Dere studenter

*B&T*

Betatt av forumet
Muligens teit spm... Hvordan bruker dere pc'en på forelesningene?? Bruker alle pc?? Da jeg gikk på skolen for "100" år siden, så brukte vi penn og papir.. Men nå har det seg sånn at jeg blir student igjen til høsten, og jeg aner jo ikke hvordan dette fungerer... Så hjelp meg!! :)))

Jeg bruker ikke pc under forelesningene, og det er det heller ingen andre i klassen som gjør :)

Jeg varierer litt på om jeg bruker penn og papir eller PC.

Vi får forelesningsnotatene før forelesningen, og kan notere rett inn i dem når de ligger på PC-en. 
Jeg trives best med å printe ut notatene og skrive i de for hånd, egentlig.

Svært få i klassen min som bruker PC ja, og de fleste kommer rett fra VGS.
Det er noen få som gjør det, og for å være helt ærlig så synes jeg det er en smule forstyrrende.

Løsa skrev:
Det er noen få som gjør det, og for å være helt ærlig så synes jeg det er en smule forstyrrende.

Jeg blir ikke forstyrret av de som bruker PC-en til det de skal, det er verre med dem som sitter på facebook, leser aviser osv. Da blir øynene automatisk dratt mot skjermen deres:p
Noen av foreleserne har en regel på at de som vil bruke PC sitter bakerst i forelesningssalen.

Vi MÅ forresten bruke PC i endel fag, da vi trenger excel.

Bruker penn og papir, synes det er best :)

FancyPants skrev:

Løsa skrev:

Jeg blir ikke forstyrret av de som bruker PC-en til det de skal, det er verre med dem som sitter på facebook, leser aviser osv. Da blir øynene automatisk dratt mot skjermen deres:p
Noen av foreleserne har en regel på at de som vil bruke PC sitter bakerst i forelesningssalen.

Vi MÅ forresten bruke PC i endel fag, da vi trenger excel.

Ja, det er kjempeirriterende!!!

Løsa skrev:

FancyPants skrev:

Jepp! Og jeg skjønner ikke hvorfor de er i forelesningen hvis de ikke har tenkt til å følge med. Det er jo ikke obligatorisk oppmøte akkurat.

Godt å høre at det er vanlig med penn og papir også :) Da kan jeg slappe av fram til studiestart :) Men det er vel sikkert forskjellig ut ifra hvilke studier man tar også..

*B&T* skrev:
Godt å høre at det er vanlig med penn og papir også :) Da kan jeg slappe av fram til studiestart :) Men det er vel sikkert forskjellig ut ifra hvilke studier man tar også..

Jada, som student så er "alt" lov, man blir ikke sett rart på uansett hva man gjør virker det som:)

I mitt studie er det mye formler, utregninger og modeller, så da liker jeg best å skrive på papir. Jeg er ikke dreven nok med spesialtegn osv. på pc til å rekke å skrive det inn:p

FancyPants skrev:

Løsa skrev:

FancyPants skrev:

Jepp! Og jeg skjønner ikke hvorfor de er i forelesningen hvis de ikke har tenkt til å følge med. Det er jo ikke obligatorisk oppmøte akkurat.

Det er det hos oss, på alle forelesningene.
Kjempemorsomt når det er forelesere uten formidlingsevne som står der og halve klassen holder på å kjede seg ihjel. Da blir det PC, iPhone og prating så de som vil få med seg noe ikke får med seg en dritt.

Back
Topp