Dere syden damer!

KathMor

Forumet er livet
Har dere noen plasser/steder/hoteller å anbefale?

VI titter på ferie til sommeren, heile bøtteballetten [:D][:D]

Gjerne:

RETT på stranda! Alt lett tilgjengelig tenker jeg, sånn at man kan bare trille en tur til restaurantene om kveldene, slippe taxi og buss osv [:)] Fint basseng annlegg og fin strand[:)] Kanskje greit at hotellene har sånne "familierom" hvor de har sprinkel senger og sånt!?

Kommer helt an på hva dere som familie ønsker[;)]

SUNWING RESORT. ingen over,ingen ved siden[:D]

vi var på alcudia i forifjor, kypros i fjor! Herlige plasser!

Jeg kunne tenkt meg og reise til Rhodos neste gang...

jeg ELSKER syden![:D]

RETT på stranda! Alt lett tilgjengelig tenker jeg, sånn at man kan bare trille en tur til restaurantene om kveldene, slippe taxi og buss osv [:)] Fint basseng annlegg og fin strand[:)] Kanskje greit at hotellene har sånne "familierom" hvor de har sprinkel senger og sånt!?

Rhodos var veldig fint, ville valgt noe family resort om jeg hadde unger med[;)]
Ville ikke reist til Bulgaria..

Ikke så erfaren jeg..[8D]

Bra hoteller finner man overalt, men jeg tenker mer i disse banene:

*Prisnivå på feriestedet?
*Hvor varmt?
*Opptatt av matretter?
*Opptatt av standard?
*Folkeslag?

[:D]

Titter på sungwing resort nå - på Alcaudia Mallorca [:)] Synes sånt her er så vanskelig å velge jeg altså.... så er disse annleggene så store, sånt jeg aldri har likt... Men som man forandrer seg med barn [8D]

På disse resortene - da er det sånn at eks ved frokosten og sånt, i restaurantene er lagt opp til keke plasser for barn mens de voksne spiser og sånt??

Blir kanskje Afrika neste år rundt juletider, DET gleder jeg meg til OM det blir noe av ja [:D]

ORIGINAL: Vand

*Hvor varmt?
*Opptatt av matretter?
*Opptatt av standard?
*Folkeslag?

Nei så vanskelig detta ble [8D] FIN standard, ellers er jeg bare opptatt av veldig barnevenlig lagt opp, alt i kort gåavstand, fine barnebasseng, fin sand stran ... tjjaaa

MEN enig, det blir veerken egypt, tyrkia eller bulgaria[;)]

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

ORIGINAL: *MissMe*

Rhodos var veldig fint, ville valgt noe family resort om jeg hadde unger med[;)]
Ville ikke reist til Bulgaria..

Ikke så erfaren jeg..[8D]

enig... Og jeg ville heller ikke reist til Tyrkia

Jeg ELSKER ELSKER ELSKER Tyrkia!!!!! [:D] Både Alanya, marmaris, ichmeler og side -LOVE IT! [:D]

Jeg skal tilbake til Bulgaria også, men da skal jeg på kjærestetur til Nessebar! Varna er en knallfin shoppingby! [;)]

Hellas er ok, men ikke helt min stil. Syns liksom det er litt kjedelig uten å kunne sette fingeren på det. Kreta har ikke helt barnevennelige fortau, så det anbefaler jeg ikke.

Spania generelt har veldig høy standard på hotellene sine. Men veldig dyrt (ikke så langt unna norske priser).

Portugal er min all time favourite, men det er dyrt å "leve" der. Men vanvittig fint, albufeira anbefales! [;)]

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: Vand

*Hvor varmt?
*Opptatt av matretter?
*Opptatt av standard?
*Folkeslag?

