Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: fysio79
God kondisjonstrening :) men husk at viss du skal bli god på å løpe må du løpe, skal du bli god i å sykle må du sykle... All trening hvor du har relativt høy puls er god kondisjonstrening!!
ORIGINAL: Qualitas
God kondisjonstrening :) men husk at viss du skal bli god på å løpe må du løpe, skal du bli god i å sykle må du sykle... All trening hvor du har relativt høy puls er god kondisjonstrening!!
jeg har litt problemer med knærne mine så løper jeg mye får jeg vondt, så tenker det er lite lurt å satse på løping. Trener litt aerobic også i tillegg til sykling og det går bra.
Men har bare sånn ergometer sykkel inne da, men blir det like bra? og hvor lenge bør jeg sykle?
jeg har litt problemer med knærne mine så løper jeg mye får jeg vondt, så tenker det er lite lurt å satse på løping. Trener litt aerobic også i tillegg til sykling og det går bra.
Men har bare sånn ergometer sykkel inne da, men blir det like bra? og hvor lenge bør jeg sykle?
Så lenge du holder et godt tempo på sykkelen og får opp pulsen har det samme effekt som på en spinningsykkel i utgangspunktet, hvor lenge du bør sykle kommer jo ann på hva som er utgangspunktet ditt og hva du ønsker å oppnå. Er du utrent har jo omtrent all aktivitet god effekt på kondisjon, ellers må du jo forsøke å hele tiden presse deg til å klare litt til. øke både tempo og variere motstand fra gang til gang er heller ikke så dumt. Hvor lenge du bør sykle?? Tja... viss du gjør veldig lite ellers i hverdagen ville jeg sagt ca 30 minutter for at det skal ha en treningseffekt på hjertet/lunge systemet ditt.. er et vanskelig spørsmål å svare korrekt på når jeg ikke vet mer om deg[;)] men hovedregel 30 min om dagen og for å bli bedre må du stadig øke motstand og intensiteten på treningen, samt variere for å ikke gå lei/få skader osv.
Spinning er flott for vonde knær, det samme er svømming. Utrolig effektivt i forhold til kondisjon og fettforbrenning er det også[:D]
ORIGINAL: akg
Men er ikke sykling litt belastende på knærne og?[8|]