Dersom du er syk...

StinkiStini

Forumet er livet
... men ikke har feber, mer smerter i ører, hals, hodet og generelt er slapp og febersmerter uten høy feber.
Tar du paracet da? Gir dere til barna om/når de er i samme situasjon?

Ser at noen ser på det som en av "tingene" på verstinglista iforhold til barna.
Hva gjør dere da om barna er syke og har vondt, men ikke feber-syk?[:o]

Ja og ja... JEG ser ingen grunn til at mitt barn skal plages med smerter i laaange tider..

Vi var innlagt på Ahus nå før jul i forbindelse med at snuppa ikke hadde fått i seg mat på 1 uke.. Da hadde hun i utgangspunktet ikke særlig feber, men hun hadde store smerter i munnen!
Da fikk vi beskjed av barnelegene å gi både paracet og ibux samtidig i smertelindring..

Jeg har ørebarn og JA, jeg bruker paracet hvis de sier de har vondt i ørene[:)]
Ellers er jeg for måteholden bruk av medikamenter, men det er klart de skal få om de trenger det.

Jeg bruker i perioder en del smertestillende for hodepine for å unngå at det utarter seg til å bli migrene.

ORIGINAL: Burger

Jeg tar paracet om jeg har hodepine som ikke går over med vann eller frisk luft..
Gir smertestillende til barnet mitt om jeg ser at han har store ubehag utover feber ja

Sign.  Mine har fått paracet når de har hatt veldig mye ubehag i forbindelse med tenner, f.eks.

Okey, da tenker flere likt som meg.

Jeg tar ikke ofte paracet, og gir heller ikke ofte til jenta mi.. men vi tar når vi har har vondt, med og uten feber.

Hvorfor bør man ikke gjøre det da? Og hvorfor er det en "versting" -ting å gjøre? [:o][8D]

ORIGINAL: Burger

Jeg tar paracet om jeg har hodepine som ikke går over med vann eller frisk luft..
Gir smertestillende til barnet mitt om jeg ser at han har store ubehag utover feber ja

Sign

Tar paracet sjøl hvis eg har vondt i håve.

Aldri gitt det te sønnen min uden at han har hatt feber, men han har aldri hatt någe vondt någenplass.
Hadde gitt det te han hadde eg sett at han hadde smerter.. som me ørehverk f.eks.

ORIGINAL: Greven av gral

Ellers er jeg for måteholden bruk av medikamenter, men det er klart de skal få om de trenger det.

Jeg bruker i perioder en del smertestillende for hodepine for å unngå at det utarter seg til å bli migrene.

trodde ikke det gikk an jeg? siden migrene er blodårer som utvider seg mye og gir smerte? fungerer ikke på meg hvertfall, jeg har hatt migrene i 15år nå. Er ikke kritikk dette men nyskjerrighet.

å ja jeg gir barnet mitt smertestillende hvis det har smerter som f.eks tannsmerter eller lignende som plager henne skikkelig, på lik linje som at jeg da hadde tatt det selv og om det var slik.

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: BabyMia

trodde ikke det gikk an jeg? siden migrene er blodårer som utvider seg mye og gir smerte? fungerer ikke på meg hvertfall, jeg har hatt migrene i 15år nå. Er ikke kritikk dette men nyskjerrighet.

å ja jeg gir barnet mitt smertestillende hvis det har smerter som f.eks tannsmerter eller lignende som plager henne skikkelig, på lik linje som at jeg da hadde tatt det selv og om det var slik.

Svarer jeg, siden jeg har migrene. Hos meg trigges innimellom migrene av nakkestivhet som gir hodepine. Klarer jeg ikke å ta dette med paracet/ibux, går det lett over til migrene.

aaaah, ja tenkte ikke over det på den måten jeg, tusen takk for svar[:)]

Paracet er også smertestillende og ikke bare feber nedsettende. Jeg gir om man har vondt og tar også selv.

ORIGINAL: BabyMia

Mine migreneanfall kommer av underernæring/feilernæring og de kan stoppes hvis jeg ikke stresser meg opp. Så når jeg begynner å få en bestemt type smerte i på vestre side av hodet kan jeg ta paracet og mat, hvis jeg i tillegg stresser ned så unngår jeg som regel utviklingen av anfallet. Hvis jeg ignorerer de første tegnene, da er løpet kjørt.

Jeg tar ikke smertestillende. Det hjelper ikke på meg uansett.
Hvis jeg hadde hatt mistanke om at Even hadde hatt ørebetennelse eller noe hadde jeg nok gitt han smertestillende før vi reiste til legen. Da tenker jeg hvis dette var lørdags kveld.

tar ikke selv, gir ikke henne. hun får paracett dersom feberen er over 40 og almenntilstanden er nede. når hun er dårlig uten feber, blir det som oftest morskjærlighet og kos jeg byr på.
men alle barn er forskjellige, dette hjelper på min, derfor gjør jeg det slik. tror ikke det funker på alle

jeg kjøpte meg ett brett paracett da jeg fødet, har fortsatt 5 igjen. hun er 3år og 3måneder nå

JA JA JA!!!

Stakkars barn som bare får smertestillende når de har feber[:(]

ORIGINAL: *Skjønningene*

JA både til meg selv å barna! er jo SMERTEstillende

Sign[:)] 

Ja,da tar jeg smertestillende ja. Og det får mine barn også dersom de har smerter, selv om de ikke har feber!

Jeg fikk beskjed av legevakten at paracet stikkpille kan gis til barn selv uten feber. For det fungerer som smertestillende også..

Så om frida en gang feks får øreverk.. uten feber, så kommer jeg til å gi henne stikkpille

Back
Topp