Dere som skriver feil

*Labambie

Forumet er livet
Blir dere veldig fornærmet når dere blir rettet på? 

Eg sier aldri noe feil... [;)]

*kremt* ... Om det skulle skje, så blir eg litt fornærma, men viser det ikkje OG eg sier aldri den feilen igjen [:)]

jeg har faktisk ikke blitt retta på lengre[8|]
til tross for lese å skrive vansker.. å nei jeg sier ikke at jeg har dysleksi..
for den diagnosen har jeg ikke fått.. men trenger lang tid på å lese å vet jeg har feil innimellom.. enkelte ord klarer jeg ikke å skrive selv om jeg blir retta på[8D] det går bare ikke... så da bruker vi heller andre ord[:D]

Nei, jeg blir vel ikke fornærmet om man blir rettet på en ordentlig måte.
Men når man har skrivevannsker så har man blitt rettet på gjennom hele livet og man blir litt lei[X(]
Og det er mange fere som har skrive og lesevannsker enn vi tror.

Jeg blir glad om noen retter feilene mine, for jeg vil gjerne skrive så korrekt norsk som mulig.
Men det kommer an på hvordan beskjeden blir gitt.

Nei!! syns det er bra at folk sier ifra jeg! (spesielt dersom jeg skal levere ut noe til folk..er ped.leder i barnehage, da liker jeg at noen leser gjennom evt månedsbrevet før det blir sendt ut til alle foreldre). Og ja, vet jeg er fæl med å skrive mye feil..

Kommer veldig ann på hvordan folk sier ifra... kan bli sur hvis det er på en nedlatende måte.. Har sett det hos andre. Men ikke ellers. [:)]

ORIGINAL: Qualitas

Kommer veldig ann på hvordan folk sier ifra... kan bli sur hvis det er på en nedlatende måte.. Har sett det hos andre. Men ikke ellers. [:)]

Men hva er en nedlatende måte? De gangene jeg har prøvd så får jeg kjeft uansett hvor pent det sies....

Dette minnet meg på å installere google chrome. Fant ut da jeg var hos mamma de at den rettet ordene mine når jeg skrev på babyverden [8D] Da er jeg ihvertfall kommet litt lenger.

Heter det alltid ihvertfall, aldri hvertfall?

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Qualitas

Men hva er en nedlatende måte? De gangene jeg har prøvd så får jeg kjeft uansett hvor pent det sies....

hmm, kan ikke huske å ha sett deg "rette" på en nedlatende måte[8D] Men tror mange rett og slett har vansker med kritikk av noe slag.[8D]

Vanskelig å forklare det altså.. men det har kanskje noe med hvilke smilyer man putter på..

*det skrives **** [:)]*

eller

*det skrives ****[8|]*

på nettprat gidder jeg ikke å kommentere feil... Er så mye feil ute å går..deriblant meg[:-]

ORIGINAL: Pannekaka

Dette minnet meg på å installere google chrome. Fant ut da jeg var hos mamma de at den rettet ordene mine når jeg skrev på babyverden [8D] Da er jeg ihvertfall kommet litt lenger.

Det heter i hvert fall i tre ord [:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Ah.. Søren! Får jo ikke rød strek under om jeg skriver det sammen [>:]

ORIGINAL: hissigproppen

Ah.. Søren! Får jo ikke rød strek under om jeg skriver det sammen [>:]

Det er en helt vanlig feil, så sikkert ikke rart at nettleseren ikke retter det [:)]

Skriver som regel bare feil hvis jeg har hatt det travelt, og har snublet i bokstavene! Jeg er veldig nøye på å alltid skrive riktig, men er helt greit hvis noen retter på meg, hvis jeg har skrevet noe feil[:)]

Til tider så blir jeg lei meg når folk ska rette på hva jeg skriver. Årsaken er at jeg husker så mange ganger jeg har blitt rettet på opp melom årene uten at jeg klarer å se hva jeg har skrevet feil til tider. Alle stilpøkene mine ser det ut som læreren har blød neseblod. Jeg prøver så godt jeg kan og selv med rette program så klarer jeg ikke å se hva som er det riktige ord. Til tider bruker jeg lang tid for å skrive et svar og mange ganger så svarer jeg ikke for jeg klarer ikke formelere det orde jeg er ute, og dermed så går jeg bare ut av tråden selv om jeg delvis kan svare,men ikke få det ned på arke.

nei blir ikke det.. har dysleksi så er vant til og bli retta på men om jeg husker det til neste gang anner jeg ikke..[8D] hehe

Nei, det blir jeg ikke. [:)]

Kommer helt an på måten det blir gjort på.
Sånn som her inne får man jo nærmest kjeft og blir hengt ut om man skriver et ord feil.

Back
Topp