Dere som trener

blessed

Betatt av forumet
Hva trener dere? Tung styrke trening? Hva med knebøy,markløft o.l? Hva med høy puls timer?
Kjenner jeg er blitt pysete ☺️ Kroppen er vant med tung styrke å høy puls men kjenner jeg tar det veldig med ro nå på trening. Kanskje for mye med ro ☺️ Har byttet ut de tyngste styrke øvelsene med med gravidvennlige øvelser ☺️

Hva trener dere? Tung styrke trening? Hva med knebøy,markløft o.l? Hva med høy puls timer?
Kjenner jeg er blitt pysete ☺️ Kroppen er vant med tung styrke å høy puls men kjenner jeg tar det veldig med ro nå på trening. Kanskje for mye med ro ☺️ Har byttet ut de tyngste styrke øvelsene med med gravidvennlige øvelser ☺️
Og hva med jogging?? Savner sååå å jogge men er så redd ting skal løsne inni der :eek:

Trener egenvekt.. Er ikke så fokusert på å løfte tungt- men heller flere repetisjoner.

Trener egenvekt.. Er ikke så fokusert på å løfte tungt- men heller flere repetisjoner.

Ble ikke ferdig med å skrive før jeg klarte å publisere :P

Jeg jogger også, men ikke som før.. Går mye opp trapper, og squatter en del. Prøver å holde meg i form, men ikke sette noe mål nå. Er ikke noe farlig å trene så lenge alt er bra :) Fikk grønt lys til det aller meste av jordmord :D

Trener litt!!! Noe styrke og noe cardio.. Har lest at man skal passe på at babyen ikke blir overopphetet inni magen, så man må drikke masse vann og ikke ha for høy puls over lenger tid! Har ikke hørt med jordmor da..

Selv trener jeg mye med egenvekt! Knebøy, roing, nedtrekk, hiptrust, pushups, planke m.m. Jordmor ga klarsignal på trening! Bare ikke overtrebe! Er kroppen vant med mye trening fra før av, går det greit nå også! Bare ikke sats på å løfte tyngst og mest nå!! Heller holde det ved like med lite vekter og fler repetisjoner..

Jogger fortsatt, 22 uker. Skal gå fint det, så lenge man ikke har vondt noe sted. Ikke så langt eller fort som før men det er deilig å bevege seg litt bare.

Merker det begynner å bli tungt nå, det føles som jeg er stappmett selv om jeg ikke er det - og da blir det ubehagelig å løpe. Så det er nok ikke så mye lenger jeg kommer til å fortsette. Går nok over til tyngre gåturer tenker jeg, i bakker og trapper.

Jeg er vant med tung styrke ca fire ganger i uka før graviditet, men har måtte trappe mye ned. Både pga at jeg har smerter i bekkenet pga låsning, men også pga av at jeg ikke lenger har buktrykk så tør ikke kjøre tungt på bein ihvertfall.

Søstra til ei bekjent av meg var zumba instruktør fram til uke 38, så tror det er noe man må kjenne på seg hva kroppen takler. Er det ubehagelig så dropper man det men så lenge det ikke er noe ubehag så kjør på tenker nå jeg:)

Trener med PT fortsatt, har kuttet ut tunge markløft og beinpress der man må sette buktrykk. Kjenner jeg har litt trøbbel med å stramme magemuskler nå. Men kjører strakmarksløft med kun 40kg, hiptrust, hofteabduksjon, nedtrekk, roing, flyes og franskpress. Litt trøblete kne, så har roet knebøyen i det siste.
I følge PTen er det viktig nå å styrke skuldre, rygg nå så det ikke blir så tungt å holde strak holdning når man blir tyngre nede :-)

Så flinke dere er! Jeg prøver å svømme to ganger i uka, også går jeg 2x30min tur med hund ca to ganger daglig. Jeg har helt sluttet på treningssenter, men prøver å holde meg litt i bevegelse på andre måter..

Back
Topp