Dere som tar allergimedisin

Pallar

Elsker forumet
hva bruker dere, og blir dere trette av det?
Jeg har prøvd flere forskjellige tabletter, men jeg blir så sliten av det at jeg har lyst til å sove hele dagen. Jeg blir også veldig sliten av selve allergien, så dette er utrolig plagsomt for meg!!
Tips? Legen min er ikke spesielt i møtekommende, bare skrev ut en liste over "legeord" som jeg er allergisk mot, uten å fortelle noe rundt dette.

Bruker aerus på våren og det funker, men kan nok bli noe trøtt og sliten, men vet ikke om det er pgr pillene eller om det er pollene som er i lufta.Men de hjelper i allefall mot kløe og nysing :) Har også brukt Versal i mange år, kan liksom ikke huske om de ga noe trøtthet da det er mange år siden jeg brukte de.

Har også brukt sprøyta, den virker med det samme på meg og varer i 3 mnd. Den ble jeg ikke noe trøtt av.

*Prinsessa skrev:
Bruker aerus på våren og det funker, men kan nok bli noe trøtt og sliten, men vet ikke om det er pgr pillene eller om det er pollene som er i lufta.Men de hjelper i allefall mot kløe og nysing :) Har også brukt Versal i mange år, kan liksom ikke huske om de ga noe trøtthet da det er mange år siden jeg brukte de.

Har også brukt sprøyta, den virker med det samme på meg og varer i 3 mnd. Den ble jeg ikke noe trøtt av.

Sprøyta fungerer på meg, men jeg får den bare en gang i løpet av sommeren.
Jeg bryr meg ikke så hardt om kløe og nysing. Det er hovedsaklig tretthet som plager meg. Etter 8 timers søvn, føler jeg for å legge meg å sove ett par timer igjen. Pluss at jeg er døsig hele dagen, og må sove en dopp på ettermiddagen igjen. Det er uutholdelig når jeg går alene med barna hver dag i ferien.

Aaah, nå gikk det opp et lys for meg Kanskje det er pga. zyrtec-en at jeg er så forbanna trøtt for tiden. Har gått rundt om en zombie i et par uker nå

Jeg bruker cetirizin, det er vel det samme som zyrtec egentlig.. Blir ikke trøtt i det hele tatt..

jeg tar zyrtec, blir ikke trøtt av de,men så tar jeg de om kvelden. vet det kan være vært å prøve å ta medisinene på kveld i stede for morgen
Da jeg gikk gravid og ammet gikk jeg på polaramin

Bøddi Hålli skrev:

*Prinsessa skrev:

Sprøyta fungerer på meg, men jeg får den bare en gang i løpet av sommeren.
Jeg bryr meg ikke så hardt om kløe og nysing. Det er hovedsaklig tretthet som plager meg. Etter 8 timers søvn, føler jeg for å legge meg å sove ett par timer igjen. Pluss at jeg er døsig hele dagen, og må sove en dopp på ettermiddagen igjen. Det er uutholdelig når jeg går alene med barna hver dag i ferien.

Huff ja, jeg skjønner godt hvordan det er. For slik føler jeg meg egentlig ofte. Nå har ikke jeg kunnet tatt sprøyta de siste to åra pgr graviditet og amming. og jeg merker det er tøft når en er mye alene med barna. heldigvis holder det med 1 sprøyte her for det er værst i mars-mai mnd. Håper det finnes noe som kan hjelpe deg, for det er ikke morro å ha det sånn.

Sier høyt og tydelig: AVAMYS nesespray. Er det beste jeg har prøvd. blir ikke trøtt og best av allt: er symptomfri. Anbefaler denne på det sterkeste.

Jeg tar Loratadin. Tror ikke jeg blir mer trøtt enn vanlig pga disse, men kanskje litt hodepine?
Jeg blir mer trøtt når jeg har skikkelig allergireaksjon pga jeg blir sliten av å ha øynene åpne, nyse, tett nese og rennende øyne og tungt å puste. Siden medisinen hjelper på det verste kan jeg vel heller si at jeg blir mindre trøtt..

Back
Topp