Dere som skal ta KUB

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Når har dere time til ul? Og tar dere blodprøver før dette, eller samme dag? Jeg har fått time i uke 10+6 (synes det er litt seint, men innafor)
 
Når har dere time til ul? Og tar dere blodprøver før dette, eller samme dag? Jeg har fått time i uke 10+6 (synes det er litt seint, men innafor)
Sniker siden jeg gjorde dette I DAG :D
Jeg fikk beskjed om at ultralyd helst skal gjøres mellom uke 11 og 14 (senest 13+6)
Så om du har ultralyd 10+6 høres ut som du har fått tidligst mulig time.
Det er for tidlig å måle nakkefold 10+0 for eksempel så man skal ikke ha denne timen for tidlig :)

Pga lang ventetid og litt surr tok jeg blodprøven i dag før UL så da ringer de meg opp når blodprøvesvaret foreligger. Det er sikkert bedre å ta blodprøven på forhånd, for da kan du få hele svaret på risikotall samme rett etter ultralyd :) kontakt aktuelt sykehus for å høre hvordan de gjør det. Noen vil at du tar prøve hos fastlege, andre har prøvestasjon på sykehuset.
 
Jeg skal på ultralyd når jeg er 12+4. Skal ta blodprøve ca to uker før sånn at man rekker å få svar før ultralyden, det betyr at jeg må gjøre det en av de nærmeste dagene. Bor i Oslo, så da er det bare å møte opp og ta blodprøve uten å ha time på forhånd.
 
Sniker siden jeg gjorde dette I DAG :D
Jeg fikk beskjed om at ultralyd helst skal gjøres mellom uke 11 og 14 (senest 13+6)
Så om du har ultralyd 10+6 høres ut som du har fått tidligst mulig time.
Det er for tidlig å måle nakkefold 10+0 for eksempel så man skal ikke ha denne timen for tidlig :)

Pga lang ventetid og litt surr tok jeg blodprøven i dag før UL så da ringer de meg opp når blodprøvesvaret foreligger. Det er sikkert bedre å ta blodprøven på forhånd, for da kan du få hele svaret på risikotall samme rett etter ultralyd :) kontakt aktuelt sykehus for å høre hvordan de gjør det. Noen vil at du tar prøve hos fastlege, andre har prøvestasjon på sykehuset.
Ah, takk for svar! Jordmor som henviste sa at ul skulle tas i uke 10 ser du..
 
Ah, takk for svar! Jordmor som henviste sa at ul skulle tas i uke 10 ser du..

Ja da er det ikke rart man blir forvirra. Kan være hun tenkte at blodprøven skal tas i uke 10 så den er kalr til uke 12. Eller så har hun blingsa litt med ukene :p
 
Back
Topp