Deres tidligste gravidsymptom

A

Anonym poster

Guest
Hei! Hva var deres aller første tegn på at dere var gravide?
Fikk en uforventet(men gledelig) positiv test i går, men vet ikke hvor langt jeg eventuelt er på vei da mensen har jeg ikke hatt op over to mmd, og testet negativt senest i slutten av mai. Clearblue viste 3+ i dag hvertfall.

Har ikke noen særlige symptomer, og det stresser meg muligens litt da man hører oh leser så mye om at det da nødvendigvis ikke har gått så bra. Det eneste jeg har kjent på er mensensmerter i et par dager, uten at mensen har kommet, og det var derfor jeg tok en test i utgangspunktet. Kanskje litt ømme nipler om jeg legger til godvilja, noe svimmelhet.. Hva er deres erfaringer?
Og når ville dere bestilt tidlig ultralyd, mtp at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei?

Hvor mye symptomer man opplever er veldig individuelt og ulikt fra svangerskap til svangerskap. Jeg har sett mange med nesten ingen symptomer annet enn uteblitt mensen som har fått gode nyheter på ultralyd og jeg har sett kvinner med masse symptomer som opplevde MA. Symptomene kan variere fra uke til uke også og variere i styrke.

Tror mine første symptomer var oppblåst mage, murringer og ømme bryst etterfulgt av uteblitt mensen. Så kom kvalmen litt etterpå, så forsvant kvalmen 2 uker og så kom tilbake 2 uker. Ble veldig stressa når noen symptomer forsvant men fikk gode nyheter på ultralyd.

Hvis du ikke vet hvor langt du er på vei kan det være greit å vente litt med TUL hvis du ønsker å se hjerteslag. Men du føler jo selv behovet om du vil gå tidligere også, da kan de kanskje hjelpe med å finnesånn ca. hvor langt du er på vei. Jeg gikk 8+0 fordi da fikk jeg beskjed at hvis jeg så hjerteslag da var sjansen lav for SA de neste ukene.

Hvor mye symptomer man opplever er veldig individuelt og ulikt fra svangerskap til svangerskap. Jeg har sett mange med nesten ingen symptomer annet enn uteblitt mensen som har fått gode nyheter på ultralyd og jeg har sett kvinner med masse symptomer som opplevde MA. Symptomene kan variere fra uke til uke også og variere i styrke.

Tror mine første symptomer var oppblåst mage, murringer og ømme bryst etterfulgt av uteblitt mensen. Så kom kvalmen litt etterpå, så forsvant kvalmen 2 uker og så kom tilbake 2 uker. Ble veldig stressa når noen symptomer forsvant men fikk gode nyheter på ultralyd.

Hvis du ikke vet hvor langt du er på vei kan det være greit å vente litt med TUL hvis du ønsker å se hjerteslag. Men du føler jo selv behovet om du vil gå tidligere også, da kan de kanskje hjelpe med å finnesånn ca. hvor langt du er på vei. Jeg gikk 8+0 fordi da fikk jeg beskjed at hvis jeg så hjerteslag da var sjansen lav for SA de neste ukene.
Takk for godt svar! Kunne vært greit å vite sånn ca hvor langt jeg er på vei, og hvordan dette regnes nå mtp på at jeg ikke kan ta utgangspunkt i forrige menstruasjon, da hadde jeg vært 8 + 3 i dag, og det stemmer jo ikke med at befruktning må ha vært nå nylig.. mange tanker nå merker jeg :smiley-ashamed004

Takk for godt svar! Kunne vært greit å vite sånn ca hvor langt jeg er på vei, og hvordan dette regnes nå mtp på at jeg ikke kan ta utgangspunkt i forrige menstruasjon, da hadde jeg vært 8 + 3 i dag, og det stemmer jo ikke med at befruktning må ha vært nå nylig.. mange tanker nå merker jeg :smiley-ashamed004
Du kan jo ta kontakt med lege eller jordmor og høre med dem :D . På ultralyd kan str på embryo/foster måles for å få en ca. termin.

Fikk halsbrann dagen før positiv test med nr 2. Hadde mye halsbrann det svangerskapet. Ingen symptom før test med nr 1.

Svimmel, høyere puls, sover veldig dårlig, våkner grytidlig.. trøtt hele dagen. Murringer, ligamentstrekk.

Ekstrem luktesans, svimmel, mye murringer, sov dårlig og drømte mye rart

Metallsmak i munn, ømme bryster, tett nese og sov dårlig. Rundt 6 uker begynte det en del murringer

Første symptomer var at jeg var veldig tørst og hadde menssmerter som ikke gikk over. Etter hvert kom intens kvalme med oppkast flere ganger daglig, tålte ikke lukta av noe som helst. Unntatt grønnsåpe… den virket plutselig veldig god å drikke jeg gjorde ikke det altså
Med nummer to husker jeg ikke hva jeg kjente helt i starten, men noe av det første var veldig mye luft i magen. Også her begynte etter hvert kvalme og oppkast og tålte ikke lukta av noe. Denne ganga hadde jeg lyst på fruktsalat

Ømme bryster

Hadde utrolig vondt i ryggen, og blei sykemeldt. Visste ikke da at jeg var gravid, pleier ikke slite så mye med ryggen at jeg blir satt ut av spill.. Klarte ikke å stå på gølvet hjemme og klippe håret på samboeren uten pauser...! 2uker seinere testa jeg positiv Men mistet uke 17

Første symptom var sliten/trøttere enn før. Ellers ingen spesielle symptomer. Alt er bra med lille ut ifra ultralyd for en uke siden til tross ingens spesielle symptomer

Back
Topp