gjør jo det!

Er det noen som har erfaring med at blastocysten ikke overlever opptining? Har prøvd å google litt, men lite svar!

Er så innmari spent!! Har bare det ene egget på frys fra uttaket med barnet vi har nå, og har aldri vært med på fryseforsøk før. Skal være i naturlig syklus. Er så redd for at blastocysten ikke overlever opptining i morgen… :nailbiting: samtidig er det greit at det da er jul og kos først, så kan man mentalt gjøre seg klar for nytt forsøk i 2026 en gang. Men man håper jo virkelig, man gjør jo det!

Er det noen som har erfaring med at blastocysten ikke overlever opptining? Har prøvd å google litt, men lite svar!
Kjenner meg igjen! Jeg har to ganger bare hatt ett egg igjen (blant annet i dag) og har da vært veldig redd for at opptining ikke skal gå bra, for da får man liksom ikke de 1-2 ukene med håp en gang.. Men for meg har 6/6 blastocyster tålt opptining :) vet jo dessverre at noen faller fra, men føler ikke basert på det jeg ser her inne/Facebook etc at det er spesielt vanlig. Håper alt går bra i morgen! Hvor gammel er det andre barnet ditt? :happy:

Harelabb - 29år - b1 - st.olavs - første forsøk - har fem blasto på frys. Innsett forhåpentligvis i januar ❤️

Du kan sette meg opp på videre til januar ❤️

Sniker, da dette skjedde med oss fikk vi beskjed om at det bare var i 3% av alle opptininger at embryoet ikke klarte seg, så det er heldigvis veldig sjeldent! :Heartred

Sniker også for å si masse lykke til til deg fine @Malave - håper det endelig skal bli deres tur nå!

Sniker, da dette skjedde med oss fikk vi beskjed om at det bare var i 3% av alle opptininger at embryoet ikke klarte seg, så det er heldigvis veldig sjeldent! :Heartred

Sniker også for å si masse lykke til til deg fine @Malave - håper det endelig skal bli deres tur nå!
Ja, stemmer det var du som egentlig var veldig nedfor når du satte inne den du er gravid med nå? Tenk så fort det kan snu :love7 og tusen takk for heiing!

Så koselig med flere desemberprøvere :joyful:

Lasorah - 36 - B2 - søskenforsøk FER #1 - Volvat Spiren Trondheim - Ovitrelle, cyclogest - Innsett 4.desember.

Ja, stemmer det var du som egentlig var veldig nedfor når du satte inne den du er gravid med nå? Tenk så fort det kan snu :love7 og tusen takk for heiing!
Ja, stemmer - hadde virkelig ikke troa på det innsettet, etter at første ikke festet seg og andre ikke klarte tining. Følte hele uttaket bare måtte være skikkelig dårlig, alle hadde også hatt masse fragmentering. Vi fikk også beskjed om den som ikke hadde klart seg på en skikkelig dust måte, så hele opplevelsen ble veldig dum. Men vi var jo heldige og hadde et til å sette inn, og så gikk det jo med den med dårligst odds plutselig.

Har fulgt med litt på hvordan det har gått med deg siden vi var i den månedsgruppen sammen, og håper virkelig at dere får tidenes julegave i år :Heartred

Kjenner meg igjen! Jeg har to ganger bare hatt ett egg igjen (blant annet i dag) og har da vært veldig redd for at opptining ikke skal gå bra, for da får man liksom ikke de 1-2 ukene med håp en gang.. Men for meg har 6/6 blastocyster tålt opptining :) vet jo dessverre at noen faller fra, men føler ikke basert på det jeg ser her inne/Facebook etc at det er spesielt vanlig. Håper alt går bra i morgen! Hvor gammel er det andre barnet ditt? :happy:
Åh, så spennende med innsett i dag for deg! Krysser alt jeg har for at det fester seg en liten spire hos deg :Heartred tusen takk for erfaringsdeling!! Håper, håper, håper. Det eneste jeg vet er at blastoen ikke er av topp-kvalitet, men er femdagers. Tusen takk! Straks 2,5 år. Hva med ditt barn? :love2

Hvordan gikk uttak? :Heartred
Uttak gikk greit, takk som spørr :Heartred
For meg var det tidvis vondt grunnet noen follikler som var vanskelig å komme til, men gjengen på jobb på OUS var helt fantastiske! Sitter derfor igjen med en bra opplevelse, tross vondt! Vi fikk ut 6 egg og for beskjed i dag hvor mange som ble befruktet (planen var ICSI) og når det evt. blir innsett. Får brev i Helsenorge mellom kl. 8-10. Kjenner jeg er veldig spent på det :Heartred

Uttak gikk greit, takk som spørr :Heartred
For meg var det tidvis vondt grunnet noen follikler som var vanskelig å komme til, men gjengen på jobb på OUS var helt fantastiske! Sitter derfor igjen med en bra opplevelse, tross vondt! Vi fikk ut 6 egg og for beskjed i dag hvor mange som ble befruktet (planen var ICSI) og når det evt. blir innsett. Får brev i Helsenorge mellom kl. 8-10. Kjenner jeg er veldig spent på det :Heartred
Så spennende!! Masse lykke til <3

Back
Topp