Nei så vanskelig detta ble [8D] FIN standard, ellers er jeg bare opptatt av veldig barnevenlig lagt opp, alt i kort gåavstand, fine barnebasseng, fin sand stran ... tjjaaa

MEN enig, det blir veerken egypt, tyrkia eller bulgaria[;)]

Prater aldri med deg mer, for jeg ELSKER tyrkia! [:D][:D][:D]

Egypt er koooonge.....Bli med i slutten av mars........NAIZZ[8D][8D]

http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-reise/Afrika/Egypt/Hurghada/Hurghada/Accomodations/Pages/MarriottBeachResortV1011.aspx?hBookingBtn=true

Kan anbefale Montenegro, der var vi med Tuva da hun var 13 mnd. Var i en by som heter Budva. Vi bodde på hotell rett ved stranda, så kunne bare gå ned og bade. Kjempefint svømmebasseng for de som liker det. Var et All Inclusive hotell, så vi kunne spise alle måltider der. Vi gjorde ikke alltid det da, for litt av sjarmen er å spise på restaurant, men det var veldig greit å alltid ha mat tilgjengelig for Tuva. Var et lite stykke å gå inn til sentrum da, var en liten gåtur på ca 20 minutter, men gikk sånn minitog også ganske ofte. Jeg er ikke fan av steder med masse nordmenn og svensker, så dette passet oss perfekt!

Ellers har jeg veldig sansen for det greske, har bare vært på Kreta selv, men vi skal på en eller annen gresk øy i sommer. Syns grekerne er så vennlige, og det er som regel barnevennlig der [:)]

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

Har de sandstrand på Rhodos, var bare rullestein der vi var..

Ja, nyyydelig sandstrand i Faliraki..[:D][:D] Helt rent vann og fin strand. Men ligger 20min med buss fra Rhodos by.
Men du får alle tilbud i Faliraki da, men ikke "skikkelige" butikker..[8D]

Vurderer forresten Jordan vi....syns det ser så flott ut! Må nevnes at vi liker å dra der ikke alle andre drar.....

TUSEN TAKK for tips![:D]

Men merker nå ved å lese svar, at jeg setter nok pris på andre ting nå med barn... Ikke noe mere backpacking i thailand tror jeg [8D] Så titter nå på Sunwing resort i Alcauida - er vel kun svensker og nordmenn der men [8D] Men at det er fin standard, nærme vann, masse barnebasseng og veldig lagt opp for barn!

Så frister det med all inclusive ja - for er som vand sier, spaina har jo blitt dyrt det og.. Og veldig greit å alltid ha mat tilgjengelig.... Hmmmm.....

Nå er dilemma å enten bo i stor hotell byggning, eller i de små anleggene ved siden, som har "babyrooms", med egne "hager" med gjerder rundt blant annet [8|][8D]

Med tingeling - gjennom hvilket reisebyrå hver det? Vil gjerne se [:D]

Men merker nå ved å lese svar, at jeg setter nok pris på andre ting nå med barn... Ikke noe mere backpacking i thailand tror jeg [8D] Så titter nå på Sunwing resort i Alcauida - er vel kun svensker og nordmenn der men [8D] Men at det er fin standard, nærme vann, masse barnebasseng og veldig lagt opp for barn!

Så frister det med all inclusive ja - for er som vand sier, spaina har jo blitt dyrt det og.. Og veldig greit å alltid ha mat tilgjengelig.... Hmmmm.....

Nå er dilemma å enten bo i stor hotell byggning, eller i de små anleggene ved siden, som har "babyrooms", med egne "hager" med gjerder rundt blant annet [8|][8D]

Hvordan får du det til å bli et dilemma??[8D][8D]

Hvordan får du det til å bli et dilemma??[8D][8D]

Hehehe [8D] Prinsessen08 bodde i de babyrrom greien og mente det ikke var vits, hadde hun reist ned igjen hadde hun valgt den store hovedbyggningen..
Poeng med at man er jo ikke så mye på rommene - og det er et poeng! Men innbiller meg at med barn så kanskje man er det... aldri reis ttil syden med barn - det merkes nå! Vinglepetter jah [8D]

Har inntrykk av

Jeg?? næææhhhh [:-][8D]

Jo, du har et godt poeng der gitt..... [:)]

Back
Topp