dere som slanker dere

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Drikker dere pepsi max, eller annen sukkerfri brus?
Skal prøve å gå ned noen kilo jeg, med å spise litt mindre snop, men NOE må jeg ha. ;) Pepsi max hadde vært redningen for meg tror jeg...

Kan fint drikke pepsi max når en er på slankis. Ingen kalorier i den - bare masse annet;)
Her i huset har vi som regel at vi ikke får drikke brus før vi har drukket så mye vann som vi skal:)

Cola Zero kan en vel også drikke?

Sist jeg slanket meg 10kg drakk jeg lettbrus i helgene..i begrenset mengde. 

Mannen min er avhengig av lettbrus og han mener han blir mer oppblåst og har vansker med å gå ned i vekt pga brusen. Tror gjerne disse stoffene som gjør brusen søt kan være vel så hemmende på vektnedgangen..men jeg vet ikke. Har jo gått ned 10kg selv om jeg har drukket lettbrus før.

Vi er nå enige om å ha null brus fram til jul for å se om det har noe virkning :)

Det anbefales ikke, men det er jo bedre enn alternativet.
Jeg synes det er godt å blande Farris og den nye saften til Lerum, den med mango og eple eller hva det nå er. Sånn uten tilsatt sukker-saft.
Labambie som anbefalte den.

Man kan fint drikke all drikke som er uten kalorier.
De som plages med å legge på seg pga. at de drikker lettbrus, er pga. søtning. om man får i seg mye søtt får man mer og mer sug(søstsug) og spiser ofte mer enn kroppen trenger.
Om man kutter ut søtt, vil kroppen heller ikke hige etter noe;-)
Jeg drikker lettbrus innimellom, men ammer så kan jo ikke drikke så mye/ofte.

Jegogde2guttamine skrev:
Har slanket meg og drukket (masse) pepsi max samtidig!
Går fint det! Hjelper meg til å holde meg borte fra godteri.

samme her :)

Det stemmer at det ikke er noen kalorier i p-max og lignende, men sukkererstatningene virker nesten som anabole sterioder i kroppen. Når man drikker kunstige drikker så tror kroppen at den får sukker, men når bukspyttkjertelen produserer insulin for å bryte ned sukkeret og det ikke finner sukker så gjøres det  som kommer i tarmen om til fett. I tilegg så utvider man magesekken med å drikke mye kulsyre som igjen øker sultfølelsen....Dette har jeg fått vite av en lege som er spesialist på overvekt.

Og jeg er selv avhengi av pepsi.max.. er på avvenning nå før slankeoperasjon.

Er jo ingen kalorier å nevne i det, men søte ting trigger søtsuget og høyt inntak av kunstige søtningsmidler kan sinke vektnedgang mener jeg å huske....

Litt dumt å drikke det da, med andre ord... synd egentlig.. men greier nok dessverre ikke å kutte den helt ut. Men kan holde meg til helgene :-D Så får jeg heller ty til en bitteliten mørk sjokoladebit om suget skulle være for stort på hverdagene :-D

Luna Lovegood skrev:
Det stemmer at det ikke er noen kalorier i p-max og lignende, men sukkererstatningene virker nesten som anabole sterioder i kroppen. Når man drikker kunstige drikker så tror kroppen at den får sukker, men når bukspyttkjertelen produserer insulin for å bryte ned sukkeret og det ikke finner sukker så gjøres det  som kommer i tarmen om til fett. I tilegg så utvider man magesekken med å drikke mye kulsyre som igjen øker sultfølelsen....Dette har jeg fått vite av en lege som er spesialist på overvekt.

Og jeg er selv avhengi av pepsi.max.. er på avvenning nå før slankeoperasjon.

Link til disse påstandene? 

Jeg slanker meg ikke siden jeg ammer, men jeg trener litt og er mer forsiktig med hva jeg spiser og prøver å holde det til helger. 
Men man trenger ikke å være rakettforsker for å forstå at brus, sukkerfri eller ei, absolutt ikke er sunt og ikke har noe for seg så man burde kutte det ut også om man ikke slanker seg.
Men det er lettere sagt enn gjort, det vet jeg!

Ja det gjør jeg. 
Jeg bruker det som "godis" ol., når jeg får veldig lyst på noe eller er litt smålei. Og har jo klart å holde meg unna alt som ikke skal spises, så den hjelper meg :P

drikk vann isteden for brus.

BreeVanDeKamp skrev:
drikk vann isteden for brus.

Ja, hadde det vært så lett så... :P
Vann er liksom så...kjedelig ;)
Men jeg drikker masse vann også, altså. Men er sånn halveis avhengig av pepsi max/cola zero. Skulle ønske det var driiiitsunt ;)

Har jeg desverre ikke,men de fortalte det på klinikken der jeg skal operere...

Var på kurs med ernæringsfysiolog i går.
Jeg begynner snart på forslanking til GBP operasjon..
Jeg spurte henne om jeg kan drikke farris og Cola Zero på forslankinga...
Og det kunne jeg...
Så det er ikke farlig om du drikker det under slanking da tydeligvis..

Back
Topp