Dere som slanker dere...

KajsaKrabat

Forelsket i forumet
Hva spiser dere? Frokost, lunsj, middag, kvelds alt!

Jeg er gravid, så jeg kan ikke slanke meg, men har lagt om kostholdet så jeg får i meg sunnere mat og forhåpentligvis ikke går opp så mye i resten av svangerskapet. Er 83 kilo nå.

jeg spiser :Skyr med musli til frokost,
egg i omelett med grønnsaker og skinke eller stekt eller kokt med kaviar til lunsj,
gulrøtter, epler, appelsin og andre frukter og grønnsaker til mellommåltid
seifilet med spinat, hakkede tomater, sopp og løk til middag ELLER ovnsbakt laks, kylling og gresk salat ja...
og til kvelds spiser jeg mer frukt eller grønt eller knekkebrød med leverpostei eller makrell i tomat.

Flere forslag til mat som er sunn og god, forholdsvis enkel å lage og billig? :P

har begynt for alvor nå, kjøpte Alli tabletter i stad. kjøpte minste pakka, da jeg trenger litt starthjelp.

for å være helt ærlig, gidder jeg ikke å gjøre så altfor store omveltninger. men i prinisippet spiser jeg veldig sunt, frem til kl 21.00.
da synder jeg med sjokolade. og er allene grunnen for vekta per dags dato!!! [&:]

men nå håper jeg de tablettene skal hjelpe å fjerne det lille fettet jeg spiser i maten. som sagt jeg spiser sunt, men jeg kunne nok spist litt mindre porsjoner og kutta ut sjokolade. man bør kanskje ikke spise seg mett på mat når man er på slanker'n. kunne nok drukket mer vann vedsidna for at det skal mette mer.

men enklere sagt enn gjort, alt dette. [8D]
men i dag har jeg begynt på alvor. kommer til å bli grisevanskelig etter at lillegutt er lagt på kveldene.
jeg slutta å røyke når jeg gikk gravid, og den ble da erstattet med mer sjokolade.alltid vært sjokomann og spist drt hver dag. men da var j mer aktiv pga jobben. jeg ammer ikke lenger nå, men har ikke begynt å røyke igjen. ikke skal jeg heller... så derfor tror jeg det blir enda vanskeligere å kutte ut sjokoladen å! for da har jeg ingenting å kose meg med på kveldene lenger [&:]

Så flink du er som ikke røyker mer! :) Jeg slutta for 6 år siden etter de KOLS-reklamene på tv. Fikk helt angst :P

Jeg spiser endel fett egentlig, men omtrent ingenting sukker og lite karbohydrater.

Æsj, det er så kjipt å plutselig få en wake-up call og innse at man har latt det gå for langt :P

ORIGINAL: KajsaKrabat

Så flink du er som ikke røyker mer! :) Jeg slutta for 6 år siden etter de KOLS-reklamene på tv. Fikk helt angst :P

Jeg spiser endel fett egentlig, men omtrent ingenting sukker og lite karbohydrater.

Æsj, det er så kjipt å plutselig få en wake-up call og innse at man har latt det gå for langt :P

ja jeg syntes også det, for det gjør det så mye vanskeligere å finne motivasjonen. når man skal ned så mye! [:'(]
takk for det, er veldig stolt av meg selv. [:)] for jeg har prøvd tusen ganger å slute før og ikke klart det. og jeg trodde det skulle være vanskelig å forbli røykfri, da jeg kjenner mange som kjenner suget i mange år etterpå. men det forsvant egentlig fort hos meg. (ca halvt år)
også merkes det så godt på pengene [:)]

kjempe flink d u også som har vært røykfri i 6 år!!!
er egentlig ikke så rart vi sliter med vekta nå da. røyken stagnerer sultfølelsen.men så fort vi får den under kontroll så er vi fryktelig sunne og snille med kroppen vår og ingenting på samvittigheten![:)]

Jeg har slanka meg før, og de beste tipsene mine er å spise ofte, la det aldri gå mer enn 4 timer mellom måltidene, da holder du forbrenninga i gang. Jeg spiste 2 brødskiver eller 3-4 knekkebrød til frokost og til lunsj. 1 brødskive eller 2 knekkebrød til mellommåltid og til kveldsmat, og en normal porsjon middag. I tillegg til dette drakk jeg litt juice og melk, kunne ta meg en yoghurt, og frukt og grønnsaker. Rakk egentlig aldri å bli ordentlig sulten, og gikk fint ned i vekt. Må velge sunne og magre pålegg da, og fornuftig middag. Og trimme litt. Og så er det lov å kose seg en dag i uka. [:D]

