Derer med hund.

A2010

Betatt av forumet
Jeg lurer på hvor lenge en hund kan være hjemme alene?
Jeg har tatt et eksta år med mammapermisjon, så jeg er hjemme et åt til. Så har godt tid med alene-hjemme-trening.
Er på jobb 8 timer fra mandag-fredag. Men bor nærme jobben, så kan stikke å lufte den i pausen. Har lyst å høre hva dere mener :)
Er golden retriver jeg tenker på. Men lyst å høre hva dere mener om det før jeg bestemmer meg.
Hvordan er det med hund og barn?
Dette er ikke noe jeg har bestemt meg for enda. Men artig å høre hva deres erfaringer er :)

Vår hund er alene hjemme hele dagen pga jobb.

Hun er glad for å se oss når vi kommer, men er veldig bedagelig anlagt, så det går fint for henne å være alene hele dagen.

Vår kjære vofs var aleine på dagtid inntil 8 timer da vi hadde hatt han en stund, og det gikk veldig fint. Han hadde buret sitt, fast rom å være i, etc..
Men vi sørget for å kjøpe han som valp rett før ferie slik at vi fikk tid med han før hverdagen satte inn. I starten etter ferien dro min kjære hjem fra jobb og luftet han, og da det var senhøst var han en del med oss på jobb (i bilen). Han elsket å ligge i bilen. Vi snakker om en Berner Sennen med mye pels, så han kunne ikke være der sommerstid, men senhøst og normale vinterdager kunne han fint være med en del dager.

Han var også en veldig bedagelig anlagt type, som helst lå rett ut på gårdsplassen de dagene vi var hjemme også.. hehehe

I forhold til barn var han gull: stor, tålmodig og tålte masse. Ble han lei jentungen så bare dyttet han litt til henne med snuten så hu datt på rumpa og tasset vekk :)

Vår hund er hjemme alene max en arbeidsdag (7-8 timer).

hvis du kan stikke hjem og la han gå på do i pausen er det helt supert og det har han veldig godt av!!!! :)

Min hund er iallefall hjemme alene ca 8 timer 3-4 ganger i uka.

vi var i sverige en lørdag,var i bilulykke på vei så ble mange timer forsinket.
og akkurat i den situasjonen tenkte ingen av oss på hunden hjemme. han lå fint i buret da vi kom hjem på kvelden. var vel 14timer alene den dagen. han er ganske hyper,men koser seg alene og huseier har aldri hørt han har bjeffet eller bråkt på noe måte når vi ikke er hjemme.

jeg tror ikke hunder  vet forskjell på 5 minutter og 5 timer. ikke min hund iallefall. jeg kan dusje å han blir glad når jeg kommer ut av badet,og like glad om jeg er vekk noen timer.

Hei!
Jeg har en golden retriever, og vil bare "advare" deg om at de er EKSTREMT harde...!!
I papirene jeg har fått fra oppdretter, så står det at de har en ufortjent rykte på seg for å være en familiehund.
Altså, de er jo familiehunder, men du må ha sinnsykt mye tid til den, helst ha masse erfaring med hund, og være opptatt av dressur.

Min golden er litt over ett år, og jeg trener med han mange timer hver dag, og jeg har kommet langt, men har langt igjen å gå..

Golden er nydelige hunder, men som sagt, ville bare "advare" deg.
Hadde noen fortalt meg dette før jeg fikk hund, hadde jeg aldri valgt golden..

De er kjent for å være fryyyyktelige stae, dominerende, hopper mye, ++

Sier ikke at alle er dette altså, men det er vanlig for rasen..
Men om du trener bikkja fra dag èn, og er opptatt av dressur, lydighet ++ så er det en bra hund for deg.

Her er de nesten aldri alene, men når jeg går ut i jobb igjen så blir det normal arbeidsdag på 8 timer.
Hunden kan ikke klokka, som om det er 5 eller 9 timer så spiller det ingen trille for de.

Back
Topp