Dere som trener...

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
HVilken intensitet ligger dere på når dere løper/spinner etc.? Jeg leste et eller annet sted at man burde ligge under 140 i puls, spesielt i første trimester, men da blir jeg nesten ikke varm en gang!?

Ender stort sett opp med å bikke 170 i puls selv om jeg prøøøøver å ta det rolig.

Hvordan gjør dere dette?

Jeg ligger der det føles behagelig. Noen ganger opp mot maxpuls, andre ganger mye lavere. Jeg tenker at så lenge jeg ikke får vondt eller har ubehag går det helt fint både med meg og magen. Passer på å drikke godt og spise etter en treningsøkt.

Forrige svangerskap la jeg på meg 25 kg fordi jeg ikke trente skikkelig gjennom svangerskapet, det ble ganske så tungt på slutten og ikke minst var jeg i utrolig dårlig form når Lillemann var ett lite knøtt. Satser denne gangen på å holde formen ved like og ha ett litt bedre utgangspunkt etter fødsel :) Det er jo lov å håpe at man får til det når man kun er i uke 8

Tenker å fortsette treningen som vanlig hvis jeg bare slutter å være så kvalm og slapp.

Linnkri skrev:
Jeg ligger der det føles behagelig. Noen ganger opp mot maxpuls, andre ganger mye lavere. Jeg tenker at så lenge jeg ikke får vondt eller har ubehag går det helt fint både med meg og magen. Passer på å drikke godt og spise etter en treningsøkt.

Forrige svangerskap la jeg på meg 25 kg fordi jeg ikke trente skikkelig gjennom svangerskapet, det ble ganske så tungt på slutten og ikke minst var jeg i utrolig dårlig form når Lillemann var ett lite knøtt. Satser denne gangen på å holde formen ved like og ha ett litt bedre utgangspunkt etter fødsel :) Det er jo lov å håpe at man får til det når man kun er i uke 8

Det hørtes ut som et godt råd

Handler vel egentlig bare om å kjenne godt etter. Og grunnene dine for å trene er de samme jeg har selv:) Og ja, det er lov å håpe. Jeg er jo bare fullgåtte 5 uker, og da har man fortsatt lov til å tro at alt skal gå som en lek;)

Jeg gjør ingen forskjell. Spinner med akkurat samme intensitet. På styrken derimot er jeg fortsatt litt "feig", føles litt rart, men jeg kommer meg. Merker jo at det ikke er ubehagelig og legen min sa jeg bare skulle stå på, så da gjør jeg jo det ;) Av samme grunn som dere andre ;)

Jeg går mye turer i fjellet og på turstier å slik på søndag kjente jeg at jeg hadde pressa meg litt hardt hadde vondt nederst i magen hele natta å dagen etter, så kommer til være litt forsiktig, håper på å kunne fortsette med turene våre gjennom svangerskapet, kansje bedre enn sist pga la mye på meg og pga bekkenet, har ikje begynnt å få problemer med bekkenet enda så må trene d mens jeg kan;)

Jeg tenker også mer på at så lenge alt føles ok, så er det bare å trene som før. Merker jeg ubehag kommer jeg til å roe ned og tilpasse. Blir ikke så himla mye trening, men målet er iallefall å ikke bli en soffagris! :)

Jeg trener som vanlig.

Surrehøna skrev:
Jeg trener som vanlig.

samme her 

trener som vanlig ja. Måler ikke puls eller noe, men jeg har nok maxpuls til tider ja. Spiller bla innebandy, og da blir intensiteten deretter;)

Back
Topp