Jeg startet nylig. Registrert meg på vektklubben.no for registrering av måltid og kcal.
Prøver å spise 1600 kcal hver dag. Frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Ingen snop på hverdager, kun pepsi max [:)]
Har også begynt med 30 day shred, så håper å få ned ned vekta litt [:)]

Jeg har slutta å skeie ut i uka med noe som helst egentlig, mye på grunn av at sambo slanker seg nå.
Lørdag tygger jeg litt snop (hva jeg vil, men kan også bare være en yoghurt)
Spiser litt ujevnt egentlig men ca;
Frokost: 1 skive med >pålegg< (dårlig matlyst så spiser det jeg vil på brødskiva) + kaffe + begynne på dagens vannflaske.
Lunsj: en skive brød med >pålegg< eller en skål med usukret frokostblanding.
Middag: 1 potet maaaaaaaasse grønntfor, fisk eller kjøtt.
Kveldsmat: knekkebrød eller brødskive med >pålegg<

Kan ikke slanke meg / spise mindre for da mister jeg melka [:(] Prøver heller å spise sunt og drikke vann til det tyter utav øra mine! [;)]

Frokost: To knekkebrød med makrell i tomat eller kylling/kalkunpålegg + masse grønt
Mellommåltid: Yoghurt el frukt
Lunsj: Salat, innhold alt etter hva som er i kjøleskapet
Middag: Må tilpasses en 4 åring, så ikke alltid verdens sunneste, men passer på å dampe mye grønsaker eller ha salat som tilbehør
Kvelds: Se frokost, evt noe slags eggerett.

Jeg teller ikke kalorier, men prøver å begrense inntaket spes middag. Er ganske svak, så det blir en sjokoladebit stort sett hver dag. Er i aktiv hver dag, enten trening eller trilletur.

Så flinke dere er! Men det er så ulikt hvordan jeg spiser. Jeg er liksom ikke noen særlig brødskive-fan og har et ambivalent forhold til meieriprodukter.

Jeg kommer aldri til å telle kalorier selvom jeg sjekker næringsinnholdet på maten jeg spiser, men mest forholdet mellom karbohydrater, protein og fett.

MEN i dag smakte jeg vaniljekesam for første gang. Det var helt NYDELIG! Jeg skjærte opp et eple i biter og drysset kanel på og dyppet dem i vaniljekesam. Nam nam nam :)

Når dere sier magre pålegg, kan dere konkretisere? Jeg trenger tips og råd, gjerne litt alternative, for at dette skal gå veien.

Takk for svar og kom gjerne med flere! :)

....har slanak meg siden fødsel, men går treigt her alltså!!!!!

Men, eg har smakt de der byggris osv, som d e reklame for nå. De e ganske goe, så e d lite kalorier i det og det mette godt. E jo mase fiber [:)]

Så eg lage ein salat med, byggris(tomat, chilli), cherrytomat, agurk, vårløk og pølse eller skinkebiter. Kan bruga bønner om du e veggis [:)] D e kjempe godt.

På kveldane knaske eg litt frukt, druer, har oppskjært melon i kjøleskapet osv. Må få inn de gode vanene før Victoria bler store nok [:)] Så e d ingen skam å ha ei t-skje sukker i en kopp te, eller kaffi.....for d e mindre kalorier i ei t-skjei sukker enn ein sjokolade bit [:)][:)][:)] Eller du kan drikka sånn kakao RETT I KOPPEN, d e sjokolade (masse) men lite kalorier [:)][:)]

Men nå har me innført snope stopp i huset man tom fre, så d ska nok hjelpa [:)][:)]

Og fysisk aktivitet e GULLVERD [:D][:D][:D][:D][:D][:D] Har trent yoga siden oktober og begynne å ble smalere over rompå, ENDELIG!!!!

VI KAN DO IT [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Frokost; 2-3 knekkebrød og 6 dl væske..
Lunsj; Salat og hjemmelaget lettrømmedressing
Mellommåltid; Skyr
Middag, WOK (kylling, grønnsaker, sursøt saus)
Kvelds; 2 Knekkebrød + 6 dl

Drikker tilsammen 2.5 liter tyyynn saft/vann..
Trenger noen karbs siden jeg trenger også! [:)]

ORIGINAL: Hekla85

....har slanak meg siden fødsel, men går treigt her alltså!!!!!

