Dere som tar omega 3 tilskudd

Lillemoren*

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hvilke merke bruker dere? Jeg brukte noen jeg hadde liggende, men leste plutselig på graviditet+ appen at noen typer er skadelig.

Dette var det som var skrevet: "men ikke forveksle fiskeolje (som er rik på omega 3 fettsyrer) med torskeleverolje, som kan skade barnet ditt i store mengder"

Hvordan vet jeg hvilke som er ok og ikke?

Jeg bruker lifeline gravid sine vitaminer. Er to omega-3 tabletter i den pakka som jeg tar :)

Oi, visste ikke at dette var en greie også. Har brukt de vanlige trankapslene til Møllers hittil, men skal etterhvert gå over til disse gravidvitaminene som nevnt over :)

Jeg bruker lifeline gravid sine vitaminer. Er to omega-3 tabletter i den pakka som jeg tar :)

Ok, så de har gravide vitamin pakker som også inneholder omega 3 kapsler? Det hørtes lurt ut, de bør jo hvertfall være trygg ;)

Oi, visste ikke at dette var en greie også. Har brukt de vanlige trankapslene til Møllers hittil, men skal etterhvert gå over til disse gravidvitaminene som nevnt over :)

Det må jo alltid være noe, ikke så lett å bli klok på hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre :banghead: da skal jeg se etter de vitaminene neste gang jeg er på apoteket. Skal disse brukes etter uke 12 også?

Det må jo alltid være noe, ikke så lett å bli klok på hva man skal gjøre og hva man ikke skal gjøre :banghead: da skal jeg se etter de vitaminene neste gang jeg er på apoteket. Skal disse brukes etter uke 12 også?
Husker ikke helt sikkert, men mener at det er en pakke for 1. og 2. trimester og en for 3. trimester og ammende. Eller noe i den duren :)

Edit: er visst en pakke for hele graviditeten nå ser jeg. Også er det den fra Nycoplus jeg brukte sist gang. Link: https://www.farmasiet.no/product/99...I5I-h3bTl5QIVBuWaCh3muAJEEAAYASAAEgI17_D_BwE#

Nycoplus sine står det de 3 første månedene, mens på lifeline care sine står det hele graviditeten. Så jeg er litt usikker faktisk. Men det skader nok ikke å bruke de hele graviditeten uansett :)

Jeg bruker nycoplus sine gravidtabeletter kjøpt på apotek. Inneholder omega 3-tabletter og en annen type med øvrige vitaminer og mineraler som er greit å ha ekstra av under graviditeten. Synes de er veldig grei å ta, pluss at brettene er inndelt per dag, så det er lett å se om man plutselig glemmer en dag :)
Jordmoren min synes det var bra at jeg tok disse.

Jeg tar 1-2 av denne avhengig av hvor mye fisk jeg spiser :) Står at den passer for gravide og ammende og fikk den anbefalt på apotek.

Vedlegg

• Screenshot_20191113-065604_Chrome.jpg
    Screenshot_20191113-065604_Chrome.jpg
    20,4 KB · Visninger: 6
Jeg tar en av hver av disse to, den høykonsentrerte hadde ikke vitamin D, så kjøpte en som hadde litt av det også. Håper det er OK å bruke dem.

Vedlegg

• Skjermbilde 2019-11-13 kl. 08.54.39.png
    Skjermbilde 2019-11-13 kl. 08.54.39.png
    144,1 KB · Visninger: 0
  • Skjermbilde 2019-11-13 kl. 08.53.22.png
    Skjermbilde 2019-11-13 kl. 08.53.22.png
    130,2 KB · Visninger: 0
Jeg tar en av hver av disse to, den høykonsentrerte hadde ikke vitamin D, så kjøpte en som hadde litt av det også. Håper det er OK å bruke dem.

De bruker jeg også :)

Back
Topp