Dere som sykler uten hjelm

Jeg har ikke sykkel... og derfor ikke sykkelhjelm.. så skal innrømme at jeg har syklet på trehjulssykkelen til mini uten hjelm.... 
Jeg syklet med sykkelhjelm på ungdomsskolen jeg :). Jeg har faktisk helt noia for sånne ting. Minner meg om at jentungen trenger ny sykkelhjelm, begynner å bli litt trang.

Jeg har hjelm - og den er råååååsaaaaaaaa <3
Ingen i vårt hus sykler en plass uten hjelm på, og hvis jeg skal kunne håndheve en sånn regel med min kverulerende, diskuterende og velargumenterende straks-6-åring, så må jeg bruke hjelm selv...

Og for å være ærlig.. jeg føler meg ikke spesielt uovervinnelig eller superfantastiskgod selv om jeg har hjelm på altså... føler meg bare litt mer trygg på at jeg ikke blir 100% grønnsak om jeg snørrer nede i veien her...

fikk faktisk kjærsten til å kjøpe og bruke hjelm nå etter vi fikk baby. Med argument om å være et godt forbilde;-)

Dollface skrev:
Jeg har hjelm - og den er råååååsaaaaaaaa <3
Ingen i vårt hus sykler en plass uten hjelm på, og hvis jeg skal kunne håndheve en sånn regel med min kverulerende, diskuterende og velargumenterende straks-6-åring, så må jeg bruke hjelm selv...

Og for å være ærlig.. jeg føler meg ikke spesielt uovervinnelig eller superfantastiskgod selv om jeg har hjelm på altså... føler meg bare litt mer trygg på at jeg ikke blir 100% grønnsak om jeg snørrer nede i veien her...

Fornuftig!! :)
Jeg vil også ha råååååsa hjelm. Her i huset har vi en svart en. Deler den med mannen. Syns jeg ser han med rosa hjelm. hahaha. Det skjer nok ikke... 

Jeg bruker alltid hjelm når jeg sykler, på samme måte som jeg alltid bruker bilbelte. Ikke bare har jeg lyst til å være et godt forbilde; jeg synes det er viktig å beskytte meg det jeg kan mot potensielle skader. 

Jeg har ikke sykkelhjelm og kommer trolig ikke til å kjøpe meg det heller... Har forsåvidt ikke syklet siden 2009 heller. Er ikke vokst opp med å bruke sykkelhjelm selv heller. Men ungene må brukecdet. Har bare blitt sånn.

Kunne ikke falt meg inn å sykle uten, det er faktisk veldig farlig  men ja ville jeg kunne jeg sagt til ungene at jeg slipper fordi jeg er voksen og ferdig med det! Akkurat som man sier at voksne kan drikke alkohol men ikke ungene eller at jeg kan snuse men ikke de osv..

Jeg banner ofte jeg men ungene får ikke lov....sånn er det bare

Back
Topp