Deres tips og råd

Idak90

Juli2015❤️
Den siste uken har jeg slitt veldig med kvalme og alt jeg har spist eller drukket har kommet rett opp igjen. Bekymret for at jeg ikke får i meg nok væske eller mat med tanke på baby'n! Syns jeg har prøvd alt av mat og tips for å få maten til å bli værende!

Har dere noe tips eller råd som hjelpet dere da kvalmen var på det værste? :)

Jeg har nok ikke noen råd mot kvalme som du ikke har prøvd tidligere! Har du gått ned mye i vekt? Kanskje kjøpe noen sånne ketostix så kan du følge litt med selv om kroppen din danner ketoner! Får du mye utslag ville jeg tatt kontakt med legen, for i så tilfelle bruker kroppen din mye av ditt eget fettvev i energiomsetning og da kan det bli lite igjen til baby!

For meg så fungerer merkelig nok ferskpresset appelsinjuice, og fine rundstykker med bare smørr. Det fungerte forrige svangerskap og fungerer i dette :)

Prøv Seaband (sjøsykearmbånd). Du får de på apoteket. Har hjulpet meg :) men som jeg lærte her inne, så må de ikke brukes i for lange tidsperioder om gangen, og ikke gjennom natten siden gravide har lettere for å få blodpropp.... Jeg tar de på meg når jeg våkner, har de på noen timer sånn at jeg får i meg mat, og så tar jeg de av og på flere ganger ila dagen, sånn etter formen :)

Seaband,postafen/afipran,halvblande juice og farris (hater det,men var det eneste som ikke kom i retur). Fikk ikke ned hverken salte kjekt eller vann i 7 uker første gangen jeg var gravid.. Absolutt alt kom opp igjen.. Ble etter 4-5 uker bedre på kveldene,så da prøvde jeg å spise i de timene hvor jeg følte meg bra

Back
Topp