Derfor er seksukerskontrollen for mor så viktig

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Grete

Guest
Enkelte har tatt til orde for at etterkontrollen er unødvendig bruk av ressurser, fordi det er ”friske” kvinner vi snakker om. Men bruker man den rett, gir den en tryggere start på livet som mamma – og det er helseforebygging i riktig forstand!

Les Karis legeblogg her

Hvordan opplevde du seksukerskontrollen?
 
Føltes helt unødvendig her, både etter nr 1 og 3, etter nr 2 droppet jeg det.
 
Føles veldig unødvendig sånn egentlig.. Men pga flere komplikasjoner i svangerskap må jeg ha denne.. Burde bestilt den snart kanskje? 8 uker siden fødsel....
 
Hvis legen som jeg var hos hadde tenkt som hun som skrev dette, så hadde jeg helt klart fått mer ut av det. Likevel, jeg ba om en sjekk der nede, og det var veldig greit å få bekreftet at alt så fint ut. Dessuten benyttet jeg muligheten og fikk tatt en livmorhalsprøve i samme slengen, det var lenge siden sist. Alt i alt var det verdt turen, selv om jeg endte med å måtte betale for timen.
 
Har ikke vært enda, men syns det skal bli greit med en sjekk nedentil for å se at alt er i orden.
 
Hvis legen som jeg var hos hadde tenkt som hun som skrev dette, så hadde jeg helt klart fått mer ut av det. Likevel, jeg ba om en sjekk der nede, og det var veldig greit å få bekreftet at alt så fint ut. Dessuten benyttet jeg muligheten og fikk tatt en livmorhalsprøve i samme slengen, det var lenge siden sist. Alt i alt var det verdt turen, selv om jeg endte med å måtte betale for timen.

Hvorfor måtte du betale? Den er jo gratis..
 
Hvorfor måtte du betale? Den er jo gratis..
Jeg spurte om jeg måtte betale for livmorhalsprøva, og de sa ja. Tenkte ikke over før etterpå at 259kr nok var for hele timen. Kunne nok ha bedt om å få igjen pengene, men har ikke vært der etterpå.
 
Back
Topp