dere som syr ...

[ Monica ]

Gift med forumet
lurer på ein ting[:)]

er masse flotte ting dere syr .

men svarer det seg egentlig ( prismessigt)å sy selv i lengre løp ?

tenker i forhold til butikk klær .

stoff osv

Gjør helt sikkert ikke det. Eller det kommer jo egentlig an på hvor man handler klær. Men selve stoffet man syr klær av kan man jo betale enten på salg eller for en dyr slump penger...

Men grunnen til at jeg syr, er for at man får brukt akkurat det stoffet man vil, man kan sette sin egen vri på klærne. Få det mer personlig! Og så er det jo KJEMPE GØY å sy[:D] En hobby man får MYYYYYYYYYYYYE igjen for[:)] Jeg har ikke holdt på så lenge, så har ikke sydd mange klær etc enda! MEN mulighetene er der!![;)]

Det lønner seg ikke prismessig nei. Nå finner man jo så billige barneklær overalt, og på lindex har de jo ofte halv pris av rød pris osv så plaggene nesten blir gratis. ;)

Men signerer Ida82 med at det er supergøy å lage klær som ikke alle har og som blir akkurat som man selv ønsker (når man får det til da. [;)])

Jeg syr også de fleste julegaver og bursdagsgaver, og tror mottakerene setter ekstra pris på det siden det ligger en del arbeid og omtanke bak hvert unike plagg. [:)]

Nja,... det kommer jo helt ann på hvordan man regner...

Om jeg kjøper 1m stoff til bukse til frøet kommer stoffet på alt fra 69-180kr pr.m i tillegg kommer ribb. denne koster 69-150kr pr.m så kommer tråd i tillegg. om jeg da i tillegg skal regne arbedstimer lønner det seg ikke når man tenker på at man kan få tre bukser til 200 på lindex.... men Det er glede, og plaggene er jo helt unike! ¨Så det er VERDT det, men ikke helt sikker på om det LØNNER seg;)

Til voksen lønner det seg i allefall ikke;)

tenkte egentlig det[:)]

flinke er dere iallefall.
skulle ønske jeg kunne sy skikkeligt[:)]

Synes det er gøy, når jeg først får det til...

Men hittil ha jeg ikke funnet noe stoff som jeg har falt på som kan kjøpes her til lands...[&o] Ikke tør jeg å kjøpe fra utenlands...[:-] Funnet mye her da...

Billig er det jo ikke...(synes nå jeg) men kan ikke si jeg har kommet over en hobby som er billig...(tv titting kankje, men kan liksom ikke sammenlignes da[:-][8D])

Back
Topp