Dere som vurderer/skal kjøpe søskenvogn!!

Mars10+Feb12

Blir kjent med forumet
Ser at vi er mange som får to ganske tette barn her inne på Februar 2012, og tenkte derfor at vi kanskje kunne ha en tråd hvor vi kan tipse og spørre hverandre om råd i forbindelse med innkjøp av søskenvogn til de som kommer til å kjøp det.

Det er jo en del å velge mellom der ute og alle har vel sin fordeler og ulemper, greit å kunne få diskutert litt frem og tilbake med andre i samme situasjon syns jeg da..

Så, dere som har begynt å tenke på søskenvogn, hva tenker dere og hvorfor?

(kanskje få denne inn under våre viktigste tråder)?

Vi vurderer/skal kjøpe søskenvogn, men har ikke fått begynt å se på det ennå, jeg fant ut at jeg er gravid med nr to for bare tre dager siden ;) Men veldig glad for denne tråden! Kommer til å bidra her etterhvert når jeg får orientert meg litt i søskenvognjungelen. Og ikke minst ble jeg glad for å høre at det er flere som kommer til å få to tette barn her inne på feb12 :)

Jeg er ganske sikker på at jeg vil ha bugaboo donkey! Shiit dyr, men utrolig fin, og jeg har hørt så mye bra om de bugaboo vognene :)

Flott tråd!

Vi tenker Phil & Ted's, fordi vi gjerne vil han en vogn som kan brukes som singelvogn, for så å brukes til begge uten å gå hjemom og bytte vogn (oi, forklarte meg tungvindt). I tillegg bærer vi endel, men greit å kunne ha litt avlastning av vogna uansett hvor vi er, uten å måtte dra med en bred vogn.

Ulempen er vel at søskensetet ikke kan legges helt ned så han eldste kan sove, men da går det jo eventuelt an å bære den minste mens eldstemann sover i hovedsetet.

blir nok søskenvogn her også trur jeg.
men veit ikke helt hva enda.. men vil helst ha håndbrems på.. for et kan bli tungt og holde igjen vogna i bakker.
jeg bærer også en del i sjal ol.. så kommer ikke til og bruke mye penger på vogna.. men godt ha når storesøster bare er 2år når mini kommer :)

Bestevenninna mi har sakt hun skal kjøpe Bugaboo Donkey til meg siden jeg er er så snill og grei og har så lyst på den ;) WeeeeeeeeSnille, snille hun

Heksa Augusta Tiden skrev:
Bestevenninna mi har sakt hun skal kjøpe Bugaboo Donkey til meg siden jeg er er så snill og grei og har så lyst på den ;) WeeeeeeeeSnille, snille hun

Jeg er så sjalu at jeg dør!!!!!!!!!!!!

hvor lenge blir det mellom barna?? jeg får 2 år mellom de siste, å er så i tvil om jeg skal kjøpe søskenvogn, men er jo sikkert høvelig når man skal på trilleturer alene og på ferie å sånn?? eller  hva tror dere??

KaNina_2sønner skrev:
hvor lenge blir det mellom barna?? jeg får 2 år mellom de siste, å er så i tvil om jeg skal kjøpe søskenvogn, men er jo sikkert høvelig når man skal på trilleturer alene og på ferie å sånn?? eller  hva tror dere??

Her blir det 16 måneder mellom.

Jeg tenker at det spørs på hvor avhengig førstemann er av vogna, sover h*n på dagen fortsatt da, for eksempel? Og er dere mye ute og går?

Her blir det 1,5 år imellom. Det kommer nok an på ja, jeg skal garantert ha søskenvogn i hvertfall, siden jeg går tur nesten hver dag og som oftest alene. Men kan godt tenke meg en som kan fungere som både singel og dobbelvogn så man kan velge.

Er blir det 2,5 år i mellom de to minste, men skal likevel kjøpe ei billig søskenvogn. Nemlig Titanium baby! Hadde den sist også (Da var det to år mellom ungene), og elska den! Er den første billigvogna jeg faktisk liker! 

Her bæres det en del, men storesøster ligger alltid til lading i vogna på dagtid. Blir 16mnd mellom dem. I og med at storesøster blir værende hjemme så er det nok mest praktisk mest søskenvogn slik at jeg har mulighet til å komme meg ut døra på egenhånd! Vi lurer iallefall på å importere tfk twinner twist duo fra Tyskland, sparer vanvittig mye på det!

FrustrertFrøken skrev:

Heksa Augusta Tiden skrev:

Jeg er så sjalu at jeg dør!!!!!!!!!!!!

Her blir det 2år og 2 mnd mellom barna :)

Knerten* skrev:
Her bæres det en del, men storesøster ligger alltid til lading i vogna på dagtid. Blir 16mnd mellom dem. I og med at storesøster blir værende hjemme så er det nok mest praktisk mest søskenvogn slik at jeg har mulighet til å komme meg ut døra på egenhånd! Vi lurer iallefall på å importere tfk twinner twist duo fra Tyskland, sparer vanvittig mye på det!

det samme tenker vi å gjøre. blir 22-23 mnd mellom mine, men min samboer jobber helg annenhver uke og han jobber et par kvelder i uka så jeg er en del alene med barna og hvertfall når jeg skal gå hjemme i permisjon. Vurderer å kutte ned storebrors bhg plass til 50% så da er en søskenvogn alfa omega for meg.

Jeg tror nok jeg trenger det til byturer osv. Ikke alltid Isak er like enkel å ha med rundt når han bare skal springe helt vilt.
Eneste kravene mine er at tvillingvogna (vil ha med setene ved siden av hverandre fremfor foran og bak hverandre) er smal nok til å komme igjennom på normale steder, og at ryggene kan legges ned separat.

Jeg var ganske så bestemt på phil&teds sin vogn, men jeg vet jammen ikke om eldstemann vil akseptere å sitte i den. Også vil hun jo fortsatt sove på dagen når hun er 22 mnd, så jeg vet ikke helt hvordan det vil fungere. Nå har vi begynt å tenke på tfk. Den har vi evt tenkt å bestille på kiddies24.com. Mye billigere :)

Er så i tvil om vi skal ha søskenvogn.. Blir å kjøpe brukt evt. Men har lyst på Brio, emmaljunga eller tfk

Back
Topp