Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gjør dere det så barna deres ser det? Hvordan argumenterer dere for at de må bruke hjelm mens dere ikke behøver? Godtar de det?Miriel skrev:
Kjører dere bil uten belte også?
Hjernen er det viktigste man har, og likevel driter folk i det. Jeg skjønner det ikke.Miriel skrev:
Regnet ikke med å få så mange svar her, de som sykler uten hjelm tør vel ikke inrømme det, fordi de vet hvor dumt det er og ikke har noe som helst å si som kan rettferdigjøre det.
Det er ærlig talt dårlig gjort ovenfor barna sine, de trenger faktisk moren/faren sin med hjernen intakt.
TralleTrollol skrev:
Hjernen er det viktigste man har, og likevel driter folk i det. Jeg skjønner det ikke.Miriel skrev:
Regnet ikke med å få så mange svar her, de som sykler uten hjelm tør vel ikke inrømme det, fordi de vet hvor dumt det er og ikke har noe som helst å si som kan rettferdigjøre det.
Det er ærlig talt dårlig gjort ovenfor barna sine, de trenger faktisk moren/faren sin med hjernen intakt.
I Danmark har de (tror det var Danmark) forsket på det med bruk av sykkelhjelm og det viser seg at det å bruke hjelm har ført til flere ulykker. Mange tar på seg hjelmen og tror de da blir uovervinnelige og sykler uforsvarlig, noe som fører til ulykker. Og det går ikke alltid bra selv om man har hjelm, den dekker tross alt ikke hele hodet. Jeg våger glatt å innrømme at jeg ikke bruker hjelm, og du trenger ikke komme her og si at jeg er dum av den grunn, jeg er langt fra dum. Jeg vet godt hva som kan skje om jeg skulle fly på hodet over sykkelstyret, men jeg vet og hva som skjer dersom jeg har på eller har hatt hjelm på meg (er ikke interessert i å legge det ut her), så derfor velger jeg å sykle uten. Eldstemann har blitt forklart årsaken til at han må ha hjelm og hvorfor jeg ikke bruker, og det godtar han. Noe mer enn det har jeg ikke å si. Det finnes mennesker som kjører bil uten sikkerhetsbelte helt lovlig, de har legeerklæring. Jeg havner litt i samme kategori som dem men får jo ikke noe legeerklæring for å sykle uten hjelm.

TralleTrollol skrev:
I Danmark har de (tror det var Danmark) forsket på det med bruk av sykkelhjelm og det viser seg at det å bruke hjelm har ført til flere ulykker. Mange tar på seg hjelmen og tror de da blir uovervinnelige og sykler uforsvarlig, noe som fører til ulykker.
TralleTrollol skrev:
I Danmark har de (tror det var Danmark) forsket på det med bruk av sykkelhjelm og det viser seg at det å bruke hjelm har ført til flere ulykker. Mange tar på seg hjelmen og tror de da blir uovervinnelige og sykler uforsvarlig, noe som fører til ulykker. Og det går ikke alltid bra selv om man har hjelm, den dekker tross alt ikke hele hodet. Jeg våger glatt å innrømme at jeg ikke bruker hjelm, og du trenger ikke komme her og si at jeg er dum av den grunn, jeg er langt fra dum. Jeg vet godt hva som kan skje om jeg skulle fly på hodet over sykkelstyret, men jeg vet og hva som skjer dersom jeg har på eller har hatt hjelm på meg (er ikke interessert i å legge det ut her), så derfor velger jeg å sykle uten. Eldstemann har blitt forklart årsaken til at han må ha hjelm og hvorfor jeg ikke bruker, og det godtar han. Noe mer enn det har jeg ikke å si. Det finnes mennesker som kjører bil uten sikkerhetsbelte helt lovlig, de har legeerklæring. Jeg havner litt i samme kategori som dem men får jo ikke noe legeerklæring for å sykle uten hjelm.
Kan ikke folk bare godta at noen velger å sykle uten hjelm, akkurat som noen velger å drive med ekstremsport som har potensielt dødelig utfall?TralleTrollol skrev:
En lege her ute var på sykkeltur og kjørte utfor veien og nedover en skråning og hadde ikke hjelm,kona og ungene kjente han ikke igjen da de såg han på sykehuset:-( Og det ble mangen operasjoner og trening før han var tilbake til seg selv,men utseende er totalt forandret... La dette være en advarsel.... Bruk hjelm....besnik skrev:
Lyst på denne her fra sykkelpikene jeg:Knøttebærer skrev:
Man kjøper en hjelm, men selve hatten er ett trekk til hjelmen og man får kjøpt mange forskjellige. Må snakke med sambo først om han syns det er greit at jeg blåser av 8-900 på en sykkelhjelm, men kjenner jeg han rett kommer han til å gi en premie for at jeg endelig har fått ut fingeren:)
"Beste" unnskyldningen jeg har hørt hittil er vel "men jeg sykler så forsiktig at, det går så fint så". Vil påstå at det hjelper fint lite hvis bilisten som kjører forbi mister kontroll på bilen eller er uoppmerksom et øyeblikk....stinefine skrev: