Dere vernepleiere

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Har dere lyst til å fortelle litt om utdanninga, hvilken jobb dere har, lønn, etc.? [:)]
Da blir jeg veldig glad [:D]

Skal søke på dette studiet 1. februar, så det hadde vært kjekt å høre litt erfaringer [:)]
Tror virkelig dette kan være studiet for meg [:D]

Har ikke gått vernepleier så har ingen direkte erfaring å komme med, men jeg vet at studiet varierer en del fra skole til skole (hva som legges vekt på osv) før var jo vernepleierutdanningen nesten forbeholdt de som skulle jobbe med utviklingshemmede, men i dag er veldig mange skoler gått over til en retning som minner mer om sosialt arbeid + en helse del (medisin osv)
og vernepleiere er derfor ganske likestillt med barnevernpedagoger og sosionomer i mange stillinger, mens de har fortrinn i andre.

Uansett er det nok et veldig spennende studie[:)]

hva skal man si om vernepleiern da..vi er som poteten kan brukes til alt!![;)]
er nok store forskjeller på hva fokuset er på de ulike skolene som tilbyr studiet.
jeg har jobbet i barnebolig, privat barnevern og nå i spesped teamet i kommunen så du ser at man kan jobbe m mange ulike ting!!!
man blir ikke rik av dette yrket, men ligger vel på rundt 350+- avhengig av annsinitet!
lykke til på studiet, d er veldig spennede syntes hvertfall jeg[:)]

Der jeg gikk hadde vi mappeinnlevering, dvs at vi skrev oppgaver gjennom hele året og på slutten ble noen av dem valgt ut til eksamen. Har altså ikke så mange eksamener i løpet av året. Også veldig mye fokus på praksis. Praksis er veldig intenst, syns jeg. Lærer utrolig mye, veldig mye jobb og veldig slitsomt. Hadde praksis på barneskole, bolig for utviklingshemmede, fengsel, omsorgshjem for demente... Vanskelig å bare fortelle merker jeg, men hvis du lurer på noe spesielt er det bare å spørre!
Jeg jobber som saksbehandler, kommunalt ansatt. 340 000 i året, har ikke ansiennitet.

Back
Topp