Deres historie? :)

SepBaby17

Glad i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei jenter! Fant ikke noen tråd om dette, så oppretter en ny:)

Er spent på å høre historiene deres om dere vil dele:) Har dere vært prøvere lenge? Er dette et prøverørsbarn? Har dere barn fra før? Har dere mistet tidligere?

Selv er jeg 87 modell og samboeren min 84 modell. Vi har vært sammen i 9 år og har ikke barn, men en hund på snart 2 år :grommit

Vi har prøvd i ca 1,5 år å bli gravid uten hell. Vi har vært til utredning hos Hausken, men det ble ikke funnet noen feil, samboeren min hadde "supersæd" :glasses9

Vi fikk henvisning til sykehuset i Haugesund og hadde time der onsdag før jul. Jeg har alltid kjent mensmurringer ca. 1 uke før mensen kommer og det var helt likt nå. Sa til og med til legen at jeg skulle ha mensen om 3-4 dager og at jeg kjente at den var på vei. Lite visste jeg...

På juleaften da jeg skulle få mensen, hadde den ikke kommet midt på dagen. Jeg gjorde meg klar og letet etter OB for jeg var sikker den kom på kvelden. Samboeren min hadde gått tur med hunden vår til dit vi skulle, så han var ikke hjemme. Jeg hadde en strips test igjen fra ebay og en clear blue test. Jeg testet bare for moro skyld med stripsen, og etter 5 min kom streken! Jeg var overlykkelig, hadde aldri fått det før:hello2
Så tok jeg CB testen og der kom det strek med en gang! Jeg pakket den inn og ga den i gave til samboeren min sent juleaften forann familien hans. Da var jeg kun 4+0 på vei, men følte det var riktig å fortelle det. Nesten alle begynte å gråte, det var tidenes julegave :santa:Heartred

Last edited:
Så koselig historie :) gratulerer så mye!

Tar en kort versjon av vår historie;
Sluttet på pilla i juni. Fikk mens som vanlig i juli og august. I september fikk jeg positiv test, men det viste seg dessverre å være kjemisk. Gleden var stor da jeg fikk ny positiv test i oktober. Gleden var også nå kortvarig, da jeg fikk en tidlig sa 6+0. Skuffelsen var stor da jeg fikk mensen igjen i november, og det blei mange tunge stunder og mye dårlig humør. Etter dette gikk vi "all in". Kjøpte el- tester og solvipect hostesaft, og jaggu fikk jeg ikke positiv test i desember :D føler meg fortsatt veldig utrygg og redd etter å ha mistet to ganger tidligere i høst, men håper virkelig det skal holde helt til høsten 2017! :)
Dette er forresten barn nr 2.

Så koselig historie :) gratulerer så mye!

Tar en kort versjon av vår historie;
Sluttet på pilla i juni. Fikk mens som vanlig i juli og august. I september fikk jeg positiv test, men det viste seg dessverre å være kjemisk. Gleden var stor da jeg fikk ny positiv test i oktober. Gleden var også nå kortvarig, da jeg fikk en tidlig sa 6+0. Skuffelsen var stor da jeg fikk mensen igjen i november, og det blei mange tunge stunder og mye dårlig humør. Etter dette gikk vi "all in". Kjøpte el- tester og solvipect hostesaft, og jaggu fikk jeg ikke positiv test i desember :D føler meg fortsatt veldig utrygg og redd etter å ha mistet to ganger tidligere i høst, men håper virkelig det skal holde helt til høsten 2017! :)
Dette er forresten barn nr 2.

Takk for deling! Alle gode ting er 3, masse lykke til ;):Heartred Jeg tok også solvipect hostesaft denne gang, kanskje det var det som skulle til :p

Vi (-87 og -78) har vært sammen i seks år, og har ei jente født mai 2014. Bestemte oss for å prøve nå siden jeg ble ferdig med utdannelsen til jul, og har fått jobb. Hadde ikke regnet med at det skulle gå på første forsøk siden det tok 7 mnd sist, men det gjorde det jaggu. Veldig overrasket. Nå er jeg litt stressa for å klare å jobbe de første ukene frem til jeg har mulighet til å sykmelde meg hvis det skulle bli nødvendig, for jeg var veldig kvalm sist, men jeg håper det skal gå fint.

Vi (-87 og -78) har vært sammen i seks år, og har ei jente født mai 2014. Bestemte oss for å prøve nå siden jeg ble ferdig med utdannelsen til jul, og har fått jobb. Hadde ikke regnet med at det skulle gå på første forsøk siden det tok 7 mnd sist, men det gjorde det jaggu. Veldig overrasket. Nå er jeg litt stressa for å klare å jobbe de første ukene frem til jeg har mulighet til å sykmelde meg hvis det skulle bli nødvendig, for jeg var veldig kvalm sist, men jeg håper det skal gå fint.

Så kjekt når det klaffer med en gang :) Gratulerer så mye! Får håpe du ikke blir like kvalm denne gangen:) Jeg kjenner flere som har gått inn i ny jobb som gravid, så dette går nok helt fint :signs003

Så kjekt når det klaffer med en gang :) Gratulerer så mye! Får håpe du ikke blir like kvalm denne gangen:) Jeg kjenner flere som har gått inn i ny jobb som gravid, så dette går nok helt fint :signs003

Ja, veldig gøy:) Nå har jeg liksom vært mer uggen over lenger tid, sist ble jeg plutselig veldig kvalm uten å ha kjent noe til det først, så jeg håper det bare fortsetter med dette:) Så lenge jeg ikke spyr masse skal jeg nok klare å holde ut på jobb.

