Dere som venter nr 2/3/4

Katiee

Forelsket i forumet
Er det noe dere tenker at dere skal kjøpe av utstyr med dette barnet som dere ikke kjøpte sist..

Jeg angret på at jeg ikke kjøpte elektrisk brystpumpe, tfk multiX bagen, bæresjal og lekegrind som man kan heve og senke bunnen på. Har veldig lyst på alle disse tingene denne gangen.

Var det også noe dere kjøpte som var absolutt unødvendig?
Vi fikk ikke sørlig bruk for stativet til badebaljen + spedbarnsinnlegget til baljen.. Ellers kan jeg ikke komme på noe annet.
 
Jeg har aldri brukt bæresjal så den vet jeg ikke .. Lekegrind..som ble gjemt bort ved 1 års alder da han aldri var oppi der..brukte den en del til soving og babygym når han var bitteliten da:) elektrisk brystpumpe fikk jeg ikke behov for siden jeg ikke hadde nok melk til pumping+amming :/
 
Skulle nok ha hatt elektrisk pumpe. Men en ting jeg SKAL ha denne gangen er en kurv med hjul på i stua :p Frøkna mi ville ikke sove uten vugging så jeg sto med den vogna i stua hele tiden. Nå skal jeg ha noe mer tilpasset. Ellers fikk vi bruk for det meste egentlig :) Hadde ikke lekegrind da, vurderte det litt nå men har ikke bestemt meg enda.
 
Denne gangen skal jeg ha baby bjørn vippestolen og ikke noe sånt fancy tull som vugger selv. Tenker å kjøpe new born sete til Stokke stolen også.

Skal ikke kjøpe bæresele, hatt det begge gangene, brukt kanskje 4-5ganger, har så dårlig rygg og nakke. Kommer heller ikke til å kjøpe bryst pumpe eller flaske ved mindre det skulle bli behov for det. Ingen av mine tidligere har tatt flaske og puppene mine var svært lite pumpevennlige, bare fått ut 5-10ml til sammen, mens spruten sto under amming :p
 
Skal ha babynest. Og kanskje elektrisk pumpe. Var veldig fornøyd med baby bjørn vippestol og Stokke newbornsete. Hadde ikke og savnet ikke lekegrind. Har også lyst på ny bæresele, da jeg bare hadde en gammel lånt babybjørn sist. Brukte den mye ute på reise, og når mini ikke ville ligge for seg selv og sove, sånn at jeg fikk gjort litt i huset.
 
Tenkte på å kjøpte elastisk sjal, new born seat, noe slags solskjerming til å ha på vogn og ute(håper vi får bruk for det :p ). Kommer ikke på noe annet nå. Lekegrinda kommer vi til å bruke til dagsoving denne gangen og tenker jeg.
 
Jeg savna leikegrind sist, nå blir nok det helt nødvendig. Vil ha en liten en med to høyder. Stokkestol med baby-del har jeg lyst på... Har ikeastol til storebror, og må jo uansett ha en stol til, så kan like gjerne (endelig) kjøpe en stokkestol først som sist :p
Og en sist ting jeg SKAL unne meg: cozyfix ammepute! Jeg fikk så vonde skuldre sist av å bruke en alt for dårlig ammepute.

Jeg elska babynestet og bedsidecriben, gleder meg til å ta de fram igjen :)
 
Denne gangen kjøper jeg kun inn det mest nødvendige, å venter med å handle inn "ekstra" ting til jeg er blitt kjent med barnet mitt og dems behov. Har som regel pleid å ha fult opp med utstyr som ikke blir brukt.
Feks, ikke alle mine barn har vært bærebarn, og sist fikk jeg ut mye mer melk ved manuell pumping en ved elektrisk pumpe.
Det eneste jeg vet jeg har lyst på som jeg ikke har fra før er et slikt "babyrede" :)
 
jeg brukte overhodet ikke lekegrinda. vesla HATET å være i den. så det var DE pengene ut av vinduet. (kjøpte en ganske dyr en for den var så fin :p *crazyførstegangsmamma*
MULIG jeg blir å kjøpe det denne gangen likevel, for nå har vi katter og hund..
 
Jeg har i hvert fall tenkt at vi kan unne oss litt mer, siden vi har det meste utstyret klart fra forrige gang:) må kjøpe sjal siden jeg mistet det, og lekegrind/dagseng ser utrolig praktisk ut:) skal også handle litt mer klær siden vi baserte oss på arv og gaver sist:) skjønner at det frister å kjøpe ny vogn, men vet ikke om jeg kommer til å gjøre det ennå.
 
Babynest, muligens sånn bedsidecribe. Og har veldig lyst på ny vogn, men får se. Blir isåfall en brukt en :)
 
Det vi har brukt aller minst er sprinkelsenga! Jeg vet ikke om jeg gidder å ta den frem denne gangen. Vi skal heller bruke en gammel arveseng, som passer bedre. Jeg kommer nok ikke til å bruke elastisk sjal, foretrekker formsydde bæreseler, og det har jeg. Eletrisk pumpe har jeg, og den holder jeg på inntil jeg ser hvor mye den blir brukt.

Jeg skal sy babynest og ønsker meg sidebed crib, men det nok ikke denne gangen heller, siden vi ikke har så god plass på soverommet.

Også må vi ha ny vognpose, for jeg solgte den gamle :rolleyes:
 
jeg skal kjøpe meg en sleepi head delux tenkte jeg <3 syns den er så fiiiin!!!
 
Tenker på elektrisk pumpe...

Ellers vugge til stuen i stedenfor lekegrind og bedsidecrib! :D
 
Vugge kommer jeg til å skaffe meg denne gang:). Gubben skulle egentlig lage til førstemann men ble aldri noe av.
 
Lekegrind brukte jeg aldri sist, ble bare til oppbevaring av leker ;)
Et sjal skal jeg ha til nyfødtbæring, men tre andre barn trenger jeg to ledige armer.
Vogn, denne gangen skal jeg tenke meg nøye gjennom, hadde vel tre sist før jeg ble fornøyd.
Foreløpig frister Bugaboo buffalo, men prisen er lit verre...
 
Jeg har bestilt meg bbhugme denne gangen. Ellers så kommer jeg til p bruke av det vi har, og det er ganske mye :O
Ja, og så må vi ha nytt stellebord, for det gamle er ødelagt. Vurderer å bare kjøpe en vanlig kommode på IKEA og legge stellematte på :)
 
Her hadde vi alt vi trengte, men kommer til å kjøpe new born setet til tripp trapp stolen. Pg babynest. Også har jeg lyst til å bytte vogna, men samtidig er jeg så fornøyd med den. God og romslig, og flott på både sommer som vinter. Så det blir nok bare med tankene ;) Vi er så heldige at beste kompisen til samboern er møbelsnekker, så vi fikk en hjemmelaget flott og stor vugge til vår første. Så når vi fortalte nå at vi ventet en til, så ble han så glad for da ble vugga brukt mere :D
 
Back
Topp