Deres gravide julefeiring

Hageblomsten

Forelsket i forumet
Hvordan ble deres julefeiring m.t.p. graviditeten? Dukket det opp noen uventede overraskelser underveis?
Jeg var sikker på at jeg kom til å orke en god del julemat, men det så ikke ut som om jeg hadde rørt asjetten da magen sa stopp :hilarious:
Jeg hadde heller ingen kjole som klarte å skjule gravidmagen godt nok, til tross for at jeg kun er i uke 11! Så her klarte tanta mi å avsløre meg, selv om vi ikke hadde planer om å fortelle før om en måneds tid :p

Her gikk julekvelden overraskende bra :happy: Bittelitt kvalm etter julemiddagen, men gikk over i løpet av en times tid, så det er jeg fornøyd med. Men tror jeg var mer trøtt enn ungene da vi vendte nesa hjemover litt utpå kvelden :hilarious:

Her gikk kvelden veldig bra, nå var det bare oss 3 hjemme :) spiste godt, mer enn vanlig nesten.
Den største overraskelsen var når jeg gikk på do og tørka blod med en liten klump i, ikke vært noe mer enn det, men menssmerter og noe rosa, ikke mye på papiret, ikke noe i trusa. Men vært bekymret siden :/ ikke den kosligste kvelden :(

Her gikk kvelden veldig bra, nå var det bare oss 3 hjemme :) spiste godt, mer enn vanlig nesten.
Den største overraskelsen var når jeg gikk på do og tørka blod med en liten klump i, ikke vært noe mer enn det, men menssmerter og noe rosa, ikke mye på papiret, ikke noe i trusa. Men vært bekymret siden :/ ikke den kosligste kvelden :(
Håper det er uskyldig, kjære deg :Heartred

Ånei, det var da ikke en hyggelig opplevelse :( Uff, er en så forferdelig opplevelse. Håper inderlig at det er helt uskyldig og at spira sitter til termin. Hvordan går det? ❤️

Ånei, det var da ikke en hyggelig opplevelse :( Uff, er en så forferdelig opplevelse. Håper inderlig at det er helt uskyldig og at spira sitter til termin. Hvordan går det? ❤️
Smertene kommer og går, men har ikke hatt mere blod, bare litt rosa i dag tidlig.
Blir det værre i morgen tar jeg kontakt med legevakta :/

er over 12 uker, alt så fint ut i 11+0, men morkaka litt foran åpningen bare

Smertene kommer og går, men har ikke hatt mere blod, bare litt rosa i dag tidlig.

Og over 12 uker også, når man endelig begynner å slappe av litt :( Håper virkelig det ordner seg

Håper det :(
Blir det værre i morgen tar jeg kontakt med legevakta, men enn så lenge er smertene de smme, kommer og går, og ikke mere blod, bsre rosa innimellom, men ikke siden i dag tidlig
Så ekkelt for deg :nailbiting: det synes jeg høres lurt ut! :Heartred Håper smertene avtar snart! Sender deg en god klem :Heartred

Jeg har noe samme opplevelse, lyst brunt på papiret ved siste dobesøk lille julaften :( Har tidvis strekninger, men ikke smerter, så jeg prøver å slå meg til ro med at det er uskyldig. Har imidlertid veldig lyst til å ta en privat ul til neste uke, bare for sikkerhets skyld. 9+6,så ikke like langt som deg. Håper alt står bra til hos deg og at det er helt uskyldig :Heartred

Bortsett fra det har det vært en fin julefeiring. Vi tok på toåringen "Jeg skal bli storebror "-t-skjorte tre dager på rad til ulike familiemedlemmer, og det ble etter hvert morsomt å se hvor lang tid folk brukte på å lese hva som faktisk stod der :D Nyheten ble tatt veldig godt i mot, og ingen hadde mistenkt noe som helst, så det var gøy. Alle har fått beskjed om å holde det for seg selv frem til vi har vært på ny ul i slutten av januar, om det nå ikke skulle gå er det greit at kun de nærmeste vet.

min lege sa på UL at man KAN få litt blødninger hvis morkaka ligger sånn. Har akkurat det samme, og at det mest sannsynlig ikke var farlig. Spesielt sannsynlig etter sex.

Jeg var gjennomgående kvalm, og runda av julekvelden med å kaste opp alt av julematen. ble superkvalm etter middagen.

Men, fikk fine gaver, og hadde det koselig.

min lege sa på UL at man KAN få litt blødninger hvis morkaka ligger sånn. Har akkurat det samme, og at det mest sannsynlig ikke var farlig. Spesielt sannsynlig etter sex.
Er det jeg å tenker, at det er pga hvor morkaka ligger, men følger med :)
Sex har det ikke vært, og blir det ikke med det første :p

men skal å sies at ved MA for 4 år siden, så begynte jeg med spotting i 2 dager, tenkte det var normalt, før det fossa på dag 3.. dette var da i uke 10, så er nok det som bekymrer meg å

Er det jeg å tenker, at det er pga hvor morkaka ligger, men følger med :)
Sex har det ikke vært, og blir det ikke med det første :p

men skal å sies at ved MA for 4 år siden, så begynte jeg med spotting i 2 dager, tenkte det var normalt, før det fossa på dag 3.. dette var da i uke 10, så er nok det som bekymrer meg å
masse lykke til da;)

Har blødd omtrent samtidig med alle barna, og nå i går. Blødde ved dobesøk og det stoppet. Tidligere har dette gått helt fint og kan bety mye annet.. Modning, dato rundt vanlig mens.. :)
Murring i magen og litt mensrygg. Blødningen har stoppet i dag, og kom ikke noe i trusa.. Bare når jeg skulle tisse i går.

Håoer det går bra med dere også :)

Julaften var null problem, overraskende god form! De fleste til stede visste jeg var gravid,men de vet også jeg ikke vil prate om det Var hos svigers og der er det verken drikke eller spisepress. Jeg spiste loff og fikk ingen kommentarer, haha. Holdt ut overraskende lenge, selv om gaveåpningen tok evigheter. Har en veldig fin og løs julekjole jeg har hatt i alle år, så ingen trange klær heller :smiley-bounce012r
Mye verre dagen etter, da var jeg utslitt! :schocked028 Sov til 10:30 og tilbrakte resten av dagen kvalm på sofaen, samt de etterfølgende dager egentlig.

Føler det er story of my life nå. Hvis jeg har en dag jeg føler meg bra får jeg bare igjen for det de neste dagene. Håper det roer seg snart!

Julefeiringa var vel så som så... men mtp graviditeten så gikk det veldig fint. Ingen avsløringer eller noenting. Fullførte dagen fra morgen til kveld som planlagt, og takket fint nei til både røykelaks og alkohol uten noen videre spørsmål. :D

Vi fortalte det til familien som en siste gave. Dagen var veldig fin med en liten turbo som måtte kaste inn håndkleet kl 18, der kjente jeg at jeg var meget misunnelig :rolleyes::singing:

Julefeiringen gikk veldig fint for meg :-)
Vi var bare Mamma, Pappa, mannen min og meg. Og alle vet jeg er gravid. Det var en stille og rolig dag :-)
Jeg er veldig mye sliten for tiden, så begynte å slite mot slutten av dagen.. men så fort vi var ferdig med «opplegget», så tok jeg bare kvelden :-)

Vi delte nyheten med foreldre og søsken i jula, som var en ren glede!:Heartred Rolig julefeiring, covidstyle!

Back
Topp