Deres tanker om dette emnet!!! Trenger råd!!!

Mammahjertet

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Altså... Er det greit og ta med seg syke barn på jobb for og slippe å være hjemme og ta "sykt barn dager"?. I mine øyne er svaret enkelt og greit "overhode ikke". Syke barn skal få være hjemme og slappe av i rolige og trygge omgivelser samt at man skal vise den respekten ovenfor andre mennesker at en ikke drar med smitte og "ødelegger deres dager også".

Grunnen til at jeg må spørre dere, er fordi jeg kjenner en som gjør dette... TIL STADIGHET! uten og gå innpå hva personen jobber med (i tilfelle), så kan jeg si såpass at vedkommende er i kontakt med flere mennesker hver dag, og de som er der er også da svært tett på dette "syke barnet".

Barnet har blitt tatt med på jobb i gjerne 9 timer med både feber og omgangssyke! Jeg synes det er så utrolig trangsynt og respektløst at jeg kjenner det koker. Jeg hadde blitt flygende galen hadde jeg som uvitende blitt smittet sv diverse når jeg var "der". Som overhode ikke er noe plass man forventer og bli smittet av noe....

I tillegg tenker jeg: hva i svarte tenker sjefen på? Som tillater dette? Er penger i kassa det eneste denne sjefen tenker på???

Vi kan ikke sende barnet i Bhg fordi det er sykt, men vi tar det med på jobb????? Hvor er logikken da??? Det ER så vanskelig hele greien, fordi jeg kjenner dem så godt og har et ellers godt forhold til dem og resten av familien dems. Men jeg vet også at vedkommende her hater konfrontasjoner. Hører aldri på andres meninger, og dersom hun får meldinger med innhold hun "ikke liker", lar hun bare være og svare! Uansett hvor seriøst temaet måtte være. For så og sende tullemeldinger om HELT andre emner en dag eller to senere... WHAT TO DO??? Bør jeg bare glemme hele greia? Eller ville dere gjort noe/sagt noe????
 
D er omsorgsvikt d! Et barn som er sykt skal være hjemme å pleies å ha d godt å trygt rundt seg og få oppmerksomheten som fortjenes..
Ikke være med foreldre på jobb. Ikke bare ødelegger d for at barnet kommer seg lettere men tenkt på d psykiske til barnet å da.. Fåe aldri ro over seg. Og d at man prioriterer jobb foran sitt syke barn??? Skulle kanskje venter med å få barn da!!!! Og å utsette andre mennesker for sykdom å smitte å....
Skulle gjerne tatt meg noen ord med den personen jeg ja! Om d til stadighet skjer så ville jeg i værste fall sendt en bekymringsmld til familie og i siste utvei barnevernet
 
Ja jeg dår så vondt av dette barnet... Tenker på mine egne liksom... Når de er syke så ligger de på sofaen med dyna si og ser på Barne-TV og sover sånn litt om en annen... Jeg kjenner en som var innom jobben hennes en gang dette var realiteten. Barnet hadde 39 i feber og full i influensa. På det tidspunktet var barnet tre år. Ungen gikk der med røde øyne og rennene nese og spurte moren om og få kose fanget, med det til svar at: nei nå må du vente, mamma jobber! Hva faen? Selvfølgelig ikke alle gangene ungen e så dårlig da... Men her for noen mnd siden hadde ungen diaré i MASSEVIS! Hele dagen da hun var med moren på jobb også. Formen var sån "tålelig" grei. Men alvorlig talt... Hva vet vi om menneskene hun potensielt smitter? Kan jo være "syke" med dårlig immunforsvar... Eller foreldre av barn med dårlig immunforsvar...
 
Siden dette er en person du kjenner og har et greit/godt forhold til sånn ellers syns jeg du skal si det rett ut. Det gagner ingen å ikke ta det opp. Forhåpentligvis blir hun flau og forbanna og tenker seg om neste gang hun gjør det. Hvorpå du sier det på nytt og hun slutter med det. Det er ikke akseptabelt å ha med seg syke barn på jobben. De skal pleies hjemme i rolige omgivelser og få lov til å bli friske. Hvis denne konfrontasjonen går utover deres vennskap er hun allikevel ikke noen god venninne og heller ikke noe å samle på. Sorry AS, jeg er veldig kynisk :p
 
Siden dette er en person du kjenner og har et greit/godt forhold til sånn ellers syns jeg du skal si det rett ut. Det gagner ingen å ikke ta det opp. Forhåpentligvis blir hun flau og forbanna og tenker seg om neste gang hun gjør det. Hvorpå du sier det på nytt og hun slutter med det. Det er ikke akseptabelt å ha med seg syke barn på jobben. De skal pleies hjemme i rolige omgivelser og få lov til å bli friske. Hvis denne konfrontasjonen går utover deres vennskap er hun allikevel ikke noen god venninne og heller ikke noe å samle på. Sorry AS, jeg er veldig kynisk :p

Ja jeg er egentlig helt enig med deg... Selvom jeg tror selv at hun ikke vil bry seg.... Hun hater konfrontasjoner... Så når man tar slikt opp med henne så svarer hun gjerne bare at hun er så enig osv osv, og så neste uke har hun henne med igjen... Da ksnskje uten og fortelle det også, fordi hun ikke vil at jeg skal si noe... Pleier alltid og være slik. Derfor har jeg sluttet og si noe til henne. Men her føler jeg liksom at jeg må det... Jeg skrev da jeg fikk melding av henne om at hun hadde henne med at det sikkert ikke var så kjekt for dem som da gjerne ligger med spysyken i morgen fordi hun har smittet dem... Da bare svarte hun ikke... Og hadde barnet med seg dagen etterpå også uten og si noe om det.... Synes det er en skam!
 
Ja jeg er egentlig helt enig med deg... Selvom jeg tror selv at hun ikke vil bry seg.... Hun hater konfrontasjoner... Så når man tar slikt opp med henne så svarer hun gjerne bare at hun er så enig osv osv, og så neste uke har hun henne med igjen... Da ksnskje uten og fortelle det også, fordi hun ikke vil at jeg skal si noe... Pleier alltid og være slik. Derfor har jeg sluttet og si noe til henne. Men her føler jeg liksom at jeg må det... Jeg skrev da jeg fikk melding av henne om at hun hadde henne med at det sikkert ikke var så kjekt for dem som da gjerne ligger med spysyken i morgen fordi hun har smittet dem... Da bare svarte hun ikke... Og hadde barnet med seg dagen etterpå også uten og si noe om det.... Synes det er en skam!

Ja, og det er jo mer synd på barnet som er sykt som må være med på jobb enn de som blir smittet (og kan være hjemme). Syns du skal si det til henne ansikt til ansikt og prøv å få et godt svar / en diskusjon rundt det...årsak for hvorfor hun gjør det. Ansikt til ansikt kan hun ikke la vær å svare (det er hvertfall veldig ubehagelig!), og du kan fortelle henne din mening.

Lykke til og fortell oss gjerne hvordan det gikk.
 
Back
Topp