Dere superpumpere!

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Først må jeg skryte av dere! Det er ikke bare bare å bruke store deler av dagen på pumping!!
Jeg har pumpet lite denne gangen, men pumpet en del sist (manuelt!) og fikk ut mye mindre enn babyen fikk ut og måtte pumpe over flere dager for å få 1 flaske til f.eks barnepass!
Prøvde el-pumpe nå, et par timer siden siste amming, og fikk ut knapt 60ml før det stoppet opp.
Pumper dere litt mer etter at det stopper?
Jeg vet at jeg nok har mer melk enn jeg får pumpet ut, men syntes likevel det var litt lite.
Dette var på ett bryst da, og her går det to per måltid, så da er det sikkert nok?
Hvor mye mm spiser de når de får på flaske?

Jeg fullpumper på dagen! Pumper ca hver 4. time og får da ut alt mellom 100-220ml, alt avhengig om jeg har spist, drukket og hvilt nok mellom pumpingene. Det vanligste er imidlertid 120ml for det er det snuppa tar til hvert måltid! "Trikset" er å ikke slutte å pumpe selv om melkestrålen opphører, for etter en stund løsner en ny melkekjertel lengre bak i brystet. Jo lengre man pumper des feitere blir også melka! :)

Jeg sitter minimum 15 minutter og har nå begynt å øke tida til å sitte mellom 20-30 minutter med den doble pumpa mi for å få ut mer melk på hver pumping. Hvis man vil øke melkemengden må man pumpe 15 minutter etter at melka har slutten å stråle, hver 2.time i ett døgn... DET har ikke jeg orket enda for å si det sånn!
Men hvis du vil "spare opp" litt melk for å fryse etc må du pumpe i 15 minutter rett etter hver amming. Da vil du gradvis få litt mer og mer melk, uten at det går utover matlagret til minsten ;) Jeg gjorde mye det i starten, fordi snuppa bare tok ett bryst om gangen og jeg ble så melkesprengt på det andre, så jeg har fryseren full av melk! :)

Pumper meg en time om gangen og får ut mellom 150-230. Det er da begge bryst. Må spise, hvile og drikke nok for at jeg skal ha nok melk. Emmeth ammer stort sett bare på natta:p Melka kan stoppe opp litt noen ganger underveis, men bare en liten stund for så og renne igjen. Så viktig og ikke stoppe og pumpe selvom det stopper litt:) pump deg noen ganger på dagen og frys ned når du orker og har tid;)

Ja. Kveldspumping var ikke det lureste, da har jeg mye mindre melk :-p
Fikk bare ut 20 på andre siden, Hehe.
Er egetlig ikke bekymret for lite melk altså, babyene fulle bleier og gode vektoppgang er en bedre fasit enn ha jeg får pumpet ut
Og han tømmer begge bryster når han spiser, så jeg tror ikke jeg får ut noe særlig rett etter måltid..?
Men flott å lese erfaringene deres!
Har enda ikke fått han til å ta flaske (men bare prøvd 1 gang), men det er fint å ha et lite lager!

Jeg vet bare selv at jeg ikke må pumpe for lenge etter en amming, for da får hun ikke nok mat til neste amming ;) pumper for kvelden max tre timer før jeg forventer første nattamming slik at det rekker å fylles opp før hun skal spise :) ammer kun på natta og om morran men pumper ut ca 30-40ml en liten time etter amming!

Sent from my ST25i using BV Forum

Ja, det blir jo fort tomt, det var derfor jeg tenkte det var ok å pumpe i går kveld da jeg visste at han sov en stund =)
Og jeg skal ikke ha melken for noe spesielt, så det gjør ikke så mye at jeg ikke får ut så mye egnentlig =)

60ml på hver pupp er jo egentlig bra mengde det. Da får han jo 120ml til hvert måltid, og det er det Hermine tar på flaska ;) ...og hun er over en måned eldre :P

Nei 60 på en side og 20 på andre :-p
Har alltid hatt mindre på den ene siden

Men jeg VET at han får ut mer enn jeg får ut med pumpe, :)

Nei 60 på en side og 20 på andre :p
Har alltid hatt mindre på den ene siden

Men jeg VET at han får ut mer enn jeg får ut med pumpe, :)

Jeg har også mye mindre på ene siden. Greit å vite at det ikke bare er meg. Den er også generelt vanskeligere å få melken til å flyte når jeg pumper. Jeg syns generelt pumpingen er pyton, så all ære til dere jenter som driver på flere timer hver dag!!!

Jeg har også mye mindre på ene siden. Greit å vite at det ikke bare er meg. Den er også generelt vanskeligere å få melken til å flyte når jeg pumper. Jeg syns generelt pumpingen er pyton, så all ære til dere jenter som driver på flere timer hver dag!!!

Det kan hjelpe å se på babyen, tenke på han eller se på et bilde av han for å få melken til å renne når man pumper! Hjernen vår er koblet slik at melken slippes når vi ser ungen vår ;)
Jeg er nesten nødt til å pumpe hvis jeg vil at snuppa skal få mm, for hun nekter å ta puppen :(
Det er ikke alltid like kos å pumpe, men når hun sover er det egentlig en liten pause og "unnskyldning" for ikke å gjøre noe vettig, for da setter jeg meg ned i sofaen med tv og pc på og hviler meg en liten halvtime mens pumpa durer og går :)

Jeg har bare manuell pumpe, så ikke så lett å få gjort så mye annet enn å glane på TV'n :p
Og så har jeg mini'n på skjermen på babym-monitoren ;)

Back
Topp