Derfor tar man tidlig UL!

Hemmeligem

Flørter med forumet
Åhh! Da kan jeg endelig slappe av og begynne å glede meg :) har akkurat kommet hjem fra tidlig UL hvor vi har sett en nydelig liten bamsemums med bankende hjerte <3

Jeg har vert så bekymret for at noe er galt at jeg ikke har klart å glede meg over graviditeten i det hele tatt! Nå er jeg så lettet og glad! <3 tidlig ultralyd er virkelig verdt pengene!

Å så herlig ♡ hvor langt er du på vei? Har lyst å dra selv men vet ikke helt hvor langt på vei en må være for å dra tidlig? :)

Jeg trodde jeg var litt over 8 men ble satt tilbake til 7+4 :) syns det var veldig greit å gå nå, vi så at mini beveget på seg og at hjertet slo :) skal tilbake i 11-12 for å sjekke nakkefold ogsånn :) veldig fornøyd <3

Hvor var du på tidlig ul? Jeg har også vært på(offentlig) men de vil ikke sjekke nakkefold osv senere:/

Det var legen min som snakket om det, har mistet en del ganger så har fått en ekstra offentlig ultralyd i 11-12 :) mulig jeg misforsto hva de skulle se etter da :)

I dag var jeg hos askergynekoloen :)

Helt enig!! :)

Så herlig :) tidlig UL er gull verdt :)

Må man ha opplevd SA eller noe lignende tidligere for å dra på tidlig ultralyd? Vet man ikke trenger henvisning fra lege og betaler for det selv, men er det ok å gjøre det selv om man ikke har opplevd noe som bør gjøre deg ekstra bekymret?
Er gravid for første gang, og kjenner jeg er nervøs og bekymret hele tiden, er så redd for at det skal gå galt. Er det ok om jeg bestiller tidlig ultralyd, eller er jeg bare paranoid da?

Ingen som blir dømt for å velge å gå på tidlig ultralyd :) Nestenalle gjør det uansett om de har vært gravide før eller ikke.

Forrige graviditet hadde vi ul i uke 11 fordi vi var to spente førstegangsforeldre som gledet oss veldig. Det viste seg da at vi hadde en MA, der utviklingen var stoppet i uke 9. Derfor tidlig ul i uke 9 og 11 nå. Så første gangen var for å stille nysgjerrigheten vår, og denne gangen for å roe bekymringene våre :) uansett så håpet vi på det magiske øyeblikket der vi får se en sprell levende baby med et bankende hjerte :) ❤️

Back
Topp