Dere som tatt fyremadel

Nei, jeg gjorde ikke det. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig heller, siden sprøytene er subcuntane, og ikke intramuskulære (settes i muskel):)

Trakk ikke tilbake. Litt tykkere nål enn gonal-f, så den merkes litt bedre. Jeg syntes det var supert å halvt ligge/halvt sitte i senga, slappe av med øynene igjen. Så stakk sambo. Gikk veldig fint :)

Fikk også beskjed om å ikke trekke tilbake, at det ikke var nødvendig. Men stikk den inn litt på skrå sånn som det står i pakningsvedlegget. Jeg får en vepsestikk-lignende reaksjon av den rett etter at den er satt, det svir/brenner i huden og blir litt rødt og hovent rundt stikket. Går over av seg selv i løpet av en time kanskje. Tror det er relativt vanlig, så ingen grunn til bekymring hvis det skulle skje med deg også ;)

Vi har trukket den tilbake, opplevde en gang sist uke at det kom en del blod i sprøyten og den måtte kastes.
Veldig grei å ta ellers :)

Slenger meg på Pianas kommentar - den svir litt mer, ellers helt ok! Spurte legen om å trekke tilbake, og de sa at det ikke var nødvendig :happy: som de andre sier er den og litt tykkere, så krever litt mer stanhaftighet for å få den inn - for meg ble isbiten en god venn, da kjenner man mye mindre!

lykke til - dette nailer dere :signs003

Må man trekke tilbake å sjekke om det kommer blod? Syns det virker så vemmelig:wideyed:
Kanskje litt sent ute, men svarer likevel. Å aspirere etter stikk må man kun gjøre med injeksjoner som settes intramuskulært, altså i en muskel (dvs. dypt i låret eller i rumpa). Fyremadel settes subkutant, altså i fettvev/en hudfold på magen eller låret :)
Her ser du video av hvordan den settes: https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-fyremadel-sun-pharma-640763

Kanskje litt sent ute, men svarer likevel. Å aspirere etter stikk må man kun gjøre med injeksjoner som settes intramuskulært, altså i en muskel (dvs. dypt i låret eller i rumpa). Fyremadel settes subkutant, altså i fettvev/en hudfold på magen eller låret :)
Her ser du video av hvordan den settes: https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-fyremadel-sun-pharma-640763

takk, er ikke for seint, jeg var bare tidig ute. Venter fortsatt på forsinka mens:banghead: skal se på videon :)

takk, er ikke for seint, jeg var bare tidig ute. Venter fortsatt på forsinka mens:banghead: skal se på videon :)

Er så typisk at mensen blir forsinka når man for en gangs skyld venter på den! :joyful: Eller kanskje du plutselig har blitt gravid! o_O

Er så typisk at mensen blir forsinka når man for en gangs skyld venter på den! :joyful: Eller kanskje du plutselig har blitt gravid! o_O

nei kan ikke bli gravid plutselig, er desverre helt umulig! Så får bare vente, føler kropper kødder skikkelug nå, menssmerter o ømme pupper blir stressa for jeg har lest noen steder at de forskjellige stedene har feriestengt?! Men finner ikke noe om medicus i oslo har feriestengt!

nei kan ikke bli gravid plutselig, er desverre helt umulig! Så får bare vente, føler kropper kødder skikkelug nå, menssmerter o ømme pupper blir stressa for jeg har lest noen steder at de forskjellige stedene har feriestengt?! Men finner ikke noe om medicus i oslo har feriestengt!

Ah, skjønner.. Vel, da er det bare å smøre seg med tålmodighet og så dukker den vel opp til slutt! Jeg vet dessverre ikke noe om det med sommerstengt, men du kan sikkert ringe dem og høre i morgen? :)

Når du setter sprøyten så anbefaler jeg å være nøye med å sette den spisse delen av sprøyta i huden først, da går det lettere. Og som det nevnes over her med en vinkel på 45 grader. Trakk den ikke tilbake selv om pakningsvedlegget sa at man skulle gjøre det.

Er ganske sikker på at medicus Oslo har sommerstengt forresten, vi hadde i utgangspunktet bare ett forsøk før sommeren pga av dette, samt at jeg overhørte at de snakket om sommerstengt når jeg var der for et par uker siden :happy:

Forresten: satt ikke sprøyta raskt inn som en dartpil, hos meg var det sakte men sikkert som gjaldt.

De er sommerstengte, dessverre :(

Back
Topp