Dere som sliter med kvalmen

Minsten2025

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Novemberlykke 2015
Hvor mye får dere spist i løpet av en dag? Jeg er heldig hvis jeg får ned et par riskjeks og et eple, samt litt vann. Jeg er så sulten at det verker i hele meg, men jeg bare brekker meg og spyr uansett :(

Akkurat samme her :( Er så utrolig sulten. Men tanken på man er *kremt* ekkelt... blir dårlig av det.

Sånn er det blitt her og:-( så slitsomt. I dag har jeg fått ned et rundstykke og noen fox pluss litt ananas. Det lille før det kom opp igjen.. i går fikk jeg i meg litt mer, og dagen før kom absolutt alt opp. Hater det her!!

Vi er med andre ord innenfor normalen, tydeligvis ;) Det er helt grusomt, unner ingen dette. Føler meg helt hul innvendig :p Hvor langt er dere kommet? Jeg er 8+5..

4471a7fd12c77ecf6d22effed4d7fc2b

Idag har jeg fått i meg en smoothie, litt appelsin, 2 brødskiver og nå melooon. Er mest frukt jeg har lyst på, så da blir det mye av det. Jeg kaster heldigvis ikke opp, men er kvalm og brekker meg store deler av dagen. Middag frister absolutt ikke og orker ikke lage mat til samboeren kommer fra jobb lenger :p men husk det går over, og premien vi får til slutt er såå verdt det ❤❤

Er 9+1 og det er de siste dagene bare som det har vært sånn her. Sist var jeg lenge kvalm med brekninger men kasta ikke opp, håper jeg bare får det litt verre men at det går over fort denne gangen:p

Spiser alt for lite, men er egentlig ikke så bekymret for det. Passer på å drikke nok og få i meg litt frukt. Blir vel et par brødskiver i tillegg, kommer an på hvor kvalm jeg er :)

Jeg får faktisk i meg en del utpå dagen, det er verst på morgen og formiddag for min del. Drikker masse vann & sjokolademelk (er bare det jeg vil ha!) og småspiser hele dagen, til og med rett etter jeg har kasta opp. Men spiser kun hvis det er noe jeg har lyst på, brekker meg bare av tanken på den maten som ikke frister! Så blir mest rød/gule epler, gulrøtter og ellers varierer det. Har hatt hamburgerdilla en stund :P

Åhr, så deilig å få spist litt! :) Her kommer så og si alt i retur. Til og med vann. Føles helt håpløst..
Gleder meg til å spise ordentlig mat igjen! Hamburger hørtes veldig godt ut, Wenchus! ;)

Ja, sånn var jeg sist også, endte med innleggelse 3 ganger.. :S Men foreløpig tvinger jeg i meg mat, og det hjelper å småspise. Men spiser mye mindre enn vanlig, da. Går greit utover dagen og kvelden som regel, men ikveld har jeg bare drukket et glass vann og spist en halv Kiwi. Så det svinger litt!

Mat er det som holder kvalmen i sjakk. Spiser en del frukt, knekkebrød og ritz kjeks. Også hjelper det å drikke litt juice, helst eple eller eplemost :)

Mammaen min sitt kvalme tips funker for meg; blande eplejuice og farris :) og selvfølgelig spise noe lite og ofte da.

Har faktisk begynt å lage litt smoothie og skjærer opp frukt. Og syns det fungerer ganske så bra :) Har fått i meg litt havregryn med epler og :) Må ha noe som er friskt og godt. Yoghurt er godt og. Men må være melon yoghurt :p

Varierer veldig fra dag til dag. Noen slurker med appelsinjuice, eller sånn liten barnesmoothie man får kjøpt på butikken, kanskje noen skorper. Klarer ikke noe med smak egentlig, kun frukter som kiwi, appelsin og jordbær noen ganger. Vannmelom og agurk blir jeg bare dårligere av. Føler jeg ser helt død ut, hvit under øynene og slitne øyne. Som regel går jeg rundt med bøyd rygg i 90grader med resten av kroppen min for å holde det i kjakk :P Men noen dager er bedre enn andre! Føler med dere alle sammen, men tenk om bare noen uker er vi alle bedre og kan bare nyyyyte at magen vokser <3

Idag har jeg faktisk vært litt mindre kvalm, så klart å få i meg 2 pizza stk og 2 brødskiver + masse frukt... tenker at når man er kvalm så må man bare spise det man klarer (selv om det ikke er det sunneste), bedre enn ingenting ;)

Ahhh.... det skulle jeg aldri ha sagt. Da kom samboer hjem og lagde seg kebabburger :mad::mad: og fy f.... måtte løpe inn på do og det var så nære på jeg måtte spy. Måtte bare legge meg på gulvet i foster stilling ... aldri mer kebab i huset ÆSJ:mad::mad:

Ahhh.... det skulle jeg aldri ha sagt. Da kom samboer hjem og lagde seg kebabburger :mad::mad: og fy f.... måtte løpe inn på do og det var så nære på jeg måtte spy. Måtte bare legge meg på gulvet i foster stilling ... aldri mer kebab i huset ÆSJ:mad::mad:

Haha, jeg stenger meg alltid inne på soverommet når samboeren lager middag, lukter helt forferdelig :P

Back
Topp