Desember ❤

Koselig innspill! Jeg ble litt svett av romjulsbaby... Men jeg elsker jo jul:) og utrolig takknemlig om jeg får gå helt til desember så klart ❤️

Ser ikke på det som negativt med tanke på skole å ha desemberbarn.
Største utfordringen blir vel heller økonomien om vi blir nødt til å ta ulønnet permisjon pga barnehageplass.

Ellers tror jeg det blir veldig koselig med med en liten vinterbaby :D

Jeg tenker at det er en kjempe fordel at barnet er 1,5 år når hun eller han starter i barnehagen. Det er stor forskjell på å levere fra seg en på 1 år, og en på 1,5 år. Jeg føler meg hvertfall mye tryggere, når barnet mest sannsynligvis kan gå, peke aktivt og gi tydelig uttrykk for ønsker og behov. Men jeg forstår også at man kan ha forskjellige meninger her;)
Økonomi er jo helt klart en faktor, men hvis man planlegger litt allerede nå, så kanksje det går an å strekke pengene litt, ta ut ferie, og leve litt kjipt en periode?

Om jeg kunne valgt ville jeg nok ha valgt en sommermåned så man kunne hatt sommerbursdag ute. Men nå er jeg bare lykkelig for at det gikk en gang til :) Takk for fin vinkling, desember er virkelig en måned for familie og kos. Jeg er bare veldig bestemt på at bursdag er bursdag og jul er jul, lille skal få sin helt egen dag :)

Jeg er veldig julete av meg. Elsker høytiden med musikk, pynt, lys, gode dufter og familiebesøk med god mat. Jeg jobber i matbutikk (10 året i år) og har derfor lite tid til all den kosen, da det alltid har vært den hektiske tiden i året med MYE overtid og jobbing på røde dager for at kundene skal finne alt de ønsker og forventer å finne i butikken mellom de røde dagene. Kjenner at det skal bli deilig å få kose meg hele den mnd og atpåtill ha en liten å kose meg med <3 :-)

Jeg tenker at det er en kjempe fordel at barnet er 1,5 år når hun eller han starter i barnehagen. Det er stor forskjell på å levere fra seg en på 1 år, og en på 1,5 år. Jeg føler meg hvertfall mye tryggere, når barnet mest sannsynligvis kan gå, peke aktivt og gi tydelig uttrykk for ønsker og behov. Men jeg forstår også at man kan ha forskjellige meninger her;)
Økonomi er jo helt klart en faktor, men hvis man planlegger litt allerede nå, så kanksje det går an å strekke pengene litt, ta ut ferie, og leve litt kjipt en periode?

Ang alder på barnet er jeg veldig enig med deg.

Jeg får ikke fullt opp med feriepenger, fordi hele fjor var utbetalt av NAV, så det blir jo det samme om jeg da tar ferie eller ulønnet permisjon sånn økonomisk sett.
Ingen av oss har veldig god lønn så vi kjøper kun det vi trenger.

Vi får det jo til, men det må spares opp til det. Men som jeg skrev, det er den største utfordringen vår, siden ingen av oss har veldig god lønn.

Jeg ønsker ikke å være vekke fra jobben min så lenge, men finnes da alltid løsninger. Det gjelder bare å være kreative :-)

Har alltid sagt at jeg ikke vil ha unger seint på året, men siden dette ikke var planlagt må jeg bare godta det:p
Største bekymringen nå er hvordan vi skal gjøre det med permisjonen:(

Det er min også. Det barnet var planlagt, men vi har forsøkt i 10 mnd, så føler likevel at det ikke var det i henhold til når på året det vil bli født :-P Det med permisjonen er en nøtt. Men har tenkt å undersøke litt med private familiebarnehager, dagmamma, og høre om svigermor har mulighet et par dager i uka (men hun bor litt over 1 t unna)..

Ang alder på barnet er jeg veldig enig med deg.

Jeg får ikke fullt opp med feriepenger, fordi hele fjor var utbetalt av NAV, så det blir jo det samme om jeg da tar ferie eller ulønnet permisjon sånn økonomisk sett.
Ingen av oss har veldig god lønn så vi kjøper kun det vi trenger.

Vi får det jo til, men det må spares opp til det. Men som jeg skrev, det er den største utfordringen vår, siden ingen av oss har veldig god lønn.

Jeg skjønner veldig godt at økonomien kan bli en utfordring. Jeg tror nok vi kommer til å møte litt utfordring selv der, fordi vi må flytte og jeg har ikke jobb der vi flytter til. Så det spøker litt med opptjening til permisjonspenger og så har jeg ingen jobb å gå tilbake på etter permisjon. Så jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi skal ordne oss. Men ting pleier veldig ofte å gå i orden etterhvert, så jeg nå bare stole på det...

Jeg skjønner veldig godt at økonomien kan bli en utfordring. Jeg tror nok vi kommer til å møte litt utfordring selv der, fordi vi må flytte og jeg har ikke jobb der vi flytter til. Så det spøker litt med opptjening til permisjonspenger og så har jeg ingen jobb å gå tilbake på etter permisjon. Så jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi skal ordne oss. Men ting pleier veldig ofte å gå i orden etterhvert, så jeg nå bare stole på det...
Ting har som regel en tendens til å ordne seg. Har en oppfatning av at alt skjer for en grunn, og ting kommer når det er meningen det skal komme. Så må man bare stole på at det går bra til slutt ;-) Jeg krysser fingrene for deg

Ting har som regel en tendens til å ordne seg. Har en oppfatning av at alt skjer for en grunn, og ting kommer når det er meningen det skal komme. Så må man bare stole på at det går bra til slutt ;-) Jeg krysser fingrene for deg

Ja det er sånn jeg også prøver å tenke. Takk for det! Satser på at det ordner seg for deg også!:angelic:

Back
Topp