Deres juletradisjoner

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Stjeler denne fra juni gruppa fordi det hørtes så koselig ut å lese om andres juletradisjoner :D

Hva pleier dere å gjøre på jul eller i førjulstiden? Hva er din favoritt ting å gjøre i julen? :rolleyes:
 
Vi er 3 i søskenflokken og får alltid pepperkakehus av mamma og pappa som vi pynter hos de. I år blir det digital samling, men vi gjør det fortsatt selv nå når jeg er 28 og yngst av oss 3 barna. Vi pleier også å dra på hytta for å hogge juletre :)
 
Vi er 3 i søskenflokken og får alltid pepperkakehus av mamma og pappa som vi pynter hos de. I år blir det digital samling, men vi gjør det fortsatt selv nå når jeg er 28 og yngst av oss 3 barna. Vi pleier også å dra på hytta for å hogge juletre :)
Så koselig! Det er så gøy å pynte pepperkakehus :D
 
Stjeler denne fra juni gruppa fordi det hørtes så koselig ut å lese om andres juletradisjoner :D

Hva pleier dere å gjøre på jul eller i førjulstiden? Hva er din favoritt ting å gjøre i julen? :rolleyes:
Førjulstid:
Pynter til advent
Pynter ut og inn til jul
Pakker inn gaver og leverer
Drar på julemarked og juleutstilling
Drar på gravstedet
Baker: Pepperkaker, lussekatter, kakemenn, pepperkakehus, pepperkakehjerter i tråd
Ordne kalender til lisjmor
Drar på julebord

Lille julaften:
Grøt med premie
Ser Grevinnen og hovmesteren
Pynter juletreet
Fikser julestrømpen

Julen:
God frokost
Julestrømpe og tv
Julemiddag og dessert
Gaver
Når eldre kommer nissen på besøk

Romjul:
1.juledag er hviledag med restermat.
2 juledag er familiesammenkomster
 
Førjulstid:
Pynter til advent
Pynter ut og inn til jul
Pakker inn gaver og leverer
Drar på julemarked og juleutstilling
Drar på gravstedet
Baker: Pepperkaker, lussekatter, kakemenn, pepperkakehus, pepperkakehjerter i tråd
Ordne kalender til lisjmor
Drar på julebord

Lille julaften:
Grøt med premie
Ser Grevinnen og hovmesteren
Pynter juletreet
Fikser julestrømpen

Julen:
God frokost
Julestrømpe og tv
Julemiddag og dessert
Gaver
Når eldre kommer nissen på besøk

Romjul:
1.juledag er hviledag med restermat.
2 juledag er familiesammenkomster

Har ganske like tradisjoner vi :)

Bare MÅ se tre nøtter til askepott!
Ikke ofte jeg ser hele nå som jeg er voksen, men den må stå på:hilarious:
 
For å si det sånn, her er det gamle Tre nøtter til Askepott som gjelder :p

Jeg kjenner at denne julen er veldig annerledes. Kommer liksom ikke helt inn i noe for det er så travelt med baby :p Pleier å lage lussekatter og pepperkaker med ungene så må prøve å få det til. Om ikke pepperkaker så noen andre sorter. Føler vi har så dårlig tid fordi mannen reiser ut på jobb 16. desember og en knapp uke senere reiser vi til mamma. Lille julaften henger ungene opp strømper som nissen har snop oppi :p
 
Back
Topp