Dere som syns sunn mat er dyrt..

ORIGINAL: forvirretmor

Jeg er vegetarianer og det blir faktisk fort dyrt når man bruker mye frukt og grønt.

har å vært vegetarianer, i tillegg jobbe æ som kokk. når vi regne ut pris på en kjøttkakemiddag i forhold te en middagsrett bestående av grønnsaker og belgfrukt så e det fort halve prisen. grønnsaker e veldig billig i forhold te fisk og kjøtt.

ORIGINAL: KariKanin

jeg kjøper mye frysegrønnsaker, wokblandinger, soppblandinger osv.
Det er jo veldig billig, + kjapt og greitt. Selv om det sunneste er ferskt, så er ikke fryst så mye dårligere...

Akkuart det skal du ikke vær så sikker på om vinter og vårhalvåret, men at det smaker bedre av ferskt, det er sikkert.
http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=597835

ORIGINAL: dumidalia

ORIGINAL: Meieriet

ORIGINAL: Burger

Frukt og grønt er jo svindyrt[&o]

i forhold til hva?
Kilopris på sjokolade i forhold til frukt er ikke så ille [8D]

Men sunne pølser for eksempel er vel dyrere enn vanlige pølser?
Og karbonadedeig er dyrere enn kjøttdeig.

MEN
Synes dere virkelig frukt og grønt er så dyrt? Det synes ikke jeg... 10-15 kr for en brokkoli? Samme for et kilo epler? Bananer kanskje 15-20? Salat rundt 10-15 kr - men bruker jo ikke et helt hode på en middag. Mais i boks er jo gitt bort! Gulrøtter, kanskje rundt 20 kr?
Og kjøper du frosne grønnsaker er det enda billigere! Det er akkurat like sunt (men ikke like godt, da [:)])

Avocado synes jeg er litt dyrt. Spes om man kjøper den spisemodne. [:'(]

Nå vet ikke jeg hvilken butikk du handler på, men de prisene du oppgir er et stykke fra de prisene som vår lokale rema 1000 har.
23 for brokkoli, 29.90 for røde/grønne epler, bananer tror jeg var 17 pr kg. Isbergsalat 24.90, kinakål litt billigere. Gulrot 27.90 pr kg, økologiske 35 pr kg. Frosne grønnsaker ligger stort sett på 25-30 kr kg, ikke veldig billig...

Og ja, jeg er prisnerd.. [:D]

Hvor er du fra 'a???

ORIGINAL: dumidalia

ORIGINAL: Burger

Frukt og grønt er jo svindyrt[&o]

i forhold til hva?
Kilopris på sjokolade i forhold til frukt er ikke så ille [8D]

Men sunne pølser for eksempel er vel dyrere enn vanlige pølser?
Og karbonadedeig er dyrere enn kjøttdeig.

MEN
Synes dere virkelig frukt og grønt er så dyrt? Det synes ikke jeg... 10-15 kr for en brokkoli? Samme for et kilo epler? Bananer kanskje 15-20? Salat rundt 10-15 kr - men bruker jo ikke et helt hode på en middag. Mais i boks er jo gitt bort! Gulrøtter, kanskje rundt 20 kr?
Og kjøper du frosne grønnsaker er det enda billigere! Det er akkurat like sunt (men ikke like godt, da [:)])

Avocado synes jeg er litt dyrt. Spes om man kjøper den spisemodne. [:'(]

Nå vet ikke jeg hvilken butikk du handler på, men de prisene du oppgir er et stykke fra de prisene som vår lokale rema 1000 har.
23 for brokkoli, 29.90 for røde/grønne epler, bananer tror jeg var 17 pr kg. Isbergsalat 24.90, kinakål litt billigere. Gulrot 27.90 pr kg, økologiske 35 pr kg. Frosne grønnsaker ligger stort sett på 25-30 kr kg, ikke veldig billig...

Og ja, jeg er prisnerd.. [:D]

Hvor er du fra 'a???

For å statuere et poeng som er nevnt tidligere i tråden, jeg er fra Nord-Norge. Frukt og grønt er dyrere her..

hm er jo sånn at fiberrik pasta er dobbelt så dyrt som vanlig pasta... velger allikkevel å jøpe den dyreste. Det er vel sånn en mener at sunn mat er dyrere enn mindre sunn tenker jeg? Sammenligne to produkte som egentlig er ganske like i smak men med næringsstoffe i tenker jeg.
Ikke grovt brød kontra pizza grandiosa...

Back
Topp