Dere som strikker

Må prøve å nyte prosessen! Hehe. Selvom jeg selv også er veldig utålmodig på åsnne ting :p
Strategisk nok har jeg iallfall begynt med den store til 1.5 åringen, så da vil den lille til veslefrøet føles som et superraskt prosjekt etterpå :wacky:

Blæh, så kjedelig med bare rettstrikk! Selmas Sovedragt.. tar jo en evighet med kjedelig strikk, er ikke ferdig med hetta en gang! Kan bli et langt prosjekt.. jaja, får finne meg en serie å se på så lenge;)
Men den er søt, da! :love017

Blæh, så kjedelig med bare rettstrikk! Selmas Sovedragt.. tar jo en evighet med kjedelig strikk, er ikke ferdig med hetta en gang! Kan bli et langt prosjekt.. jaja, får finne meg en serie å se på så lenge;)
Er den vanskelig ? Hvilken garn bruker du?

Er den vanskelig ? Hvilken garn bruker du?
Nei, den virker veldig lett.. ingen vanskelige teknikker.. det tar bare så lang tid og lite utfordringer underveis;p

Bruker Drops Nepal og pinne 5 istedenfor pinne 4, så jeg strikker en størrelse mindre men følger lengdemålene til den størrelsen hun egentlig skal ha. Så får vi se hvordan den ender opp!

Skal kjøpe Drops Air å strikke til mini med tror jeg, da på riktig pinnestr:)

Nei, den virker veldig lett.. ingen vanskelige teknikker.. det tar bare så lang tid og lite utfordringer underveis;p

Bruker Drops Nepal og pinne 5 istedenfor pinne 4, så jeg strikker en størrelse mindre men følger lengdemålene til den størrelsen hun egentlig skal ha. Så får vi se hvordan den ender opp!

Skal kjøpe Drops Air å strikke til mini med tror jeg, da på riktig pinnestr:)
Ja for er veldig gla i drops air, så vurdere å strikke med den. Men var usikker på om garnet bei riktig :) den e jo veldig fin den drakten den så d frister å strikke den. E jo fra nordnorge så den kan jo brukes i juni her :laughing001 :dance018 :smiley-angelic006

Ja for er veldig gla i drops air, så vurdere å strikke med den. Men var usikker på om garnet bei riktig :) den e jo veldig fin den drakten den så d frister å strikke den. E jo fra nordnorge så den kan jo brukes i juni her :laughing001 :dance018 :smiley-angelic006
Så iallfall på strikkesida på Facebook at mange har strikket den i air, så har trua på det!;)

Tror lett det kan være bruk for ull på «sommeren» her i Trøndelag også;)

Har så mye jeg vil strikke! Både til «storebabyen» og den lille i magen.. og naboer og bekjentes babyer.. pluss pluss.. når aldri gjennom lista :hilarious: Prøver å strikke litt til meg selv også! Og unngå for mange ufoer.. har fått unna noen iallfall!

Nå har jeg gjort ferdig en Chunky Dahlia genser til meg selv, og strikket en Novice cardigan til naboens 2-åring av restene. Mangler knapper på cardiganen, men begynte likevel på en selmas sovedrakt. Til hun største først, så blir det en til mini etterpå;)
Korsn går d me Selmadrakten :)

Jeg har altfor mange pågående prosjekter og planlagte, så trur jeg må bli ferdig med noe av det først. Strikker festdrakt til vesla vi har, samt en ny genser hun skal ha i barnehagen. Strikker to gensere til meg, hals til mamma og en kjole til vesla der jeg mangler å sy på en knapp. Og har mye fra boka Unik barnestrikk, som jeg vil strikke til veslemor og til venninner som venter barn. Såååå...ja.

Jeg tør ikke kjøpe eller lage noe før jeg har passert uke 12 tror jeg, men samler masse inspirasjon og planlegger hva jeg skal strikke ❤️

Jeg har ikke begynt å strikke til mini enda, men strikket en del til storesøster. Knitting for Olive er klare favorittoppskrifter hos meg

Begynte å strikke og legge til side under pandemien, for jeg trengte noe å holde på med da jeg bare var hjemme. Her om dagen kom alt jeg har strikket til nieser tilbake til oss også. Så blir mye ull på denne sommerungen

Endeliiig er strikkelysten kommet tilbake!! Skal gjøre ferdig en ankerstrøye til sønnen min først, så blir det masse babystrikk :Heartred Syns JordClothing har mange fine oppskrifter og ønsker meg boka deres til jul, ellers tror jeg det blir mye rompere og bleiebukser:shy:

Back
Topp