Dere som strikker..

Joyfull

Elsker forumet
Julibarna2014
Har dere allerede eller har dere planer om å strikke noe til babyen?

Jeg har strikket litt i årene som prøver. Noe er gitt bort og noe har jeg spart.
Blant annet en stripete genser, to marius gensre med rund sal - en i grå og rosa, og en i grå og turis, ett baby hjerteteppe, vognteppe og ett pynte heklet teppe :)

Når driver jeg å vurderer hva som skal strikkes når jeg er ferdig med julegavene :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har litt lyst til å strikke vognteppe til knøtteliten, men jeg har ikke strikket så mye som et skjerf i mitt liv:eek:
Frister litt å høre med mamma eller samboers bestemor om de kan hjelpe meg;) må bare vente til de magiske 12:cool:
(Skriver hun som allerede har gjort ferdig dåpsbildet til knøtteliten:oops:)
♡Venter knøtteliten juli 14♡

Jeg har litt lyst til å strikke vognteppe til knøtteliten, men jeg har ikke strikket så mye som et skjerf i mitt liv:eek:
Frister litt å høre med mamma eller samboers bestemor om de kan hjelpe meg;) må bare vente til de magiske 12:cool:
(Skriver hun som allerede har gjort ferdig dåpsbildet til knøtteliten:oops:)

Skulle være:
(Sier hun som allerede har gjort ferdig dåpsbildet til knøtteliten :oops: )

kommer nok til å strikke ja, men vet ikke hva enda. i årene som prøver har jeg strikket en heldress i størrelse 6 måneder med noe garn jeg hadde til overs, men den passer best til gutt. så om ikke jeg får gutt må vel noen i familien få den. :) har masse grått garn til et teppe, men har ikke funnet det rette teppe enda. spørs om det ikke blir et marius vognteppe da. :)

Jeg er ikke så flink til å strikke jevnlig, det blir veldig i perioder og derfor har jeg aldri "turt" å strikke noe til babyen i magen, men jeg har faktisk strikka genser til min eldste som skal brukes nå i vinter og har begynt på en til lillebror også, men den står litt i kø for tiden. Strikker til mitt kommende tante-barn for tiden. Strikka til han som skal bli storebror så kan jo ikke gjøre forskjell! Hekla vognteppe til min yngste mens jeg var gravid, for jeg ville gjerne lære meg å hekle. Vet ikke om jeg kommer til å strikke noe til babyen denne gangen enda, får gjøre ferdig noen av de pågående prosjektene først :)

Sent from my iPad using BV Forum

Blir vel noen tøfler/booties, og bakstykke til et teppe jeg har heklet i første omgang. deretter kommer det vel bare an på hvor mye tid jeg har... :)

Jeg klarer ikke fullføre mine strikkeprosjekter ;) da jeg gikk med førstemann begynte jeg på en babygenser str 3 Mnd, den mangler en arm fremdeles ;) nå har jeg begynt på et babyteppe og har ambisjoner om å fullføre det!!

Flaks for meg så har jeg en mamma som er strikkeguru, en stemor som strikker og en farmor ;) så min sønn har ekstremt mye fint hjemmestrikk!!

Har også masse uferdige strikkeprosjekter, men de blir pent lagt vekk til jeg har lyst å ta de opp igjen :p

Det blir vel å strikke et nytt teppe kanskje og en jakke. Ellers er det veldig greit med vest, spesielt til de er rundt halvåret og ligger mye på gulvet, men ingen hast ennå :)

Jeg skal nok strikke til babyen etterhvert, men vil vite kjønn først.

Jeg skal iallefall strikke nøstebarna sin voksejakke, med sokker og lue til, også teppe. Få jeg ånden iver meg en blir jeg nok hekta og vil strikke mer ;)

Skal hekle jeg :) har hekla babyreppe til begge gutta, så skal gjøre det nå å :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Det blir nok mye strikking denne gangen også hihi.. Vet bare ikke helt hva enda, noe i bomull til sommeren og ull til høsten/vinteren

Her vurderer jeg å strikke ett mor signe teppe, og ett rutete stoooort teppe av Drops baby merino. Men er usikker hvor mye tepper de små trenger :p
Bedre med for mye enn for lite vel? :p

Strikking er ikke min gode side altså, jeg blir så sinnsykt frustrert om jeg gjør noe feil. Her har det gått i luer, votter, skjerf og sokker.
Men har nå begynt på skappelgenser i bambus til jenta mi, så vi får se hvordan det går :P
babyklær tror jeg jeg overlater til svigermor og min stemor, men det er såå mye søtt og kunne jo ønske jeg hadde tålmodighet nok til å strikke alt jeg hadde lyst på.

Skal hekle jeg :) har hekla babyreppe til begge gutta, så skal gjøre det nå å :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hekla tepper er så fine. Jeg hekla et til storebror, men det ble jo ikke ferdig før han var for stpr :P, men om det blir gutt denne ganen, så får jeg jo brukt det ;)

Jeg har utrolig lyst, men jeg er ikke så flink :( Føler at maskene blir så ujevne..
Kanskje for tynne pinner??
Har prøvd litt med to tråder, som jeg syntes var mye lettere enn med en ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Elska å strikke! Bynt på ett babyteppe, mn er ikke helt fornøyd med garnet jeg valgte, så tror jeg blir å gi det vekk i gave til noen andre :p ellers går jeg en mange ufoer (uferdigeobjekt) som jeg må bli ferdig med :) greit å vite kjønnet først da :p

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Til dere som skriver at dere har lyst å prøve anbefaler jeg dere til å dra til en garnbutikk og få hjelp! Det arbeider noen flotte mennesker på slike butikker og de kan komme med anbefalinger m tanke på garn, strikkepinner og mønster! :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg har utrolig lyst, men jeg er ikke så flink :( Føler at maskene blir så ujevne..
Kanskje for tynne pinner??
Har prøvd litt med to tråder, som jeg syntes var mye lettere enn med en ;)

Jeg syns det er lettere å få det fint med tykkere garn, og så går det raskere. Men om du strikker litt ujevnt, så blir det som regel bedre når du får vaska opp plagget.

Back
Topp