Deres beste råd mot strekkmerker?

Mini<3

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Sensommerbarna 2016
Mitt er Jordnøttolje, kjøpes på apoteket. Men vil gjerne høre om andre har gode tips :)

Hvor tidlig begynner du i såfall å bruke det?

Jeg fikk det tipset av gynokologen jeg gikk hos med førsteman , smør magen med jordnøttolje hver dag sa han. Husker ikke når jeg begynte, men var tidlig. Men han kunne sagt puppene/lårene og rompa også :) jeg fikk ikke 1 strekkmerke på magen som jeg smurte, men resten ja... Derfor mener jeg den virker for jeg fikk enorm mage.

Men hadde vært fint om det fantes en krem som virker, eller som tørker fortere inn :)

Har smurt meg ihjel begge graviditetene men det har ikke funket. Kommer nok til å kjøpe meg sånn kokkossmør fra bodyshop for å smøre for å holde magen fuktig da. Jordnøttoljen bruker jeg til noe helt annet de siste ukene før fødsel ;)

Smørte meg hele sist svangerskap og fikk strekkmerker, så har ikke så mye tro på det. Er nok bare flaks og gener;-) Men skal invistere i en god fuktighetskrem for å unngå kløe når magen strekker seg:-)

Jeg smurte hver dag morgen og kveld med en tykk krem fra apoteket :) fikk ingen strekkmerker

Smurte meg hele forrige graviditet og fikk masse strekkmerker, dog ikke før de par siste ukene før jeg fødte.

Brukte alle mulige oljer og kremer hele forrige svangerskap, har helt sykt med strekkmerker fordet, så tror de kommer uansett, de er jo hormonelt :)

Enig med du, tror mye har med gener å gjøre.. Fikk en strekkmerker under puberteten, er nok sjangsen også stor for å få det under graviditeten.. .tror jeg.. ;)

Ikke helt enig der.. Stemmer ihvertfall ikke for min del. Jeg fikk strekkmerker både på hoftene og puppene under puberteten, men ingen under svangerskapet

Jeg fikk det tipset av gynokologen jeg gikk hos med førsteman , smør magen med jordnøttolje hver dag sa han. Husker ikke når jeg begynte, men var tidlig. Men han kunne sagt puppene/lårene og rompa også :) jeg fikk ikke 1 strekkmerke på magen som jeg smurte, men resten ja... Derfor mener jeg den virker for jeg fikk enorm mage.

Men hadde vært fint om det fantes en krem som virker, eller som tørker fortere inn :)
Eg fikk og veldig stor mage sist, men ikkje et einaste strekkmerke på den, men på låra, puppene, rompa etc fikk eg fult av! Smurte meg ikkje med nåke, men kjekt om det funker da :-)

strekkmerker kommer på grunn av hormoner, så er desverre ikke noe som fungerer. De sies at har ikke din mor strekkmerker er det større sjangse for at du selv slipper unna.

Jeg prøvde en strekkmerke krem fra dr greve forrige graviditet, den luktet godt ihvertfall :p Men strekkmerkene kom alikevel da jeg var 7 mnd på vei, men jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre ;)

• Liker
Reactions: Mae
Fikk også mine merker siste del av graviditeten.. men er ikke plaget av de . De viser hva jeg har vært igjennom ♡ men å smøre seg med en god fuktighetskrem er vel godt for huden uansett ;)

Jeg smører med bio oil, men aner ikke om det gjør noen forskjell... :p

Smurte meg med bio oil fra jeg fant ut jeg var gravid til siste dag,noen dager flere ganger til dagen. Allikevel kom de som et pang i uke 35 :wtf:☺️

Smørte med kakao Body butter fra Body shop fra uke 9 forrige svangerskap. Fikk et par strekkmerker bare det siste døgnet jeg var på sykehuset og da smørte jeg ikke. Er nok genetisk som mange sier ja, men mamma fikk masse! Så gir ssmøringen en sjanse hvertfall ;) har ikke noe å tape:)

Smører med samme kremen denne gangen ;) for jeg blir stor!:p

Back
Topp