Dere store damer!

Julenissen

Betatt av forumet
Størrelse 44 og oppover..

Hvordan kler dere dere? 
Og hva kler en plus-size dame??

Er så grønn på hva som passer meg,
og er lei av å gå i tights hele tiden..[&:]

Jeg HATER tights, det kommer ikke på meg! Fremheve alle celulitter, nei ikke min stil... Jeg liker vide bukser, som regel svarte. Modellen må være rett i beina eller utsvingt nederest (typ litt sleng).
Også har jeg lange topper og overdeler gjerne med bolero til. Føler meg fin selvom jeg bruker str 56 [:)]

Jeg går som regel i tights, tunika, belte. Slim jeans, og bruker figurnære klær! Har funnet ut at store klær, det gjør meg bare større [:D]

Ellers så er det vanskelig å være stor og kle seg bra her i norge har jeg funnet ut, shopper mye i nettbutikker og ebay, for der finnes det mer enn bare "telt klær" når man er 44 ++ i størrelsen.

Jeg klær meg egentlig i alt. Prøver å unngå for trange klær, spesielt overkroppen. Jeg har litt stor pels med mye hud til overs[8D]
Tights kan jeg godt gå med, men da vil jeg ha lange kjoler/tunika over[:)]

Kommer nok veldig an på kroppsfasongen det.
Men jeg har god erfaring med at de damene som jobber på sånne plus-size butikker er flinke til å vite litt om det og til å finne ting som passer en. Jeg liker merket Zizzi, de har mye fine klær [:)]

jeg bruker olabukser fra Zizzi.
En type som heter Helle.
Er fantastisk god å ha på seg,

Så har jeg på meg tunikaer, lange gensere.
Liker de som stopper under puppene eller omslagswrap

Følger med her...
Er litt i villrede når det kommer til min egen stil om dagen! [&:]

Følger med her jeg og... Mange gode tips så langt da.

Jeg går med joggebukser og hettegensre... [8D]

Kapphal hadde slike sorte dressbukser som var tung i stoffet, stretch og deilig og ha på seg.
Nå har de blitt tatt ut av sortimentet og jeg sliter med å finne sorte bukser som er kraftig nok i stoffet til å ikke vise alle humper og bumper
Kjøpte en i dag på HM men i str 50 bruker som regel 46-48. De er jo ikke stretch i de,
Olabukser med stretch har jeg i str 44. så ja blir jo noen str forskjell he

ORIGINAL: Labambie

Jeg HATER tights, det kommer ikke på meg! Fremheve alle celulitter, nei ikke min stil... Jeg liker vide bukser, som regel svarte. Modellen må være rett i beina eller utsvingt nederest (typ litt sleng).
Også har jeg lange topper og overdeler gjerne med bolero til. Føler meg fin selvom jeg bruker str 56 [:)]

Hørtes ut som en stil jeg liker[:)]
Hvor kjøper du svarte vide bukser? Finner ingen fine jeg...[&o]

ORIGINAL: Julenissen

Yndlingsbuksene er av merket Simply, er noen nettbutikker som har de. Svarte bukser med bittelitt sleng nederst. [:)]

men dere som bruker 44-46 handler dere på stormote?

jeg ser bare som i butikken min, vi har jo opp til str 46, er ikke det vanlig i butikker rundt omkring?

jeg synes ofte de store damene som kommer til oss, og tar på seg en bukse som ikke er så vid, er nettere enn de som tar på seg vide bukser og en lang tunika over

selv om man er stor, så må man ikke gå i telt, vis den fasongen man har, finnes jo masse fine bukser som ikke er vide, men heller ikke så tynne som en tights[:)]

Yndlingsbuksene er av merket Simply, er noen nettbutikker som har de. Svarte bukser med bittelitt sleng nederst. [:)]

Hvor kjøper du de hen?

ORIGINAL: Hyssamaia!

legger heller ut bilder jeg, det er lettere..
Bruker 52/54 i klær

HAHAHAH se bortifra grimasen

Har gått opp 20 kg siden Jr. ble født, så har ikke så "lang erfaring" - brukte tunika og kjole med høyt liv utenpå tights militant i starten, syntes jeg var stor som et hus og ville "skjule" det.
Siste året har jeg blitt mer komfortabel, har kjøpt div. ettersittende klær, bruker et eller annet hold-in underst slik at jeg får en jevn midje uten de verste bilringene og valkene som velter over bukselinningen.
Bruker småtrange stretchjeans med litt vidde nederst, knelange skjørt i elastisk stoff, stretchkjoler osv.

ORIGINAL: Hyssamaia!

hyssamaia!! du ser helt smashing ut![:)]

Takk, ett bevis på at store damer ikke trenger å kle seg i telt[:D]

Har "alltid"" syntes du ser bra ut jeg, og du bærer din kilo med et smil [;)]
Men jeg stresser etter å finne et par fine dongeritights, og jeg ser du har det på deg på et par av bildene.
Hvor har du fått tak i de om jeg får spør? [:)]

bruker dongeribukser fra HM, tights+tunika, dongeriskjørt i knelengde.
Bukser/ underdeler må jeg ha fra stor avd. topper og tunikaer kan jeg finne på "vanlige " butikker. Har ikke så store bryster så om jeg prøver overdeler/tunikaer på stor avd/butikk så ser d ut som telt på meg. Virker nesten som om at er man stor så har man også automatisk svære bryster! [:@]
Liker spesielt godt overdeler som er "avdelt " under brystene og skrår utover. :)

Jeg er en av dem som IKKE liker zizzi(for det meste)... synest det er for prangende og litt for lett gjenkjenbart på en måte... Det jeg liker er søkkende dyrt!

Back
Topp