Har vært sammen med mannen i 5 år, men bodd i forskjellige land frem til august i år. Vi ble gravide i februar -15, men fant ut at det var MA,i uke 12. Hatt lange sykluser etter MA.
I september fant jeg ut at jeg har fått PCO og begynte med pergotime. På første forsøk ble vi gravide igjen [emoji173]️ 4+5 idag [emoji173]️

Prøver å lage en kort versjon av vår reise for å få vårt første barn:happy:
Vi har vært sammen i 5 år og begynte prosessen med å planlegge barn for 2,5 år siden. Siden vi er to jenter har jeg naturlig nok ikke blitt gravid på vanlig måte. Uregelmessig syklus har gjort at det ble mye prøver osv som måtte tas før vi endelig et år senere kunne ta vår første tur til Danmark. Etter andre forsøk (september i fjor) ble jeg gravid men mistet i uke 9:( Så brukte kroppen min lang tid på å bli "normal" igjen så hadde vi tre forsøk til i danmark, før vi bestemte oss for å gå over til prøverør. Og nå sitter jeg er med endelig en positiv test:D

Vi har et barn fra før. Vi mistet i uke 20 i sommer, og nå er vi heldigvis gravid igjen. Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen! :)

Vært sammen med mannen i snart 6 år og vi har en gutt på 2år som kom som en overraskelse etter en glemt ppille. Vært litt usikkert om vi ville ha en til, men bestemte oss brått for å kjøre på 3 dager før EL og fikk positiv test igår :D

Har en gutt på 4 år nå nesten 100% alene. Denne graviditeten skjedde med en veldig god kompis. Han er enda i panikk/sjokk tilstand men prøver å finne ut av ting osv mtp å stille opp. Snakker veldig åpent og godt med han så det er deilig men jeg kan risikere å stå helt alene med denne spiren så det skremmer meg litt men håper jo han kommer ut av sjokket og stiller opp for barnets skyld :)

Har en sønn fra før av på seks år..
Vi har prøvd i to år :p så endelig og håper den sitter! Blir min kjære sitt første. Han er 23 og jeg er 27.
Vi mistet i desember i 2015 i uke 12 i ma. Dette tok vi veldig tungt, men vi ble utrolig glade etter en mens da vi ble gravide igjen! Det viste seg også i uke 12 denne gangen at vi nok en gang opplevde ma og det var rett til utskraping igjen.
Siden har jeg vært veldig langt nede og vi har prøvd og prøvd, vært til utredning der de ikke fant noe galt med noen av oss og vi fikk beskjed om at hvis vi ikke var gravide innen februar så skulle vi få hjelp...
Så sitter vi her og er endelig gravide igjen og har virkelig troen denne gangen :) krysser fingre og tær! :)

Vi er 96 begge to. Veldig unge ennå, men familiene våre og de rundt oss er tidlig på de og. Kjent hverandre i snart 5 år. Var bestevenner i 4 før vi ble kjærester for nesten 2 år siden. Har bodt ilag snart ett år :) vi snakka om barn ilag alle åra som Beste venner og, så dette har egentlig vært en naturlig utvikling for Oss :) Mtp jeg er overvektig trodde vi egentlig det ikke kom til å klaffe på hvertfall ett halvt år. Men spira satt uten å prøve den 3 mnd vi skulle prøve,

Hadde omgangssyka i el perioda. Og el endte tilfeldigvis opp 2 dager sent så vi traff det ene "forsøket" helt i slutten av el uka Hahah :D

Gift med mannen min, vert gift i snart 3år, sammen i 7år. Sammen har vi en jente født i 2011 og en gutt født i 2013...bestemte oss brått for å få en siste baby og ble gravid første pp Er 31år

Så gøy å lese deres ulike historier! Selv er jeg 87-modell, min forlovede er 82-modell og vi har ingen barn fra før. Vi startet å prøve i april/mai i fjor, og ble gravide etter 1-2 pp. Vi var overlykkelige over at vi ble gravide så fort, men det hele endte dessverre med en sa. Etter det hadde vi en liten pause fra prøvingen, ettersom jeg måtte bli konisert (fjerne en liten del av livmorstappen pga grove celleforandringer). Og her er jeg igjen da, i en ny termingruppe 5 mnd senere enn forrige. Jeg er suuuperhappy og føler på meg at denne gangen går det :)

Vi er 32 og 39. Har en gutt på 3 år sammen. Hjemmelaget;) Jeg begynte aldri på prevensjon etter fødsel, men ingenting skjedde. Bestemte meg for å sjekke meg hos legen. Ble henvist til utredning på sykehuset jeg tilhører. Viste seg at jeg har veldig dårlige eggreserver. Ble derfor henvist videre til riksen. Fra utredning og til oppstart av medisiner gikk det ett år. Medisinene gjorde jobben sin og jeg er litt over 5 uker på vei:)

Jeg er 86 modell og mannen 81. Dette blir vår første og den ble til i pausemnd etter mislykket aih forsøk. Står mer i dagboka :)

Back
Topp