Dere strikkere!

Jg skal strikke mye fra klompelompe og kjøper nesten bare garn fra drops. Hovedsakelig baby merinoull :)

Jeg strikket ikke, men har en mor med strikkedilla, så kommer nok til å ønske meg noe når vi avslører graviditeten.
Ønsker meg ihvertfall vognpose, og den blir av Sisu :) Satser på noe annet søtt også, kanskje hentesett e.l. i baby merino, eller supermerino. Siden jeg bor i Nord-Norge er det ikke gitt at det er varmt rundt termin :p

Tja, ingen oppskrifter planlagt ennå, men blir vel noen rompere, bodyer og andre lette plagg. Og babyteppe. :) Bomull og tynn merinoull, tenker jeg.

Kommer til å strikke mest i merinoull, elsker å strikke med det:)

Blir nok tepper i både babyull og bomull til helseteppe :) ellers tenker eg vognpose,kluter,ammeinnlegg i ull og mange luer :)

Last edited:
Kommer nok til å strikke en kjappstrikka drakt og ett babyteppe til hjemreise fra sykehus :) ellers kommer jeg nok til å strikke babytepper, tøfler å noe klær som kan brukes når det blir kaldere :)

Luer og tepper. Bruker da lille lerke eller Lerke som er blanding mellom ull og bomull. Blir nok og en del rompere som kan være kjekt utover høsten, strikker da det meste i merinoull.

Jeg strikker litt i bomull/bambus til de første månedene om sommeren, så blir det vel ull etterhvert! Bukser og jakker, men syntes det er så fint med rumpere og selebukser- må finne noen fine oppskrifter :-)

Vi har alpakkaer og skal få sendt inn fiberen deres til spinning nå til vinteren. Når det kommer skal jeg få svigermor til å lage noe fint til babyen :)

Vi har alpakkaer og skal få sendt inn fiberen deres til spinning nå til vinteren. Når det kommer skal jeg få svigermor til å lage noe fint til babyen :)

Det blir så fine og gode produkter av alpakka-fiber.

Jeg strikker ikke, men blir ikke overrasket om det kommer noen strikkeplagg fra familie....

Jeg kommer til å strikke i ull hovedsakelig, ull regulerer temperaturen, i tillegg bor jeg på Vestlandet, vi er ikke kjent for varme somrer :p Strikker nok også litt i ull/bomullsblanding. Er ikke veldig fan av å strikke i ren bomull. Favorittgarn er lerke, sterk, merinoull fra Sandnes, babyull fra både Sandnes og dalegarn og et nytt garn jeg akkurat har oppdaget, Madelintosh garn!

Jeg har begynt å strikke litt, men strikker fra str 3 mndr og oppover, slik at det passer fra høsten av :happy:

Jeg har fått beskjed om at ull puster bedre enn bomull. Så det kan kanskje være greit å strikke i ull selvom det er sommerbarn. Tror kanskje jeg kommer til å strikke det meste så det passer til høsten. Kjedelig å bruke masse tid på plagg som ikke blir brukt pga varme. Skal strikke et teppe i første omgang hvertfall :-)

Jeg har fått beskjed om at ull puster bedre enn bomull. Så det kan kanskje være greit å strikke i ull selvom det er sommerbarn. Tror kanskje jeg kommer til å strikke det meste så det passer til høsten. Kjedelig å bruke masse tid på plagg som ikke blir brukt pga varme. Skal strikke et teppe i første omgang hvertfall :)
Ull puster nok bedre ja.. Men jeg skal også strikke mest høstklær xsmile3 heklet ett teppe i bomull til forrigemann, det fungerte som helseteppe. Så tenkte kanskje å lage ett lignende nå, så den lille kan bruke noe hjemmelaget med en gang :D

Jeg strikker lette luer i tynt garn, kommer til å stikke rompere i alle slag, shorts, lette jakker, noen bukser, lette tepper hvertfall, kommer til å velge litt forskjellig garn, men viktig at det ikke er for grovt for sår babyhud :) velger nok merinoull og babyull :)

Rompere, shorts, bleiebukser. I sommer var ullgenser det mest brukte plagget til 1,5åringen, så jeg tror ikke jeg skal være så redd for å strikke varme plagg :p

Ble inspirert, og har vært på leting etter oppskrifter som kunne gi meg en indikasjon på hvor mye garn som må til for vognposen jeg ønsker meg. Blir eget "design", så usikker på alt :p
Nå har jeg funnet ut at babyull lanett blir perfekt og har stort fargeutvalg :) Da kom jeg også over dette nydelig settet som jeg skal ønske meg hos mamma :D Falt fullstendig for fargene, syns det passer til både gutt og jente :happy:

image.jpg image.jpg

Vet ikke enda :) men strikkepinnene får nok kjørt seg de neste mnd :D

Back
Topp