Dere som tok modningsakupunktur og har født

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hadde det noe effekt?
En letter fødsel skal jo være en av effektene.

Jeg fikk akupunktur før begge fødslene, men mye mer før den siste. Jeg vil påstå det hjalp en del. Hadde effektive rier og brukte under halvparten av tiden enn på første fødsel. Den kom også mye lettere igang enn sist.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Førstegangs her. Har hatt modningsakkupunktur i ca en mnd.

Lugger i åpningsrier i 2. Døgn til nå. Sliten! Håper de har noe å si da fødselen først er i gang da. Disse åpningsriene er veldig sterke til tider, men tydeligvis lite effektive.

Ble sjekket en fredag og var helt umoden. Fikk modningsakupunktur (og smertelindrende og avslappende) den fredagen og mandagen. På fredagen ble jeg kjeeempetrøtt og bekkenløsningen var ikke så vond den helgen. Så de mot smerter og for avslapning funket hvertfall. Natt til tirsdag gikk vannet. Men kom inn på føden med bare en cm og bakoverstilt livmortapp. 25 timer senere var det kun 4 cm. Så jeg begynner å lure på om kanskje kroppen skulle tatt den tiden den trengte uten å bli stimulert...

Last edited:
Min fødsel varte i ca fem timer, men vi har raske fødsler i familien :) ikke godt å si om det er genene eller nålene som gjorde at jeg fikk en rask og lett fødsel ;) uansett verdt et forsøk syns jeg :)

Jeg fikk modningsakupunktur og riestimulerende akupunktur på sykehuset når jeg ble lagt inn... Hjalp ikke så mye på meg :p

Det har i hvertfall ikke funket på meg, 8 dager på overtid. Så vidt 1cm og såvidt bløt livmortapp.

Sent from my iPad using BV Forum

jeg hadde modningsakupunktur fra uke 38 og gikk i 2-3 uker med masse kynnere og mensmurringer, var helt moden og hadde 2 cm åpning 3 uker før jeg fødte. Men når fødselen først satte i gang gikk det veldig fort! Tror modningsakupunkturen var med på å gjøre det sånn at kroppen var veldig klar for fødselen når den først satte i gang :)

Da fødselen min først satt i gang var det fantastisk. 7 timer. Fornøyd til å være førstegangsfødende! En god fødsel uten komplikasjoner :-)

Spennende tid i møte <3

Modningsakupunktur "funket ikke" for å føde før termin, men fikk rier 25. Feb og hadde termin 24. Jenta mi ble født 27, tok laaaaang tid med masse vonde rier til jeg var 4 cm, men da jeg passerte 4 cm gikk det 6 timer til hun var ute.

Sent from my iPhone using BV Forum

Modningsakupunktur "funket ikke" for å føde før termin, men fikk rier 25. Feb og hadde termin 24. Jenta mi ble født 27, tok laaaaang tid med masse vonde rier til jeg var 4 cm, men da jeg passerte 4 cm gikk det 6 timer til hun var ute.

Åpningsfasen tok kjempelang tid hos meg også, det er vel gjerne denne fasen det skal hjelpe på?

Jeg vil påstå at det ble lettere.. 10timer sist, 3timer nå. Like oppegående som før (nesten) rett etter på.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde 3behandlinger med modningsakupunktur.. Fødte 11dager før termin.. Hadde lang åpningsfase, men en fin fødsel alikavel :) innbiller meg at akupunkturen har hjulpe

Åpningsfasen tok kjempelang tid hos meg også, det er vel gjerne denne fasen det skal hjelpe på?

Det var det jeg trodde også. Rakk 5 behandlinger. Hvis det skulle bli en neste gang dropper jeg nok modningsakupunkturen, men var jo verdt et forsøk.

Eg tok fire/fem behandlingar før junior kom og det hjalp ikkje noko på sjølve fødselen :( Brukte 18,5 timar på 1 cm! (3 til 4 cm). Deretter tok det 35,5 timar før junior kom ut.
Men den hjalp på HB :P

Lillegull kom 24.02.14 ❤❤❤

Vannet gikk og 3 timer senere var han ute. Hadde akupunktur med første også og da ble jeg satt i gang. Responderte godt på riene da også og hun var født på 6 timer.

Kanskje det hadde effekt likevel.

Fødselen tok 4,5t, brukte 1t på 3 cm og plutselig ble det 9, så 10cm.

Back
Topp