Men, eg har smakt de der byggris osv, som d e reklame for nå. De e ganske goe, så e d lite kalorier i det og det mette godt. E jo mase fiber [:)]

Så eg lage ein salat med, byggris(tomat, chilli), cherrytomat, agurk, vårløk og pølse eller skinkebiter. Kan bruga bønner om du e veggis [:)] D e kjempe godt.

På kveldane knaske eg litt frukt, druer, har oppskjært melon i kjøleskapet osv. Må få inn de gode vanene før Victoria bler store nok [:)] Så e d ingen skam å ha ei t-skje sukker i en kopp te, eller kaffi.....for d e mindre kalorier i ei t-skjei sukker enn ein sjokolade bit [:)][:)][:)] Eller du kan drikka sånn kakao RETT I KOPPEN, d e sjokolade (masse) men lite kalorier [:)][:)]
Men nå har me innført snope stopp i huset man tom fre, så d ska nok hjelpa [:)][:)]

Og fysisk aktivitet e GULLVERD [:D][:D][:D][:D][:D][:D] Har trent yoga siden oktober og begynne å ble smalere over rompå, ENDELIG!!!!

VI KAN DO IT [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

takk for tipset, jeg er en sucker på sjokolade. så en kopp med dette kan fjerne søtsuget på kveldstid! [:)]
rett ut å kjøpe i morra!
du bare tilfører kokende vann sant? hvilket merke er det?

ORIGINAL: K.O

jeg er muligens helt dust, men hva er skyr?[8|]

Et SNADDER mellommåltid! Er i blåbær, vanilje, bringebær, jordbær.. namnam!

De små er på 160 gram og de store på 175 gram! Suntsuntsunt! [:D]

Også har du YT mellommåltid.. De er også god, men de er drikkekonsistens på!

Og Skyr kommer og med musli og det passe utmerket til frokost for folk som er litt kvalme på morgenkvisten ;) Anbefales!

Vaniljekesam er ENDA bedre og passer utmerket til eplebiter med kanel ;)

Oj, kommer det altså?

Må være myye bedre enn havregryn! grøss>! haha

Men, skal man bli tynn, sååe! Lide for skjønnheten! :)

Jeg likte ikke wok, men etter 3 dager på rad så går det helt flott! hehe..

Jeg kan ikke akkurat si at jeg slanker meg..
Men jeg fikk for et par uker siden helt dilla på barnegrøten "Risgrøt med banan".. og har spist det til morgen og kvelds. Og en liten middagstallerken midt på dagen..
Altså.. man blir jo så ekstremt mett på den grøten.. + at man blir mett over en veeeldig lang tid..
På bare 1 uke så gikk jeg ned 2,5 - 3 kilo.. Faaarlig!
Men som sagt,- dette var da ikke bevist!
Den er bare så innmari god:) Mmm! :)

http://chicka.blogg.no

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Oj, kommer det altså?

Må være myye bedre enn havregryn! grøss>! haha

Men, skal man bli tynn, sååe! Lide for skjønnheten! :)

Jeg likte ikke wok, men etter 3 dager på rad så går det helt flott! hehe..

Ja, de er supergode og kommer med jordbær eller skogsbær. Jeg liker jordbær best ;)

Jeg liker havregryn i skål med kokt vann som får stå under lokk og svelle før jeg har frukt på. mMMMm. Veldig godt til frokost eller formiddag, men jeg vet ikke hvor sunt det er fordi det er omtrent bare karbohydrater i det.

Jeg vil ikke bli tynn, bare kjenne at jeg er fornøyd i kroppen min og at kroppen min duger til det jeg vil bruke den til. Jeg vil kjenne meg sterk og ikke bekymre meg for helsa når jeg er så ung som jeg er nå! (25 år ung)

ORIGINAL: chickaaa

Jeg kan ikke akkurat si at jeg slanker meg..
Men jeg fikk for et par uker siden helt dilla på barnegrøten "Risgrøt med banan".. og har spist det til morgen og kvelds. Og en liten middagstallerken midt på dagen..
Altså.. man blir jo så ekstremt mett på den grøten.. + at man blir mett over en veeeldig lang tid..
På bare 1 uke så gikk jeg ned 2,5 - 3 kilo.. Faaarlig!
Men som sagt,- dette var da ikke bevist!
Den er bare så innmari god:) Mmm! :)

http://chicka.blogg.no

da kan du ikke ha spist noe annet enn bare den grøten da?

Back
Topp