Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Burger
Frukt og grønt er jo svindyrt[&o]
ORIGINAL: Meieriet
i forhold til hva?
Kilopris på sjokolade i forhold til frukt er ikke så ille [8D]
Men sunne pølser for eksempel er vel dyrere enn vanlige pølser?
Og karbonadedeig er dyrere enn kjøttdeig.
MEN
Synes dere virkelig frukt og grønt er så dyrt? Det synes ikke jeg... 10-15 kr for en brokkoli? Samme for et kilo epler? Bananer kanskje 15-20? Salat rundt 10-15 kr - men bruker jo ikke et helt hode på en middag. Mais i boks er jo gitt bort! Gulrøtter, kanskje rundt 20 kr?
Og kjøper du frosne grønnsaker er det enda billigere! Det er akkurat like sunt (men ikke like godt, da [:)])
Avocado synes jeg er litt dyrt. Spes om man kjøper den spisemodne. [:'(]
ORIGINAL: Froskegele
ORIGINAL: Meieriet
i forhold til hva?
Kilopris på sjokolade i forhold til frukt er ikke så ille [8D]
Men sunne pølser for eksempel er vel dyrere enn vanlige pølser?
Og karbonadedeig er dyrere enn kjøttdeig.
MEN
Synes dere virkelig frukt og grønt er så dyrt? Det synes ikke jeg... 10-15 kr for en brokkoli? Samme for et kilo epler? Bananer kanskje 15-20? Salat rundt 10-15 kr - men bruker jo ikke et helt hode på en middag. Mais i boks er jo gitt bort! Gulrøtter, kanskje rundt 20 kr?
Og kjøper du frosne grønnsaker er det enda billigere! Det er akkurat like sunt (men ikke like godt, da [:)])
Avocado synes jeg er litt dyrt. Spes om man kjøper den spisemodne. [:'(]
Nå er det jo LITT forskjell i prisen og utvalget fra midt i Oslo-gryta og til landsbygda [;)] Spesielt i Nord-Norge er slike varer veldig dyrt!
ORIGINAL: Hælledussan
tror det er veldig hva man gjør det til..
Jeg syntes ikke frukt og grønt er så dyrt, men det er vel fordi det ikke er noen alternativ? (finner ikke fryste grønnsaker hos meg).
Det meste er dyrt i innkjøp. Altså det er dyrt om man skal kjøpe alle krydderene hver for seg enn en krydderblandig. I det store og hele blir det samme kostnad eller billigere. Billigere å kjøpe en gryterett fra Toro, enn å lage fra bunn av om man skal kjøpe alle krydderene og ingrediensene for første gang.
Det som er dyrere er f.eks fullkornspasta eller fullkornsris eller villris istedenfor pasta for 3,90 på rema, 2kg hvit ris til 19,90.
Greit å handle slikt på salg når f.eks Ica har salg på dette. Eller handle opp et lager når man er i Sverige.
Jeg syntes brød er dyrere enn knekkebrød, men det fordi jeg velger f.eks havrebrød istedenfor kneip.
Fisk og kylling er ikke så dyrt egentlig. En stor pakke kylling på rema koster vel 120kr, og da er det endel fileter oppi den. Hos oss blir det tre middager. Grove fiskekaker på rema koster 44kr, og en holder til en person (eller en halv holdt til min 4åring). det blir 10,40kr kaka.
ORIGINAL: zarafina
Ps: to pakker kyllingkjøttdeil for 40 kr hos Coop, tror det er 20 kr pakken på rema også.
Middag for to voksne og to barn
1 og enhalv/ 2 pakker kyllingkjøttdeig 40 kr
Ris ca 10 kr
1 pose med chop suey saus 15 kr
det er billig og sunn middag det[:D]
ORIGINAL: Froskegele
ORIGINAL: Hælledussan
tror det er veldig hva man gjør det til..
Jeg syntes ikke frukt og grønt er så dyrt, men det er vel fordi det ikke er noen alternativ? (finner ikke fryste grønnsaker hos meg).
Det meste er dyrt i innkjøp. Altså det er dyrt om man skal kjøpe alle krydderene hver for seg enn en krydderblandig. I det store og hele blir det samme kostnad eller billigere. Billigere å kjøpe en gryterett fra Toro, enn å lage fra bunn av om man skal kjøpe alle krydderene og ingrediensene for første gang.
Det som er dyrere er f.eks fullkornspasta eller fullkornsris eller villris istedenfor pasta for 3,90 på rema, 2kg hvit ris til 19,90.
Greit å handle slikt på salg når f.eks Ica har salg på dette. Eller handle opp et lager når man er i Sverige.
Jeg syntes brød er dyrere enn knekkebrød, men det fordi jeg velger f.eks havrebrød istedenfor kneip.
Fisk og kylling er ikke så dyrt egentlig. En stor pakke kylling på rema koster vel 120kr, og da er det endel fileter oppi den. Hos oss blir det tre middager. Grove fiskekaker på rema koster 44kr, og en holder til en person (eller en halv holdt til min 4åring). det blir 10,40kr kaka.
Over 10 kroner for en FISKEKAKE??! EN? 1??
Og hva i huleste er en GROV fiskekake?? Fiskekaker skal være laget av FISK (med et snev av krydder, litt melk og en t-skje potetmel), det eneste som isåfall kan få den grovere må være at de har brukt en rasp med større huller for å lage farsen av!! [:-]