Dere strikkere? Vrangbord?

Ja, da skjønner jeg at du ikke liker det. Aldri opplevd det selv, men kan se for meg at det kan skje. Er så lett å holde følge med hvor man er med settpinner, syns jeg, når man driver med vrangborder og små bein og ermer. Men føler glede ved å komme over på rundpinner når det blir glattstrikk og maskeøkning ;)

Men sånn magic loop, er det ikke fare for at man strikker veldig stramt eller så det bare sånn ut på bilde?
Ja, da skjønner jeg at du ikke liker det. Aldri opplevd det selv, men kan se for meg at det kan skje. Er så lett å holde følge med hvor man er med settpinner, syns jeg, når man driver med vrangborder og små bein og ermer. Men føler glede ved å komme over på rundpinner når det blir glattstrikk og maskeøkning ;)

Men sånn magic loop, er det ikke fare for at man strikker veldig stramt eller så det bare sånn ut på bilde?
Jeg passer på å stramme mens maskene er på pinne og ikke på vaier, hvis du skjønner hva jeg mener? Altså før jeg drar ut vaieren og begynner på neste side.
 
Et tips er å strikke vrangbord frem og tilbake, og så sy den sammen etterpå. Mindre sjanse for at det blir vridd og feil. :)
 
Jeg teller 1,2,3,4, 1,2 rett 3,4 vrang.
 
Jeg ser på maskene om de er vrange eller rette. Har akkurat lagd pledd med perlestrikk. Det er jo en annen måte men man må ha kontroll på vrang og rett. Når man strikker rett og kaster masken bak så blir det en "klums" på baksiden og foran når du strikker vrangt.

Alle har sinne forskjellige måter å se det. Jeg er for flink til å blingse så jeg får ikke til å telle eller ha merke på maske.
 
Studer maskene, og se om du ser forskjell :) På vrangmaskene går tråden over foran (blir dermed en "knute"/klump før løkka på masken), og på rettmaskene kommer denne "knuten" bak.
 
Bruk 5 pinner til du lærer å se forskjell, og start hver pinne med rettmaske. Dersom hver pinne starter med rett blir det ikke så mange å telle tilbake til dersom du kommer ut av det ;)
 
Back
Topp